Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – GDN, czyli coś, dzięki czemu kampanie reklamowe Google mogą mieć tak szeroki zasięg.
Czym jest GDN?
GDN (ang. Google Display Network) to sieć reklamowa Google, czyli obszar składający się z ponad 2 milionów witryn internetowych oraz z usług firmy Google.
W GDN emitowane są reklamy utworzone za pomocą systemu reklamowego Google Ads. Dzięki temu, że sieć jest tak obszerna, kampanie mają bardzo szeroki zasięg i mogą docierać do odbiorców z różnych grup społecznych, wiekowych oraz osób u różnych zainteresowaniach i przyzwyczajeniach.
Jakie strony należą do GDN?
Do GDN należą przede wszystkim usługi Google takie jak Gmail, YouTube, Blogger oraz sklep Google Play. Resztę sieci tworzą strony internetowe partnerów, którzy dołączyli do AdSense. Jest to program zrzeszający osoby, które chcą zarabiać na udostępnianiu swoich witryn jako obszar reklamowy.
Przykładowe strony należące do GDN:
- wp.pl,
- onet.pl,
- olx.pl,
- gazeta.pl.
Jakie reklamy można wyświetlać w GDN?
W GDN mogą być emitowane zarówno reklamy graficzne, jak i tekstowe i w formie wideo np. w serwisie YouTube. Wszystko zależy od wybranego typu kampanii.
W systemie Google istnieje możliwość uruchomienia inteligentnych kampanii, które działają na podstawie maszynowego uczenia się. Dzięki temu same mogą dopasować formę przekazu i miejsce emisji, tak aby reklama przyniosła najlepsze efekty.
GDN – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest GDN. Jest to obecnie najpotężniejszy obszar reklamowy w Internecie. Pozwala docierać do konsumentów na różnych etapach lejka sprzedażowego i realizować rozmaite cele marketingowe – od budowania świadomości marki, po generowanie konwersji w sklepie internetowym, a także remarketing.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.