Pozycjonowanie WooCommerce*
*poznaj najlepsze i najbardziej
skuteczne metody pozycjonowania sklepów internetowych
SEO
na luzie*
*Całkowicie za darmo przygotujemy wstępną analizę Twojej strony, sprawdzimy konkurencję i zaproponujemy skuteczną strategię działania. Wszystko w formie wideo, na przykładach, abyś nie musiał domyślać się o co chodzi.
Bezpłatna oferta
Nasze metody
Pracujemy po swojemu i robimy to z głową*
*Mamy własne sposoby na to, by wypracować dobre wyniki dla Twojej strony internetowej. Przećwiczyliśmy je na setkach stron i na własnych sklepach. Wiemy, co działa, a co nie. Własne umiejętności i metody pracy wzmacniamy autorskim oprogramowaniem. I to wszystko włożymy w Twój serwis.
Miesięczne raporty
Szczegółowo informujemy nie tylko o samych wynikach, ale też o tym, co dokładnie w danym miesiącu zrobiliśmy, by je osiągnąć. Zobaczysz tu wszystkie wykonane przez nas czynności, przykładowe zaplecze, katalog tekstów ze wskazaniem na ich autora, wykaz pozycji monitorowanych słów kluczowych oraz statystyki widoczności strony w wyszukiwarce. Nasze raporty nie pozostawiają miejsca na domysły.
Opiekunem Klienta zawsze jest wykwalifikowany specjalista SEO, który zajmuje się Twoją stroną, zna ją na wylot, a Ty masz do niego bezpośredni kontakt.
Merytoryczny kontakt
Reakcja w 24h
Jesteśmy szybcy i zwinni. Reagujemy na każde Twoje zgłoszenia i każdy pojawiający się problem. Większość z nich rozwiązujemy już w ciągu doby.
Analiza strony
Przeprowadzamy cykliczne i dokładne analizy stron wspierane przez autorskie narzędzia. Ich efektem są konkretne wskazówki i wytyczne gotowe do wdrożenia.
Inteligentny asystent SEO
Tworzymy własne narzędzia do analizy stron, które stale ulepszamy. Dzięki nim działamy dokładniej, szybciej, widzimy więcej, a na problemy reagujemy natychmiastowo. Twój serwis jest pod stałą opieką nie tylko specjalisty SEO, ale również naszych autorskich narzędzi.
Zobacz
Monitorowanie
Prowadzimy zautomatyzowany cykliczny monitoring strony. Każdy wykryty problem natychmiast badamy i zgłaszamy Tobie sugerując konkretne rozwiązania.
Copywriting
Posiadamy własny zespół kilkunastu copywriterów o różnorodnych zainteresowaniach. Tworzymy wartościowe treści, dotrzymujemy terminów, uwzględniamy Twoje uwagi.
Własne zaplecze SEO
Prowadzimy własne serwisy tematyczne, na których cyklicznie tworzymy dedykowany content, stale analizujemy linki zwrotne, a dokładny wykaz zaplecza przekazujemy w raportach.
Bezpieczne metody
Stosujemy wyłącznie bezpieczne metody pozycjonowania. Nie kupujemy linków, nie stosujemy ukrytych treści ani niedopuszczalnych przez Google praktyk, tropimy linki z niepożądanych źródeł. Nasze metody sprawiają, że Twój serwis staje się bardziej wartościowy w oczach Google i Twoich Klientów.
Panel Klienta 24H/7
Dajemy Ci stały wgląd do najbardizej aktualnych danych dotyczących Twojej strony. Oprócz kluczowych informacji dotyczących współpracy znajdziesz tu najnowsze wyniki pozycjononanych słów kluczowych wraz z ich pełną historią. Uzyskasz dostęp do pełnej listy miesięcznych raportów, a także wykresów ogólnej widoczności strony w wyszukiwarkach. W łatwy sposób sprawdzisz dane kontaktowe Twojego opiekuna oraz wyślesz pilne zgłoszenie przez przycisk szybkiego kontaktu. I to wszystko w jednym miejscu.
