Czym jest Direct Answers?

Pozycjonowanie
Czym jest Direct Answers?

Direct Answers, czyli odpowiedzi bezpośrednie, to wprowadzona niedawno przez Google funkcjonalność. Dzięki niej wyświetlana w wynikach wyszukiwania jest – jak sama nazwa wskazuje – bezpośrednia odpowiedź na zadane przez użytkownika pytanie. Bez wchodzenia na jedną ze stron i bez przeglądania artykułu w celu znalezienia interesujących informacji.

Direct Answers pobiera odpowiedź z jednej ze stron www, które znajdują się w indeksie Google, a następnie wyświetla jej treść na samej górze wyników organicznych. Znacząco ułatwia to użytkownikom zdobycie informacji, której potrzebują. Co jednak z właścicielami stron? Czy możliwe jest wykorzystanie tej funkcjonalności dla korzyści własnej witryny?

Czy można wykorzystać Direct Answers z korzyścią dla siebie?

Strona, z której treść zostanie użyta w Direct Answers, niemal natychmiast zyska przewagę nad innymi stronami www dla określonej frazy. Czy można mieć jednak wpływ na wykorzystywane w tej funkcjonalności algorytmy?

Tak, jak również w wielu innych przypadkach, tak również i tutaj – nie zaleca się robienia czegokolwiek na siłę. Wiedza o tym, że Direct Answers istnieje, może zainspirować nas do tworzenia artykułów przydatnych dla odbiorców, w których omawiamy definicje z naszej branży.

Przydatna okazać się może także świadomość frazy kluczowej, która najczęściej wpisywana jest przez użytkowników. Najczęściej zaczyna się ona od „co to jest…” i wynosi maksymalnie pięć słów łącznie. Wskazówki te warto przyjąć i uwzględnić przy tworzeniu swoich artykułów (wszak dobry content marketing liczy się zawsze), lecz z pewnością nie opłaca się na siłę zwiększać częstotliwości publikacji i dążyć do znalezienia się w Direct Answers.