Google oferuje reklamodawcom bardzo wiele możliwości reklamowych - może być to reklama w wyszukiwarce (AdWords), reklama graficzna w sieci reklamowej, reklama na Youtube, aplikacje mobilne, a także reklama w poczcie Gmail.
Czym jest Gmail Sponsored Promotions (GSP)?
Gmail Sponsored Promotions to stosunkowo nowy format reklamowy wprowadzony przez Google dostępny w interfejsie AdWords. Format reklamowy GSP daje możliwość dotarcia do milionów użytkowników na całym świecie, którzy korzystają z usługi Gmail.
Do najważniejszych zalet reklamy GSP zaliczamy możliwość precyzyjnego targetowania, niski koszt CPC, a także to, że reklama nie jest nachalna.
Jak wygląda reklama GSP?
Na reklamę Gmail Sponsored Promotions składają się dwie części
Pierwsza część znajduje się w zakładce Oferty. Pojawia się tu krótka reklama tekstowa, która ma zachęcić odbiorcę do kliknięcia w wiadomość.
Po kliknięciu w reklamę tekstową pojawia się część druga - reklama w formie graficznej.
Reklamę można następnie:
- zamknąć - nie wyświetli się ona ponownie
- kliknąć w reklamę
- Zapisać w wiadomościach odebranych
- Przekazać dalej
Dlaczego warto reklamować się w poczcie Gmail?
Precyzyjne kierowanie - reklama GSP to łatwy sposób na dotarcie do wielu użytkowników z możliwością dokładnego targetowania. Każdy użytkownik podczas procedury zakładania konta na poczcie Gmail akceptuje regulamin, w którym zgadza się na wykorzystywanie swoich danych osobowych zgodnie z Polityką Prywatności Google. Dzięki temu reklamy mogą być precyzyjnie kierowane.
Niski koszt CPC - reklamy GSP mają niskie koszt za kliknięcie przy jednoczesnym dotarciu do wielu użytkowników.
Nieinwazyjna reklama - reklamy w poczcie Gmail są mało inwazyjne dla użytkowników. Dodatkowo często są one również odbierane jak tradycyjna wiadomość e-mail, nie jako reklama.
Możliwość dokładnej analizy reklamy - system informuje nas o liczbie wyświetleń reklamy, ilości kliknięć, kliknięć prowadzących na stronę oraz zapisaniu wiadomości bądź przesłanie jej na inny adres. Dzięki temu można zmierzyć jak odbiorcy reagują na daną reklamę.
Podsumowanie
Reklama w poczcie Gmail to zdecydowanie atrakcyjna forma reklamy zarówno dla reklamodawcy, jak i użytkownika. Warto rozważyć jej wdrożenie w swoich działaniach marketingowych.