WooCommerce, czyli rozszerzenie dla najpopularniejszego na świecie systemu CMS - WordPress, to świetne rozwiązanie dla każdego, kto myśli o własnym sklepie internetowym. Wyróżnia je przede wszystkim ogrom możliwości, oferowany przez liczne rozszerzenia i szablony. Dzięki nim pozycjonowanie WooCommerce może być znacznie łatwiejsze i tym samym, może też przynosić liczne korzyści.
Jeśli prowadzisz sklep w oparciu o to oprogramowanie, SEO pomoże Ci zwiększyć sprzedaż i systematycznie go rozwijać. To absolutna podstawa marketingu internetowego. Absolutnie każdy, kto działa w e-commerce, powinien dzisiaj uwzględniać działania optymalizacyjne. Bez nich Twój sklep praktycznie nie ma szans na pozyskiwanie darmowego ruchu organicznego.
Spis treści:
- Dlaczego warto prowadzić pozycjonowanie WooCommerce?
- Czym tak właściwie jest SEO WooCommerce?
- WooCommerce - pozycjonowanie, wtyczki i funkcje
- Na czym polega pozycjonowanie sklepu WooCommerce?
- Optymalizacja WooCommerce i jej znaczenie
- Pozycjonowanie WooCommerce - zrób to sam
- Przyjazne URL-e a optymalizacja WooCommerce
- Meta tytuły - samodzielne pozycjonowanie WooCommerce
- Meta opisy - optymalizacja WooCommerce pod kątem użytkownika
- Zarządzanie indeksacją, czyli niezbędna optymalizacja WooCommerce
- Struktura treści w WooCommerce - pozycjonowanie korzystne dla robotów i użytkowników
- Zadbaj o brak błędów i duplikacji, czyli przekierowania w SEO WooCommerce
- Najczęstsze błędy utrudniające pozycjonowanie sklepu WooCommerce
- Pozycjonowanie sklepu WooCommerce w naszej agencji
Dlaczego warto prowadzić pozycjonowanie WooCommerce?
Pozycjonowanie sklepu WooCommerce to znacznie więcej niż tylko prosta reklama, która po opłaceniu jest wyświetlana użytkownikom. To budowanie widoczności w wyszukiwarce internetowej, które sprawia, że szukający sami trafiają na Twoją stronę, bez żadnej zachęty. Po prostu ją znajdują. Pozycjonowanie WooCommerce pozwala dzięki temu na ciągłe zwiększanie ruchu. Bez niego ludzie szukający oferowanych przez Ciebie produktów nie mają żadnych szans na dowiedzenie się o istnieniu Twojego sklepu.
Zdobywanie widoczności na kolejne frazy i poprawianie pozycji na listach wyników wyszukiwania wymaga jednak wielu różnych zabiegów, a te pociągają za sobą dodatkowe, pozytywne konsekwencje (efekty). SEO to nie tylko większy ruch i rosnąca sprzedaż. To także poprawa wizerunku dzięki poprawieniu funkcjonowania sklepu i rozwijaniu zawartych w nim treści. To również zwiększone zaufanie użytkowników i znacznie lepsza konwersja sprzedażowa. Wypracowanie wysokich pozycji sprawia też, że szukający regularnie widzą Twój sklep, zyskuje on więc z czasem rozpoznawalność.
Czym tak właściwie jest SEO WooCommerce?
SEO WooCommerce to nic innego jak “klasyczne” SEO, czyli optymalizacja sklepu internetowego pod kątem wyszukiwarki internetowej. W tym wariancie uwzględnia ono jednak specyfikę samego oprogramowania WordPress i rozszerzenia e-commerce, dzięki czemu pozwala osiągać zadowalające efekty sprawniej i szybciej. Wszystko dlatego, że o ile podstawy pozycjonowania są zawsze podobne, o tyle to niuanse grają tu często kluczową rolę. To one, w połączeniu z właściwie dobraną strategią, pozwalają uzyskać przewagę nad konkurencją.
