Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – CLS (Cumulative Layout Shift), czyli stosunkowo nowy czynnik rankingowy wyszukiwarki Google.
CLS (Cumulative Layout Shift) – co to?
CLS (ang. Cumulative Layout Shift) to jeden ze wskaźników wprowadzonej przez Google inicjatywy Core Web Vitals. Od maja 2021 roku jest on czynnikiem rankingowym, który ma realny wpływ na pozycjonowanie.
CLS określa doświadczenia użytkownika związane ze stabilnością wizualną strony internetowej lub innego podobnego produktu cyfrowego. Najprościej mówiąc, wskaźnik ten mówi o tym, jak wiele elementów witryny uległo przesunięciu po jej pełnym załadowaniu.
CLS (Cumulative Layout Shift) a SEO
Brak optymalizacji strony pod kątem CLS może spowodować na przykład, że poszczególne przyciski będą zmieniały swoje położenie, przez co kliknięcie ich będzie niemożliwe. Taka sytuacja jest dla użytkownika irytująca i z pewnością nie zachęca do pozostania na stronie, a tym bardziej do ponownego jej odwiedzenia.
To powoduje, że witryna jest nieatrakcyjna i mało użyteczna, dlatego też ma mniejsze szanse na dobrą pozycję w wynikach wyszukiwania. Wyszukiwarka Google nie chce promować stron, które nie zadowalają użytkowników.
Wartość wskaźnika Cumulative Layout Shift powinna wynosić mniej niż 0,1.
CLS (Cumulative Layout Shift) – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest wskaźnik CLS (Cumulative Layout Shift). Obecnie jest on jednym z najważniejszych czynników rankingowych. Wyszukiwarka kładzie coraz większy nacisk na zadowolenie użytkowników, dlatego też nie należy pomijać optymalizacji pod kątem CLS.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.