Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Cross-selling

Cross-selling

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – cross-selling, czyli jedna ze strategii sprzedażowych.

Na czym polega cross-selling?

Cross-selling (sprzedaż krzyżowa) polega na zwiększaniu wartości konwersji, poprzez zachęcanie klienta do zakupu dodatkowych produktów. Celem strategii jest zwiększenie zysków bez konieczności pozyskiwania nowych klientów.

Proponowane produkty zawsze są powiązane z tym, co pierwotnie zostało umieszczone w koszyku (np. lampa + żarówka, komputer + ubezpieczenie). Mają one uzupełniać ofertę, tak aby konsument pomyślał, że może rzeczywiście potrzebować dodatkowego artykułu.

Cross-selling stosuje się zarówno w e-commerce, jak i w handlu tradycyjnym.

Cross-selling – przykład

W sklepach internetowych często można spotkać się z cross-sellingiem. Przykładowo Empik proponuje zestaw powiązanych ze sobą książek. Taką propozycję wyświetla na karcie produktu:

cross-selling empik.com
empik.com

Przykład cross-sellingu w sklepie stacjonarnym? Gdy kupujesz karmę dla psa, a sprzedawca proponuje Ci dodatkowo zakup suplementów dla czworonoga.

Co daje cross-selling?

Cross-selling to strategia sprzedażowa, a celem strategii sprzedażowej zwykle jest po prostu zwiększenie zysków. Umiejętnie przeprowadzona sprzedaż krzyżowa pozwala zwiększyć wartość jednego zamówienia i uzyskać niższe koszty sprzedaży. Warto wiedzieć, że koszt pozyskania nowego klienta jest wyższy niż koszt utrzymania lojalności obecnych klientów.

Cross-selling – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, na czym polega cross-selling. Dzięki tej metodzie możesz zwiększyć zyski przy utrzymaniu tej samej liczby klientów. Trzeba jednak podejść do tematu ostrożnie, aby przez nachalne proponowanie dodatkowego asortymentu nie zniechęcić konsumenta do dokonania zakupu.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

Bądź pierwszą osobą, która (d)oceni treść.

5 / 5

Liczba ocen: 0

Twoja ocena:

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni