Sprawimy, że Twój sklep zakumpluje się z Google*

*i będzie to długa i owocna przyjaźń.

9 lat doświadczenia w SEO

9 lat doświadczenia

Ponad 20 specjalistów SEO

Ponad 20 specjalistów w zespole

Partner popularnych platform

Partner popularnych platform

SEO
na luzie*

*Będziemy pracować dla Ciebie przez miesiąc zupełnie za darmo. Czy jesteśmy aż tak naiwni? Po prostu nie boimy się, że zrezygnujesz. Bo gdy już nas poznasz, zapewne wcale nie będziesz chciał.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni. Bez zobowiązań, bez konsekwencji.

Bezpłatna oferta

Nasze metody

Pracujemy po swojemu i robimy to z głową*

*Mamy własne sposoby na to, by wypracować dobre wyniki dla Twojej strony internetowej. Przećwiczyliśmy je na setkach stron i na własnych sklepach. Wiemy, co działa, a co nie. Własne umiejętności i metody pracy wzmacniamy autorskim oprogramowaniem. I to wszystko włożymy w Twój serwis.

Miesięczne raporty
Pozycjonowanie stron internetowych - raportowanie

Szczegółowo informujemy nie tylko o samych wynikach, ale też o tym, co dokładnie w danym miesiącu zrobiliśmy, by je osiągnąć. Zobaczysz tu wszystkie wykonane przez nas czynności, przykładowe zaplecze, katalog tekstów ze wskazaniem na ich autora, wykaz pozycji monitorowanych słów kluczowych oraz statystyki widoczności strony w wyszukiwarce. Nasze raporty nie pozostawiają miejsca na domysły.

Opiekunem Klienta zawsze jest wykwalifikowany specjalista SEO, który zajmuje się Twoją stroną, zna ją na wylot, a Ty masz do niego bezpośredni kontakt.

Poznaj nasz zespoł

Merytoryczny kontakt
Reakcja w 24h
Pozycjonowanie stron internetowych - kontakt w 24h

Jesteśmy szybcy i zwinni. Reagujemy na każde Twoje zgłoszenia i każdy pojawiający się problem. Większość z nich rozwiązujemy już w ciągu doby.

Analiza strony

Przeprowadzamy cykliczne i dokładne analizy stron wspierane przez autorskie narzędzia. Ich efektem są konkretne wskazówki i wytyczne gotowe do wdrożenia.

Inteligentny asystent SEO

Tworzymy własne narzędzia do analizy stron, które stale ulepszamy. Dzięki nim działamy dokładniej, szybciej, widzimy więcej, a na problemy reagujemy natychmiastowo. Twój serwis jest pod stałą opieką nie tylko specjalisty SEO, ale również naszych autorskich narzędzi.
Zobacz

Monitorowanie

Prowadzimy zautomatyzowany cykliczny monitoring strony. Każdy wykryty problem natychmiast badamy i zgłaszamy Tobie sugerując konkretne rozwiązania.

Copywriting

Posiadamy własny zespół kilkunastu copywriterów o różnorodnych zainteresowaniach. Tworzymy wartościowe treści, dotrzymujemy terminów, uwzględniamy Twoje uwagi.

Poznaj nasz zespół

Własne zaplecze SEO

Prowadzimy własne serwisy tematyczne, na których cyklicznie tworzymy dedykowany content, stale analizujemy linki zwrotne, a dokładny wykaz zaplecza przekazujemy w raportach.

Bezpieczne metody

Stosujemy wyłącznie bezpieczne metody pozycjonowania. Nie kupujemy linków, nie stosujemy ukrytych treści ani niedopuszczalnych przez Google praktyk, tropimy linki z niepożądanych źródeł. Nasze metody sprawiają, że Twój serwis staje się bardziej wartościowy w oczach Google i Twoich Klientów.

Panel Klienta 24H/7

Dajemy Ci stały wgląd do najbardizej aktualnych danych dotyczących Twojej strony. Oprócz kluczowych informacji dotyczących współpracy znajdziesz tu najnowsze wyniki pozycjononanych słów kluczowych wraz z ich pełną historią. Uzyskasz dostęp do pełnej listy miesięcznych raportów, a także wykresów ogólnej widoczności strony w wyszukiwarkach. W łatwy sposób sprawdzisz dane kontaktowe Twojego opiekuna oraz wyślesz pilne zgłoszenie przez przycisk szybkiego kontaktu. I to wszystko w jednym miejscu.

Proces podejmowania decyzji współczesnego Klienta opiera się głównie na wygodzie. Większość użytkowników sieci rozpoczyna poszukiwania konkretnego produktu właśnie od wyszukiwarki. Chcąc zwiększyć ruch warto jest skorzystać z pozycjonowania sklepów internetowych.

Spis treści:

  1. Dlaczego pozycjonowanie sklepów internetowych jest tak ważne?
  2. Jakie korzyści da Ci pozycjonowanie sklepu internetowego?
  3. Co lepsze - pozycjonowanie, czy kampania Google AdWords?
  4. Dlaczego pozycjonowanie sklepów przeprowadza się inaczej?
  5. Co składa się na pozycjonowanie sklepów internetowych?
  6. SEO on-site, czyli znaczenie i przebieg optymalizacji
  7. SEO off-site, czyli pozycjonowanie poza stroną
  8. Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?
  9. Diabeł tkwi w szczegółach
  10. Jakość treści to podstawa!

Dlaczego pozycjonowanie sklepów internetowych jest tak ważne?

Aby nasz sklep internetowy był w niej widoczny z pomocą przychodzi nam pozycjonowanie sklepów internetowych. Istotność tego procesu warto jednak przedstawić na przykładzie statystyk. Dobrym źródłem będą tutaj badania zachowań użytkowników wyszukiwarki Google, przeprowadzone przez Backlinko. Co z nich wynika?

  • Zaledwie 0,44% szukających odwiedza drugą stronę wyników wyszukiwania,
  • Tylko 9% użytkowników dociera do końca pierwszej strony,
  • Ponad 50% decyzji o kliknięciu w stronę zapada w mnie niż 9 sekund,
  • Średni czas wybrania konkretnej strony wynosi 14,6 sekundy,
  • 87% szukających nie wraca do wyników wyszukiwania po kliknięciu w link.

Dane te jasno dają do zrozumienia, że znalezienie się poza pierwszą stroną wyników dla najważniejszych fraz praktycznie ukrywa sklep internetowy przed użytkownikami. Na pierwszej stronie może znaleźć się tylko 10 witryn, ale znalezienie się u dołu listy to tylko kilka procent z całości ruchu. Szybkość podejmowanych decyzji świadczy o tym, że szukający nie przykładają dużej uwagi do swoich poszukiwań, na czym zyskują pierwsze miejsca. Potwierdzeniem jest zaledwie trzynastoprocentowy powrót do wyników wyszukiwania. Można więc wnioskować, że w walce o uwagę klienta w Internecie pozycjonowanie sklepów jest niemal najważniejsze.

Jakie korzyści da Ci pozycjonowanie sklepu internetowego?

  • Większy ruch na stronie sklepu

    Pozycjonowanie sklepów, podobnie jak klasyczne pozycjonowanie stron, ma na celu poprawienie pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Wyższa pozycja przekłada się na lepszą widoczność pod określonymi frazami, a to skutkuje większym ruchem. Co ważne, ruch ten nie jest pustą statystyką. Osoby wchodzące na stronę sklepu trafiają na nią poprzez wyszukiwanie fraz związanych z ofertą. Już na starcie są więc w jakimś stopniu zainteresowane zakupem. Taki wartościowy ruch przekłada się na większą konwersję sprzedażową, wzrastają więc dochody.

  • Niezależność

    Odpowiednio duży ruch w sklepie internetowym sprawia, że korzystanie z zewnętrznych platform sprzedażowych nie jest już konieczne. Skoro potencjalni Klienci sami do nas przychodzą, to nie trzeba już ich szukać. Nie musimy też ponosić kosztów prowizji, zamieszczania lub promowania ogłoszeń, zwiększają się więc przychody. Zmniejszenie kosztów operacyjnych otwiera także możliwość obniżenia cen przy jednoczesnym zachowaniu odpowiednio wysokiego poziomu marży. Zabieg ten zwiększa zazwyczaj obrót towarowy, rotację zapasów i popularność sklepu, szczególnie w przedsiębiorstwach oferujących tzw. asortyment potrzebny.

  • Kreowanie profesjonalnego wizerunku

    Sklepy znajdujące się w pierwszych wynikach wyszukiwania dla są powszechnie uznawane za liderów swojej branży. Sklep nie może przecież znaleźć się na szczycie listy wyników przez przypadek, tej pozycji nie da się wykupić, trzeba ją zdobyć. Optymalizacja sprawia też, że strona sklepu staje się bardziej przejrzysta i komplementarna pod względem treści. Pozycjonując sklep, wpływamy więc pozytywnie na wizerunek sklepu. Lepszy odbiór konkretnej firmy to większe zaufanie klientów i potencjalnych partnerów biznesowych. Reasumując, pozycjonowanie sklepów internetowych oprócz zwiększenia ruchu wpływa też na wzrost konwersji. Dzięki temu zwiększa się oczywiście sprzedaż.