Wyszukiwarka dobiera strony internetowe do wyników za pomocą algorytmów, czyli programów analizujących witryny według konkretnych wytycznych. Dokładne działanie mechanizmów rządzących rankingiem nie jest jawne ze względu na przeciwdziałanie nieuczciwym praktykom. Celem algorytmów jest jednak premiowanie stron czy sklepów najbardziej wartościowych, bezpiecznych i użytecznych dla użytkownika. W SEO chodzi więc o maksymalne dostosowanie sklepu do tych wyznaczników zgodnie z rządzącymi wyszukiwarką mechanizmami.
WooCommerce - pozycjonowanie, wtyczki i funkcje
Dzięki wielu świetnie przygotowanym szablonom i wtyczkom rozszerzającym możliwości łatwej optymalizacji WordPress jest uznawany za bardzo przyjazny dla SEO. Analogicznie, nie inaczej jest też z WooCommerce. Pozycjonowanie sklepu działającego na tym rozwiązaniu może być o wiele skuteczniejsze i efektywniejsze. Warto jednak pamiętać, że nawet najbardziej SEO-Friendly sklep internetowy nie będzie zdobywał widoczności bez zadbania o kompleksową optymalizację.
Pozycjonowanie WooCommerce wspierać mogą liczne wtyczki (przede wszystkim polecamy instalację YoastSEO). Dzięki nim wiele działań jest znacznie prostsza i szybsza. Ułatwieniem jest też dostęp do wszystkich plików na serwerze, czego nie oferuje większość platform SaaS. Pod względem SEO jest to więc korzystna opcja, ale pamiętaj, że za skuteczność odpowiada nie tylko wybór rozwiązań. Najważniejszą rolę gra tu przede wszystkim wiedza, doświadczenie i systematyczna praca nad sklepem.
Na czym polega pozycjonowanie sklepu WooCommerce?
Na pozycjonowanie sklepu WooCommerce składa się wiele procesów i wchodzących w nie pomniejszych działań. SEO to wprowadzanie zmian w sklepie internetowym, modyfikowanie aspektów technicznych oraz treści. To także ich rozwijanie i wdrażanie nowych rozwiązań. Oprócz tego, to również działania zewnętrzne, prowadzone poza pozycjonowaną witryną (przede wszystkim pozyskiwanie wartościowych odnośników z innych stron internetowych). Wszystkie te czynności wymagają nie tylko solidnej wiedzy, ale też właściwego planowania.
To dlatego SEO obejmuje wiele działań przygotowawczych. Pozycjonowanie WooCommerce zawsze zaczyna się od doboru i analizy słów kluczowych, tj. zapytań, na które ma być docelowo widoczny sklep. Przed przystąpieniem do jakichkolwiek działań na samej stronie, z pomocą narzędzi SEO, sprawdzamy też zawsze jej aktualną sytuację i poczynania bezpośredniej konkurencji.
Dzięki tym zabiegom jesteśmy w stanie stworzyć skuteczną strategię SEO dla danego sklepu. W miarę jej realizacji sprawdzamy także regularnie efekty podejmowanych działań i w miarę potrzeb, poddajemy je modyfikacjom. W skrócie można więc powiedzieć, że pozycjonowanie WooCommerce to zbiór odpowiednio zaplanowanych i systematycznie prowadzonych czynności wykonywanych w sklepie oraz poza nim. Najważniejszym z nich jest szeroko pojęta optymalizacja.
Optymalizacja WooCommerce i jej znaczenie
Pełna optymalizacja WooCommerce to nie tylko zmiany aspektów technicznych. To, podobnie jak całe SEO, zbiór elementów z wielu dziedzin. Od programowania, widocznego przede wszystkim w tzw. optymalizacji technicznej, po content marketing, będący ważną częścią optymalizacji treści. Cały ten proces jest aktualnie zdecydowanie najważniejszym elementem SEO. Ma on na celu dostosować sklep do działania mechanizmów wyszukiwarki. Co więcej, za jego pośrednictwem możesz nie tylko zdobywać lepsze pozycje, ale też poszerzać widoczność o kolejne frazy. To wchodzące w jego skład działania są także bezpośrednią przyczyną większości pobocznych korzyści płynących z pozycjonowania sklepu internetowego.
Pozycjonowanie WooCommerce - zrób to sam
Pomimo całej tej złożoności, optymalizacja i pozycjonowanie WooCommerce nadal składa się z pojedynczych działań. Wiele z nich możesz stosunkowo łatwo wykonać samodzielnie. Pomogą Ci w tym wbudowane domyślnie w systemie lub zawarte w licznych wtyczkach funkcje. Ba, jeśli dysponujesz wystarczająco dużą ilością czasu i chęcią do nauki, to nic nie stoi na przeszkodzie samodzielnemu prowadzeniu całego SEO WooCommerce.
Kilka najważniejszych kwestii, dzięki którym zaczniesz budować widoczność swojego sklepu, zebraliśmy poniżej. Jeśli chcesz zadbać o pozyskiwanie ruchu organicznego, to będzie to świetny punkt wyjścia. Czynności te nie zapewnią Ci od razu niesamowitych efektów, pozwolą jednak zapobiec najczęstszym błędom skutecznie blokującym zwiększanie widoczności.
Przyjazne URL-e a optymalizacja WooCommerce
Adresy URL podstron są czynnikiem rankingowym. Z tego powodu optymalizacja WooCommerce wymaga właściwego dostosowanie adresacji. Przyjazny URL to logiczny ciąg znaków, który jest zrozumiały zarówno dla użytkownika, jak i robota Google. Ważne jest też zawarcie w nim najważniejszego dla danej podstrony słowa kluczowego.
Ustawienia adresów URL w sklepie działającym na WooCommerce znajdziesz w panelu WordPress. Przejdź w tym celu do sekcji “Ustawienia > Bezpośrednie odnośniki”. W tym miejscu będziesz mieć także dostęp do ustawień struktury adresów. Przy dokonywaniu zmian w widocznych już w Google URL-ach pamiętaj jednak o zastosowaniu odpowiednich przekierowań.
Meta tytuły - samodzielne pozycjonowanie WooCommerce
Title tag, meta tytuł lub meta tag title, pod tymi trzema nazwami kryje się jedno: tytuł strony. To jeden z najważniejszych elementów, bez których pozycjonowanie WooCommerce po prostu nie może się obejść. Każda podstrona powinna mieć unikalny, naturalny, oddający maksymalnie zawartość podstrony i zawierający najważniejsze dla niej słowo kluczowe tytuł.
Jeśli korzystasz z Yoast SEO, wejdź w ustawienia wtyczki w sekcji “Wyszukiwarki”. Tytuły SEO dla podstron produktów ustawisz w zakładce “Wpisy”. Dla kategorii i podstron tworzonych poprzez tagi - w zakładce “Archiwa”.
W tych miejscach, za pomocą zmiennych, możesz zdefiniować automatyczne meta tytuły. Zazwyczaj są one w zupełności wystarczające. W razie potrzeby możesz jednak ustawić indywidualne meta tagi title dla pojedynczych podstron. Jeśli chcesz to zrobić, wejdź w opcje Yoast SEO na stronie edycji konkretnej kategorii czy produktu. Na podstronach produktów kliknij w “Podgląd wyniku”, wówczas wyświetlą się odpowiednie opcje.
Meta opisy - optymalizacja WooCommerce pod kątem użytkownika
Meta opisy nie są czynnikiem rankingowym. Co prawda powinny być unikalne, ale zawieranie w nich słów kluczowych czy perfekcyjne dostosowanie tekstu nie wpłynie w żaden sposób na Twoją widoczność. Nadal są one jednak ważne, ze względu na użytkowników. Meta opis, razem z meta tytułem, jest bowiem widoczny w wynikach wyszukiwania.
Stanowi on jeden z dwóch elementów, które każdy szukający zobaczy, zanim wejdzie do Twojego sklepu. Dzięki temu, stworzenie właściwych opisów dla najważniejszych podstron może więc zwiększyć ilość ruchu pozyskiwanego z wyszukiwarki. Opis ten to nic innego jak miejsce na darmową reklamę w wynikach Google. Wykorzystaj go.
