Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Depozycjonowanie

Depozycjonowanie

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – depozycjonowanie, czyli tzw. negatywne SEO. Na czym polega i czy trzeba się go obawiać?

Czym jest depozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron to podnoszenie ich autorytetu i zwiększanie widoczności w wynikach wyszukiwania. Natomiast depozycjonowanie to przeciwieństwo, czyli celowe obniżanie pozycji danej witryny.

Jest to technika, którą stosują nieuczciwi właściciele stron, aby zaszkodzić konkurencji i jej kosztem poprawić pozycję własnej strony.

Depozycjonowanie nie ma nic wspólnego z etycznym działaniem, dlatego należy do Black Hat SEO, czyli nieuczciwych praktyk, których wyszukiwarka Google nie toleruje.

Popularne techniki depozycjonowania

Jedną z najpopularniejszych praktyk depozycjonowania jest dodawanie szkodliwych linków do stron konkurencji. Odnośniki pochodzące ze spamerskich stron lub stron z treścią pornograficzną mogą negatywnie wpłynąć na autorytet domeny i sprawić, że jej pozycja zostanie obniżona.

Innym sposobem na obniżenie pozycji strony konkurencji jest tworzenie serwisów ze skopiowaną treścią. Jak wiadomo, Google nie lubi duplikatów, dlatego takie działanie może mocno zaszkodzić domenie.

Depozycjonowanie niekiedy odbywa się też za pomocą działań on-site, czyli wykonywanych na stronie konkurencji. Aby było to możliwe, hakerzy włamują się do CMS-a i wyrządzają szkody z poziomu administratora.

Jak chronić swoją stronę przed depozycjonowaniem?

Aby chronić własną stronę przed szkodliwym działaniem konkurencji, warto przede wszystkim regularnie kontrolować profil linkowy. To pozwoli wykryć spamerskie i szkodliwe odnośniki. Istnieje mnóstwo narzędzi SEO, dzięki którym można sprawdzić back linki. Jednym z najchętniej używanych jest Ahrefs.

Jeśli wykryjesz odnośniki, które szkodzą Twojej stronie, możesz się ich zrzec za pomocą narzędzia disavow tool.

Warto także regularnie przeglądać sieć i sprawdzać, czy nie pojawiły się kopie contentu. Można to zrobić np. za pomocą narzędzia Copyscape.

Depozycjonowanie – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, na czym polega depozycjonowanie. Jest to nieuczciwa praktyka SEO, dlatego nie należy jej stosować. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zainwestowanie zasobów finansowych i czasowych w zwiększanie autorytetu własnej domeny.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

Bądź pierwszą osobą, która (d)oceni treść.

5 / 5

Liczba ocen: 0

Twoja ocena:

Społeczność

SEO Samodzielni

Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc