Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – cross-selling, czyli jedna ze strategii sprzedażowych.
Na czym polega cross-selling?
Cross-selling (sprzedaż krzyżowa) polega na zwiększaniu wartości konwersji, poprzez zachęcanie klienta do zakupu dodatkowych produktów. Celem strategii jest zwiększenie zysków bez konieczności pozyskiwania nowych klientów.
Proponowane produkty zawsze są powiązane z tym, co pierwotnie zostało umieszczone w koszyku (np. lampa + żarówka, komputer + ubezpieczenie). Mają one uzupełniać ofertę, tak aby konsument pomyślał, że może rzeczywiście potrzebować dodatkowego artykułu.
Cross-selling stosuje się zarówno w e-commerce, jak i w handlu tradycyjnym.
Cross-selling – przykład
W sklepach internetowych często można spotkać się z cross-sellingiem. Przykładowo Empik proponuje zestaw powiązanych ze sobą książek. Taką propozycję wyświetla na karcie produktu:
Przykład cross-sellingu w sklepie stacjonarnym? Gdy kupujesz karmę dla psa, a sprzedawca proponuje Ci dodatkowo zakup suplementów dla czworonoga.
Co daje cross-selling?
Cross-selling to strategia sprzedażowa, a celem strategii sprzedażowej zwykle jest po prostu zwiększenie zysków. Umiejętnie przeprowadzona sprzedaż krzyżowa pozwala zwiększyć wartość jednego zamówienia i uzyskać niższe koszty sprzedaży. Warto wiedzieć, że koszt pozyskania nowego klienta jest wyższy niż koszt utrzymania lojalności obecnych klientów.
Cross-selling – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, na czym polega cross-selling. Dzięki tej metodzie możesz zwiększyć zyski przy utrzymaniu tej samej liczby klientów. Trzeba jednak podejść do tematu ostrożnie, aby przez nachalne proponowanie dodatkowego asortymentu nie zniechęcić konsumenta do dokonania zakupu.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.