21-08-2015

Pozycjonowanie?

Czym jest SEO? Po co Ci pozycjonowanie i budowa zaplecza pozycjonerskiego? Przeczytaj i zacznij działać! SEO, pozycjonowanie... dla właściciela sklepu internetowego lub zwykłej strony te pojęcia nie mogą być obojętne. Słyszy się je na co dzień ale nie wszyscy znają ich znaczenie i zastosowanie w praktyce. W tym artykule odpowiemy na podstawowe pytania i rozprawmy się z kilkoma mitami! Zobacz sam!

Pozycjonowanie? - SEO blog

Czym jest SEO? Po co Ci pozycjonowanie i budowa zalecza pozycjonerskiego? Przeczytaj i zacznij działać!

SEO, pozycjonowanie... dla właściciela sklepu internetowego lub zwykłej strony te pojęcia nie mogą być obojętne. Słyszy się je na co dzień ale nie wszyscy znają ich znaczenie i zastosowanie w praktyce. W tym artykule odpowiemy na podstawowe pytania i rozprawmy się z kilkoma mitami! Zobacz sam!

SEO czyli potocznie pozycjonowanie

SEO to skrót od "search engine optimization" czyli procesu optymalizacji storny lub sklepu internetowego w celu osiągnięcia jak najwyższych pozycji w wyszukiwarce internetowej. Jednak bardziej popularną nazwą jest po prostu "pozycjonowanie". Istnieje wiele definicji tego słowa jednak każda sprowadza się do jednego wniosku – pozycjonowanie to proces zwiększania wartości strony internetowej w czasie, co przekłada się na wysokie pozycje.

Nie ma Cie w Google = nie istniejesz

Słyszałeś to powiedzenie? No jasne, że tak. Z perspektywy czasu uważam, że jest nieco przesadzone bo znam kilka przykładów e-biznesów które osiągają zawrotne przychody mimo słabych pozycji w Google. Natomiast dwie kwestie nie podlegają żadnym dyskusjom:

  1. Każdy chce być wysoko w Google
  2. Lepiej tam być, niż nie być :)

Właściwie po co mi pozycjonowanie?

Najważniejszym celem przedsiębiorcy jest zysk. Weźmy na przykład sklep internetowy. Żeby mieć zysk, musi dużo sprzedawać. Żeby sprzedawać, musi mieć duży ruch na sklepie. Żeby mieć duży ruch na sklepie... musi być wysoko w Google!

Ten łańcuch w prosty sposób pokazuje, dlaczego pozycjonowanie jest tak istotne. Można pozyskać ruch z innych źródeł – allegro, portale tematyczne, fora, blogi – ale spójrzmy prawdzie w oczy. Gdzie udajesz się w poszukiwaniu czegokolwiek w internecie? Otwierasz Google i wertujesz wyniki. Tak samo postępuje 98% klientów w Polsce. Google to w zasadzie monopolista.

Jak to zrobić? Sam dam radę?

Na pozycję strony w wyszukiwarce wpływa multum czynników. Część z nich jest utajniona przez Google. Nikt w 100% nie wie, co dokładnie brane jest pod uwagę. Jednak z pewnosścią można (w dużym skrócie) można powiedzieć, że pozycjonowanie składa się z:

  1. Optymalizacji strony – dostosowania jej ustawień do wymogów Google
  2. Budowy zaplecza pozycjonerskiego – utworzenia wielu stron internetowych, portali, blogów czy forów i umieszczanie na nich linków do Twojej strony/sklepu

Teoretycznie każdy może to zrobić w pojedynkę. W praktyce konkurencja jest już na tyle rozwinięta, że prawdopodobnie nie starczy Ci ani czasu, ani możliwości aby skutecznie rywalizować z innymi firmami. Większość przedsiębiorców korzysta z usług firm pozycjonujących. Raczej masz małe szanse w walce z gigantami.

Pozycjonowanie ponoć jest darmowe... ponoć!

Jeżeli sam wypozycjonujesz swoją stronę, zbudujesz wartosciowe zaplecze to tak – będziesz miał wysokie pozycje za darmo (pomijam koszty utrzymania zaplecza)! Natomiast na 99% będziesz musiał zlecić to wyspecjalizowanej firmie. Koszty pozycjonowania wahają się w granicach od 300 zł do nawet 4000-5000 zł miesięcznie. Wszystko zależy od branży i ilosci słów kluczowych na które chcesz być wysoko. Na początek przeważnie wystarcza jednak kwota w granicach 400-500 zł/mc.

Dożywotnie efekty?

Jeśli zdecydujesz się na firmę, która stworzy dla Ciebie zaplecze pozycjonerskie to wypracowane pozycje nigdy nie spadną. Jeżeli jednak skorzystasz z usług tradycyjnej firmy pozycjonującej to po rozwiązaniu umowy usunie ona wszystkie wypracowane efekty... zosatniesz z niczym. Pamiętaj o tym podejmując ostateczną decyzję.

Prawdę mówiąc masz 2 wyjścia:

  1. stworzyć zaplecze samemu – wiąże się z poświęceniem bardzo dużej ilości czasu na naukę i tworzenie zaplecza
  2. zlecić stworzenie dedykowanego zaplecza – wyspecjalizowana firma stworzy je dla Ciebie i po osiągnięciu wysokich pozycji przekaże Ci je w całości.

Nie ma innego rozwiązania. Decydując się na tradycyjne pozycjonowanie (które powoli wymiera) uzależniasz się od firmy pozycjonującej. Nie możesz rozwiązać umowy jeśli nie chcesz stracić efektów.

Ile mam czekać na efekty?

Tak jak wspomniałem pozycjonowanie jest budową wartości strony internetowej. Nie da się tego zrobić w tydzień czy miesiąc. Musisz przygotować się na około 3 do 4 mc-y oczekiwania na pierwsze efekty. Oczywiście jest to ściśle uzależniony od branży w której działasz, ale sprawna firma będzie w stanie pokazać satysfakcjonujące efekty w tym czasie.

Dlaczego warto to zrobić?

  • osiągniesz wysokie pozycje w wyszukiwarce Google
  • zwiekszysz ruch na stronie
  • zwiększysz sprzedaż!
  • Twoja marka zacznie być bardziej rozpoznawalna
  • strona osiągnie większy prestiż
  • można dopisać dziesiątki innych zalet, ale 3 pierwsze są najważniesze

Artykuł się spodobał? Pamiętaj, żeby:

Obserwować nasz profil na FB

SEO, marketing, ecommerce, przedsiębiorczość. Bądź na bieżąco śledząc nas na FB.

Zobacz profil
Dopisać się do newslettera

Tylko najważniejsze informacje. Zero spamu. Samo "mięso".

Dołącz
Dołączyć do naszej grupy na FB

Zadawaj pytania, dyskutuj, ucz się.

Zobacz grupę

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni.