Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – keyword density. Termin dotyczący optymalizacji tekstu SEO pod kątem słów kluczowych. Co oznacza?
Keyword density – co to jest?
Keyword density (nasycenie słowami kluczowymi) to procentowa wartość, określająca stopień nasycenia tekstu słowami kluczowymi, które mają wpływ na pozycjonowanie. Obliczana jest na podstawie stosunku fraz do objętości całego tekstu dostępnego na danej stronie internetowej.
Ilość słów kluczowych to bardzo ważna kwestia przy optymalizacji tekstu, jednak obecnie keyword density nie ma już praktycznie znaczenia. Powodem tego jest rozwój algorytmów wyszukiwarki.
Jaka powinna być wartość keyword density?
Dawniej przyjmowano, że keyword density nie powinien przekraczać 1-2%. Obecnie, zamiast skupiać się na konkretnej wartości procentowej, zdecydowanie lepiej zadbać o to, aby tekst brzmiał naturalnie i był wartościowy dla odbiorcy.
Przesycenie treści frazami kluczowymi to tzw. keyword stuffing, czyli jedna z technik Black Hat SEO. Za jej stosowanie grozi kara od wyszukiwarki w postaci bana lub filtra algorytmicznego.
Warto też pamiętać, że wyszukiwarka Google doskonale radzi sobie z synonimami i odmianami gramatycznymi, dlatego nie trzeba używać słów kluczowych w jednej niezmienionej formie przez całą długość tekstu.
Keyword density – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest keyword density. Ten wyrażany w procentach wskaźnik dziś nie ma już dużego znaczenia. Tworząc treści trzeba w pierwszej kolejności myśleć o użytkowniku i na pierwszym miejscu stawiać jego zadowolenie. Tekst musi być naturalny i przyjemny w odbiorze. Wyszukiwarka Google nie podaje żadnych konkretnych wartości keyword density.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.