Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – noindex. Termin ściśle związany z indeksowaniem strony przez roboty wyszukiwarki, dlatego warto go znać, przeprowadzając proces SEO.
Noindex – co to jest?
Noindex to jedna z wartości, jaką można nadać tagowi robots meta. Jest poleceniem dla robotów wyszukiwarki i oznacza, że nie mają one indeksować strony
Komendy noindex nie stosuje się do blokowania dostępu. Strony oznaczone taką wartością i tak zostaną odwiedzone przez roboty, ale nie zostaną dodane do indeksu, czyli nigdy nie pojawią się na stronie SERP (ang. Search Engine Page Results).
Noindex pozwala także na usunięcie z indeksu wyszukiwarki stron, które już się w nim znajdują.
Czy warto używać komendy noinedx?
Oznaczenie noindex jest przydatne, gdy nie chcemy, aby jakaś podstrona wyświetlała się w wynikach wyszukiwania. Najczęściej dotyczy to polityki prywatności, regulaminu, strony logowania, panelu admina, a także zduplikowanych stron.
Takie podstrony nie mają znaczenia pod pozycjonowanie i nie muszą pojawiać się na stronie SERP.
Jak dodać komendę noindex na stronę?
Komendę noindex można dodać do strony na dwa sposoby: za pomocą meta tag robots i X-Robots-Tag. Pierwsza metoda stosowana jest znacznie częściej.
Należy włączyć tryb edytowania kodu źródłowego strony, a następnie w sekcji <head>
umieścić tag:
<meta name=”robots” content=”noindex”>
To oznacza, że strona zablokowana jest dla wszystkich robotów. Jeśli chcemy, aby wyłącznie roboty Google nie mogły dodać jej do swojego indeksu, należy umieścić tag:
<meta name=”googlebot” content=”noindex”>
Noindex – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy pojęcie „noindex”. Wyjaśniliśmy, czym jest, kiedy się go używa i jak dodać taką komendę do danej witryny
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.