  • Zwiększenie rozpoznawalności marki wśród klientów

    Znalezienie się strony wśród pierwszych pozycji wyników wyszukiwania gwarantuje wzrost widoczności w konkretnej branży. Większy ruch to większa popularność i wzrost rozpoznawalności marki. Dzięki temu potencjalni klienci darzą ją większym zaufaniem. Jest to też niezwykle istotne ze względów reklamowych, promocja powszechnie kojarzonej marki jest znacznie skuteczniejsza. Pozycjonowanie sklepu internetowego to nie tylko większy odsetek konwersji sprzedażowej, ale i zwiększenie skuteczności innych form reklamy. Jeśli sklep będzie powszechnie znany, to jego reklama przekona do siebie większy odsetek grupy docelowej.

  • Wzmocnienie pozycji zajmowanej przez daną markę na rynku

    Większa rozpoznawalność i profesjonalny wizerunek przekładają się na to, jak odbierana jest marka danego przedsiębiorstwa. Pozycjonowanie sklepów internetowych wzmacnia ich pozycję na rynku. Dzięki temu wzrasta potencjał konkurencyjny i zwiększa się liczba stałych Klientów. Co więcej, lepsza pozycja marki na rynku daje też potencjał nawiązania współpracy biznesowej i znacznego rozwinięcia działalności. Rozpoznawalność i uznanie marki to także dodatkowa możliwość promocji.

  • Dodatkowe możliwości promocji dla sklepu

    Znalezienie się na podium listy wyników wyszukiwania to gwarancja lepszej promocji sama w sobie. Do tego dochodzi wspomniany już aspekt rozpoznawalności, lepszej pozycji marki i w efekcie większego zaufania potencjalnych Klientów. Pozycjonowanie sklepów daje jednak jeszcze więcej. Zwiększony, wartościowy ruch w sklepie Internetowym to nic innego jak bezpośredni dostęp do sporej części grupy docelowej. Można więc reklamować się dodatkowo wewnętrznie, na własnej stronie. Zwiększy się dzięki temu konwersja sprzedażowa, a jednocześnie nie powstaną ponadplanowe koszty związane z dotarciem do określonej grupy.

  • Dodatkowe możliwości rozwoju i wpływania na zachowania klientów

    Pozycjonowanie sklepu internetowego, tak samo, jak pozycjonowanie strony, wymaga ciągłego monitorowania ruchu na stronie i sporządzania raportów. Analiza uzyskanych informacji, oprócz możliwości dostosowywania prowadzonego SEO, pozwala także dowiedzieć się, w jaki sposób zachowują się użytkownicy sklepu. Wiedza ta pozwala modyfikować witrynę w taki sposób, by lepiej odpowiadała potrzebom potencjalnych Klientów. Dzięki pozycjonowaniu powstaje też realna możliwość wpływania na to, jak Klienci będą poruszać się po stronie. Można więc w pewnym stopniu kształtować zachodzący na niej proces podejmowania decyzji i tym samym, zwiększać sprzedaż. Przy posiadaniu szczegółowych statystyk nic nie stoi też na przeszkodzie wprowadzaniu ciągłych ulepszeń, zarówno samej witryny, jak i oferty.

Co lepsze - pozycjonowanie, czy kampania Google AdWords?

W świecie wygodnych rozwiązań głównym aspektem konkurencyjnym stała się dostępność. To, ile potencjalnych Klientów trafi na Twoją ofertę, zależy głównie od tego, jak dobrze widoczna będzie Twoja witryna. Dlatego większość profesjonalnych marketerów stawia dzisiaj działania z zakresu SEO wyżej od reklam internetowych. Organiczny ruch z wyszukiwarki może zwiększyć sprzedaż znacznie skuteczniej niż tradycyjne reklamy.

Kampania AdWords jest dobrym sposobem zdobycia ruchu na początek działalności. W dłuższym okresie będzie jednak wymagać coraz to większych nakładów finansowych. Pozycjonowanie sklepu internetowego nie ma tego problemu. Wyniki będą wzrastać systematycznie, niezależnie od tego, czy będziemy działać intensywniej, czy nie. Warto jednak mieć świadomość tego, że pozycjonowanie musi być ciągłe. Tylko dzięki ciągłości jesteśmy w stanie utrzymać wysoką pozycję.