Prawidłowy meta description powinien przyciągać uwagę, zawierać krótki opis zawartości podstrony oraz zwrot zachęcający do działania (odwiedzenia sklepu). Opisy możesz edytować w dokładnie tych samych miejscach co tytuły (patrz: Meta tytuły - samodzielne pozycjonowanie WooCommerce). Tutaj też możesz zdefiniować tworzenie ich automatycznie, wg. znaczników lub pokusić się o redagowanie indywidualne, dla pojedynczych podstron. Nic nie stoi również na przeszkodzie zastosowania unikalnych opisów np. wyłącznie w głównych kategoriach. Masz absolutną dowolność.
Zarządzanie indeksacją, czyli niezbędna optymalizacja WooCommerce
Optymalizacja WooCommerce to również zarządzanie indeksacją, czyli procesem odpowiedzialnym za to, czy i które podstrony Twojego sklepu będą w ogóle uwzględnione na listach wyników wyszukiwania. Indeksacja przebiega za pośrednictwem crawlerów, czyli robotów internetowych. To programy komputerowe odwiedzające i “skanujące” oraz wysyłające kod HTML i adresy URL podstron witryn do bazy danych wyszukiwarki.
Proces ten jest czasochłonny, dlatego musisz zadbać o to, by roboty zapoznały się ze strukturą Twojego sklepu i mogły się po nim swobodnie poruszać. Ważne też, by podstrony niemożliwe do zoptymalizowania pod kątem SEO i niemuszące być widoczne w wyszukiwarce nie znalazły się w indeksie. Przykłady takich podstron to strony zawierające regulaminy, koszyki zakupowe, płatności lub strony zduplikowane poprzez WordPressowe tagi.
Aby zadbać o właściwą indeksację, musisz przede wszystkim zgłosić w Google Search Console (GSC) mapę witryny, czyli plik zawierający listę wszystkich adresów w Twojej domenie. W Yoast SEO wygenerujesz go za pomocą wbudowanej funkcji (Yoast SEO > Ogólne > Funkcje > Mapa strony XML). Wystarczy ją włączyć. Link do pliku, który trzeba zgłosić w GSC znajdziesz, klikając na pytajnik przy nazwie funkcji.
O to, czy poszczególne podstrony zostaną dodane do mapy (będą uwzględniane w wynikach wyszukiwania) zadbasz w tym samym miejscu, w którym można ustawić ich tytuł oraz opis. Odpowiada za to opcja “Wyświetlać w wynikach wyszukiwania?”. Powinna być ona włączona dla wszystkich kategorii i produktów. W przypadku stosowania tagów warto jednak zastanowić się, czy dane podstrony nie tworzą duplikatów. Jeśli tak, powinny zostać wyłączone z indeksacji.
Struktura treści w WooCommerce - pozycjonowanie korzystne dla robotów i użytkowników
Za strukturę treści na stronie internetowej odpowiadają nagłówki Hx (przede wszystkim H1-H3, ale również te niższego rzędu). Nagłówki te to nic innego jak znaczniki HTML pozwalające wyróżnić i “zorganizować” treść tak, by była jednocześnie zrozumiała dla robotów a przejrzysta i łatwiejsza w odbiorze dla użytkowników. Stosowania ich wymaga każdy sklep internetowy, nie tylko ten działający na WooCommerce. Pozycjonowanie podstron bez właściwie ustawionych nagłówków jest znacznie trudniejsze.
W znaczniku (nagłówku) H1 zawsze powinien znaleźć się tytuł podstrony, np. nazwa kategorii lub produktu, która stanowi jednocześnie najistotniejszą frazę kluczową (w większości szablonów ustawione są one w ten sposób domyślnie). Nagłówki H2 powinny być zaznaczeniem najważniejszych sekcji strony (np. “Opinie o produkcie”) lub śródtytułami w treści. Jeśli to możliwe, w tekście również powinny zawierać one słowa kluczowe, nie należy jednak z nimi przesadzać. Najważniejsze, żeby stanowiły logiczny i przydatny podział np. opisu produktu czy kategorii.
Zadbaj o brak błędów i duplikacji, czyli przekierowania w SEO WooCommerce
Przekierowania 301 to ważny element SEO WooCommerce, który pozwala zadbać o zachowanie widoczności przy zmianach adresów, usuwaniu podstron lub wystąpieniu szkodliwej duplikacji. Dzięki nim można zniwelować jej negatywne efekty i zadbać o to, by użytkownicy nie trafiali na puste adresy (błąd 404). Przekierowania pozwalają też zabezpieczyć się przed kanibalizacją, czyli sytuacją, w której dwie podstrony walczą ze sobą o widoczność na te same frazy.
Mówiąc najprościej, przekierowanie jest mechanizmem pozwalającym przenieść użytkownika oraz moc rankingową z jednej konkretnej podstrony na drugą. Ustawić je możesz najłatwiej za pomocą wtyczek takich jak Redirection czy 301 Redirects. Jest to możliwe również bez instalacji dodatkowych rozszerzeń. Wówczas należy dodać odpowiednie dyrektywy do pliku .htaccess.
Najczęstsze błędy utrudniające pozycjonowanie sklepu WooCommerce
- Zadbaj o to, by Twój sklep nie ładował się zbyt długo - szybkość ładowania strony jest istotnym elementem w optymalizacji WooCommerce. Pozycjonowanie, szczególnie po aktualizacji Core Web Vitals, wymaga maksymalnie szybkiego wczytywania się witryny. Czas ładowania sprawdzisz w darmowym Google PageSpeed Insights, pomoże Ci ono znaleźć też istotne błędy. Przede wszystkim unikaj instalowania wtyczek, z których nie korzystasz. W razie problemów przetestuj wtyczki usprawniające działanie systemu WordPress.
- Uważaj na tagi produktów - jeśli używasz ich swoim sklepie, rób to maksymalnie rozważnie. Przyłóż szczególną uwagę do tego, by nie tworzyć nimi duplikatów kategorii. To niezwykle powszechny błąd, który skutecznie utrudnia budowanie widoczności. Owszem, tagi mogą być przydatne, praktycznie zawsze pozycjonowanie sklepu WooCommerce można prowadzić efektywnie również bez nich.
- Dbaj o treści w swoim sklepie - w imię słynnego “content is king”, nie zapominaj, że pozycjonowanie to w dużej mierze również praca z treścią. Ta, pod postacią opisów produktów, kategorii czy artykułów blogowych, zawsze powinna być w Twoim sklepie obecna. Nigdy nie kopiuj jednak tekstu z innych stron, każdą treść na swój portal redaguj samodzielnie lub zlecaj copywriterom. Pamiętaj też, że musi być ona nie tylko zoptymalizowana pod względem SEO, ale także wartościowa w jakiś sposób dla użytkownika. Ważny jest również content marketing. Frazy kluczowe to nie wszystko.
Pozycjonowanie sklepu WooCommerce w naszej agencji
Przedstawione tutaj aspekty optymalizacji WooCommerce z pewnością pomogą Ci zacząć budować widoczność. Miej jednak na uwadze, że to zaledwie drobny wycinek całego procesu. Jeśli zależy Ci na pozyskiwaniu ruchu z wyszukiwarki i zwiększaniu sprzedaży, to zacznij prowadzić pozycjonowanie sklepu WooCommerce razem z nami.
Zajmujemy się profesjonalnym pozycjonowaniem e-commerce od 2012 roku, mamy wiedzę i doświadczenie, dzięki którym prowadzimy SEO naprawdę skutecznie. Stawiamy na realną współpracę z Klientem, gwarantujemy stały kontakt i odpowiedź na dosłownie każde pytanie. Zapewniamy regularne, obszerne raporty z podejmowanych działań, w pełni indywidualne podejście, autorskie rozwiązania i wiele więcej. Napisz do nas lub zadzwoń i sprawdź, jak możemy pomóc Ci rozwinąć Twój biznes.