Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Depozycjonowanie

Depozycjonowanie

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – depozycjonowanie, czyli tzw. negatywne SEO. Na czym polega i czy trzeba się go obawiać?

Czym jest depozycjonowanie?

Pozycjonowanie stron to podnoszenie ich autorytetu i zwiększanie widoczności w wynikach wyszukiwania. Natomiast depozycjonowanie to przeciwieństwo, czyli celowe obniżanie pozycji danej witryny.

Jest to technika, którą stosują nieuczciwi właściciele stron, aby zaszkodzić konkurencji i jej kosztem poprawić pozycję własnej strony.

Depozycjonowanie nie ma nic wspólnego z etycznym działaniem, dlatego należy do Black Hat SEO, czyli nieuczciwych praktyk, których wyszukiwarka Google nie toleruje.

Popularne techniki depozycjonowania

Jedną z najpopularniejszych praktyk depozycjonowania jest dodawanie szkodliwych linków do stron konkurencji. Odnośniki pochodzące ze spamerskich stron lub stron z treścią pornograficzną mogą negatywnie wpłynąć na autorytet domeny i sprawić, że jej pozycja zostanie obniżona.

Innym sposobem na obniżenie pozycji strony konkurencji jest tworzenie serwisów ze skopiowaną treścią. Jak wiadomo, Google nie lubi duplikatów, dlatego takie działanie może mocno zaszkodzić domenie.

Depozycjonowanie niekiedy odbywa się też za pomocą działań on-site, czyli wykonywanych na stronie konkurencji. Aby było to możliwe, hakerzy włamują się do CMS-a i wyrządzają szkody z poziomu administratora.

Jak chronić swoją stronę przed depozycjonowaniem?

Aby chronić własną stronę przed szkodliwym działaniem konkurencji, warto przede wszystkim regularnie kontrolować profil linkowy. To pozwoli wykryć spamerskie i szkodliwe odnośniki. Istnieje mnóstwo narzędzi SEO, dzięki którym można sprawdzić back linki. Jednym z najchętniej używanych jest Ahrefs.

Jeśli wykryjesz odnośniki, które szkodzą Twojej stronie, możesz się ich zrzec za pomocą narzędzia disavow tool.

Warto także regularnie przeglądać sieć i sprawdzać, czy nie pojawiły się kopie contentu. Można to zrobić np. za pomocą narzędzia Copyscape.

Depozycjonowanie – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, na czym polega depozycjonowanie. Jest to nieuczciwa praktyka SEO, dlatego nie należy jej stosować. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest zainwestowanie zasobów finansowych i czasowych w zwiększanie autorytetu własnej domeny.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Link baiting - strategia pozyskiwania linków naturalnych
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 28-11-2022
Link baiting - strategia pozyskiwania linków naturalnych - SEO blog
SEO Samodzielni
Google Discover - odkryj kolejny sposób na ruch
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 14-11-2022
Google Discover - odkryj kolejny sposób na ruch - SEO blog
SEO Samodzielni
Pillar page - organizacja treści z myślą o SEO
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 31-10-2022
Pillar page - organizacja treści z myślą o SEO - SEO blog