Nie warto jednak ograniczać się wyłącznie do AdWords lub pozycjonowania. Najlepsze wyniki zawsze są skutkiem działania na wielu poziomach. SEO przygotowuje poniekąd grunt pod inne formy reklamy. Dlatego powinno być podstawą. Ze względu na poprawę wizerunku i rozpoznawalności marki oraz zwiększenie zaufania reklama internetowa staje się zwyczajnie skuteczniejsza. Wzrasta bowiem prawdopodobieństwo tego, że użytkownik przekierowany do sklepu zdecyduje się na zakup. Poniższy wykres prezentuje skuteczność różnych form reklamy.

Pozycjonowanie sklepów internetowych - metody promocji strony

Dlaczego pozycjonowanie sklepów przeprowadza się inaczej?

Sklep internetowy to jednocześnie strona internetowa, dlatego podstawy pozycjonowania są pod kilkoma względami podobne. Pozycjonowanie sklepów internetowych jest jednak kompletnie inną kategorią, głównie ze względu na samą strukturę witryny. Jest ona przecież o wiele bardziej zaawansowana technicznie niż zwykła strona-wizytówka. Każdy sklep to masa przeróżnych kategorii, podkategorii, stron produktowych i skryptów obsługujących zamówienia, czy płatności. Ich przejrzystość, logiczny układ i szybkość działania są istotne nie tylko dla Klientów. Interesuje się nimi również algorytm, który analizuje i układa wyniki wyszukiwania. Co ważne, pozycjonowanie sklepów przeprowadza się nie tylko dla strony głównej, ale również, według potrzeb, dla konkretnych kategorii produktowych i stron pojedynczych produktów.

Co składa się na pozycjonowanie sklepów internetowych?

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest w wielu kwestiach podobne do pozycjonowania stron. Różnica, od której zależy skuteczność procesu, polega głównie na złożoności podejmowanych działań. Podstawy pozostają jednak takie same. Pozycjonowanie zawsze rozpoczyna się doborem słów kluczowych. To właśnie od poprawności tego etapu zależy opłacalność całego przedsięwzięcia. W zależności od konkretnego sklepu dobiera się frazy odnoszące się do branży, oferty, konkretnych kategorii produktowych lub pojedynczych produktów. Czasem uwzględnia się w nich także nazwę sklepu. Ze względu na ogromne zróżnicowanie nie da się jednak wskazać jednej, złotej zasady. Kwestia ta jest zwyczajnie zbyt indywidualna.

Po stworzeniu listy fraz kluczowych przeprowadza się audyt SEO. Jego zadaniem jest m.in. znalezienie błędów na stronie sklepu i ustalenie obszarów wymagających poprawy. Posiadanie tych informacji jest koniecznie do stworzenia odpowiedniej strategii. Po ustaleniu fraz, przeprowadzeniu audytu i obraniu konkretnej strategii przechodzi się do działań tzw. SEO on-site, czyli tych prowadzonych bezpośrednio na stronie.

SEO on-site, czyli znaczenie i przebieg optymalizacji

Podstawą działań wewnętrznych jest właśnie optymalizacja. Proces ten nie jest prosty, ale nie można go pomijać. Bez niego niemal niemożliwe jest osiągnięcie satysfakcjonujących wyników. Optymalizacja sklepu internetowego to zbiór wielu drobiazgowych czynności. Najważniejsze z nich to sprawdzenie poprawności kodu, poprawienie szybkości ładowania, stworzenie przyjaznych adresów URL dla podstron, uzupełnienie meta tagów i dodanie linkowania wewnętrznego.

Optymalizacja dotyczy też znajdujących się na stronie treści. Działania takie jak prawidłowe formatowanie tekstu z użyciem nagłówków H1 - H6, poprawienie nasycenia frazami kluczowych i eliminacja duplikacji w obrębie witryny znacząco przyczyniają się do poprawienia pozycji. W przypadku sklepów ważne jest też dodanie opisów kategorii i produktów. Oprócz oczywistej użyteczności takich opisów i możliwości wplecenia w nie słów kluczowych poprawia to także ilościowy stosunek treści do kodu HTML. Jest to ważne ze względu na to, że współczynnik ten wpływa na tzw. wynik jakości, czyli ocenę wystawianą stronie przez wyszukiwarkę.

Co ważne, nie musisz obawiać się o to, że optymalizacja wpłynie w jakikolwiek sposób na wygląd Twojego sklepu. Większość związanych z nią działań dotyczy strony technicznej, niewidocznej dla użytkowników. Jedyne zmiany wizualne są związane z formatowaniem treści, te jednak sprawią tylko, że tekst będzie bardziej przejrzysty i łatwiejszy w odbiorze. Optymalizacja ma na celu poprawienie efektywności Twojego sklepu, efektowność zostaje po Twojej stronie.

