Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – CTA. Jest to często spotykana definicja w kontekście optymalizacji stron pod względem doświadczeń użytkowników oraz generowania wartościowych leadów.
CTA – co to jest?
CSS CTA (ang. Call to Action) to wezwanie nakłaniające potencjalnego klienta do podjęcia pożądanej konwersji, przykładowo zapisu do newslettera, odbioru darmowego e-booka lub założenia testowego konta w celu wypróbowania danej usługi.
Gdzie można zastosować CTA?
CTA można zastosować przede wszystkim: pod pozycjonowanie w tagu meta desription, content marketingu, mailingu, reklamach online oraz na stronach internetowych. Warto zadbać o odpowiedni wydźwięk tego elementu, posługując się twierdzeniami rozkazującymi (np. kliknij tutaj, zobacz teraz, dowiedz się więcej). Zatem, gdzie zastosować CTA? – 5 przykładowych elementów:
- CTA w meta description – krótki opis witryny mający na celu zachęcić internautę do sprawdzenia treści, która się na niej znajduje;
- CTA w content marketingu – treści nakłaniające czytelnika do wykonania pożądanej konwersji;
- CTA w mailingu – stosowane przede wszystkim w formie obrazka lub buttonu oferującego konkretną korzyść;
- CTA reklamach online – opracowywane z myślą o różnych typach promocji (np. graficznej, audio, tekstowej) wymagającej odpowiedniej reakcji;
- CTA na stronach internetowych – treści nakłaniające do działania w formie PopUp-ów, infografik, przycisków lub odnośników.
Wezwanie do działania można zastosować także w komunikacji SMS oraz popularnych chat-botach. Pamiętajmy, aby było ono precyzyjne, bezpośrednie i konkretne. Firmy komunikując się z klientami za pomocą CTA, nie zadają pytań, lecz wzywają do działania, stawiając bardzo konkretne sformułowania.
Jak stworzyć CTA?
Przycisk CTA powinien przyciągać uwagę. Warto opracować go zgodnie z kolorystyką nakłaniającą do działania (np. zielony, czerwony, niebieski) i spójnym przekazem. Według najnowszych standardów CTA należy umieścić w sekcji ATF (z ang. Above the Fold), czyli w miejscu, gdzie użytkownik spojrzy od razu po wejściu do konkretnego serwisu. Poniżej przedstawiamy, na co zwrócić uwagę przy tworzeniu CTA.
A. Kompatybilność
Skuteczne wezwanie do działania musi być przede wszystkim kompatybilne (responsywne) ze wszystkimi urządzeniami tj. smartfony, komputery, tablety, laptopy zarówno w kontekście rozdzielczości, jak i przeglądarek internetowych.
B. Przekaz
Skuteczne CTA powinno przekazywać rzeczywistą korzyść, jaką osiągnie internauta po kliknięciu danego linku grafiki lub przycisku.
C. Kolorystyka
Skuteczne Call to Action należy stworzyć w oparciu o odpowiedni kontrast, który w połączeniu z prawidłowo dobranym tłem wyróżni CTA i wpłynie znacząco na konwersje podejmowane przez użytkowników.
CTA – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy znaczenie pojęcia pt.: „CTA”. Podpowiedzieliśmy, gdzie można zastosować CTA i na co zwrócić uwagę przy jego tworzeniu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej – śledź nas na bieżąco. Regularnie publikujemy wartościowe materiały edukacyjne.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.