SEO off-site, czyli pozycjonowanie poza stroną

Jedną z najważniejszych czynności podejmowanych poza witryną w pozycjonowaniu sklepów jest tzw. link building. Bezpośrednio tłumaczony jako „budowanie linków”, polega na zdobywaniu zewnętrznych odnośników do pozycjonowanych stron. Zabieg ten skutecznie podnosi pozycję sklepu w wynikach wyszukiwania. Warto wspomnieć, że liczy się tutaj nie tylko ilość odnośników, ale i ich jakość. Jakość odnośnika jest uwarunkowana oceną źródła, w którym został zamieszczony. Ocena zależy z kolei, podobnie jak przy pozycjonowaniu stron, od poprawności technicznej witryny, a także bezbłędności, użyteczności i spójności treści.

Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

Czas oczekiwania na pierwsze wyniki jest bardzo zróżnicowany. W zależności od branży, w której działa dany sklep i natężenia konkurencji może być to kilka tygodniu lub nawet kilka miesięcy. Procesu tego nie da się przyspieszyć, głównie dlatego, że w pozycjonowaniu najważniejsza jest dokładność i stopniowość prowadzonych działań. Google zapobiega też nieuczciwym praktykom poprzez ucinanie zasięgu. Karane są na przykład zbyt szybkie przyrosty odnośników zewnętrznych lub nienaturalnie i zbyt często występujące frazy kluczowe. Pośpiech i brak rozwagi może więc skutkować efektem przeciwnym do zamierzonego. Jeśli model biznesowy przedsiębiorstwa opiera się na sprzedaży przez internet, to nagła utrata widoczności może być równoznaczna z niebezpiecznym wyhamowaniem sprzedaży. Dlatego pozycjonowanie sklepu internetowego musi być prowadzone przez osoby z wiedzą i doświadczeniem.

Diabeł tkwi w szczegółach

To, czy pozycjonowanie sklepów internetowych będzie skuteczne, zależy także od często pomijanych drobiazgów. Przykładowo: nie powinno się zapominać o uzupełnianiu atrybutu ALT dla wszystkich obrazków. Dzięki temu strona sklepu będzie również uwzględniana podczas wyszukiwania w Grafice Google. Potencjalny Klient może stamtąd trafić do Twojego sklepu internetowego wyłącznie po zdjęciu, nawet jeśli nie zna nazwy poszukiwanego produktu. Oczywiście proces ten zajmuje masę czasu, ale taka już charakterystyka pozycjonowania. Po prostu jest pracochłonne.

Jakość treści to podstawa!

W przypadku sklepu internetowego warto też prowadzić bloga związanego tematyką z branżą i ofertą sklepu. Obecność artykułów i poradników na stronie skutecznie podnosi wynik jakości sklepu, a więc i jego pozycję. Co więcej, poszerzamy w ten sposób zakres zbieranego ruchu o osoby szukające odpowiedzi na konkretne pytania. Jeśli użytkownik znajdzie rozwiązanie swojego problemu na blogu konkretnego sklepu, to automatycznie wzrośnie jego zaufanie. Dlatego tematy artykułów blogowych muszą w jakiś sposób wiązać się z oferowanym asortymentem.

Niezwykle ważną kwestią jest też poprawność gramatyczna, ortograficzna, interpunkcyjna i stylistyczna tekstu. Błędy nie tylko podburzą nasz profesjonalizm w oczach Klientów, ale wpłyną także negatywnie na samo pozycjonowanie sklepu internetowego. Algorytmy oceniające stronę potrafią je bowiem rozpoznać. Tak samo dotyczy to czytelności tekstu, czyli tego, czy jest on po prostu zrozumiały. Ważne jest też prawidłowe formatowanie, o czym wspominaliśmy już wcześniej. Poprawa jakości tekstów wraz z umiejętnym wpleceniem do nich słów kluczowych znacznie podnosi widoczność strony.

Przyciągnięcie internautów na Twoją stronę może sprawić, że staną się Twoimi Klientami. To, czy zostaną nimi na dłużej, zależy również od jakości obsługi, ale najważniejsze, żeby najpierw do Ciebie trafili. Profesjonalne pozycjonowanie sklepu internetowego z pewnością im to ułatwi!

Case studies

Stoją za nami duże sukcesy. A za nimi jeszcze większe liczby.

Zobacz wszystkie

Zapracujemy na sukces Twojej strony. Zacznij darmowy miesiąc próbny .

Sprawdzam