Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – pingowanie. Dawniej zagadnienie bardzo przydatne w procesie indeksowania strony – czy obecnie również ma znaczenie?
Pingowanie – definicja
Pingowanie (pinging) to proces wysyłania automatycznie generowanych powiadomień do wyszukiwarek. Celem takiego działania jest poinformowanie robotów indeksujących, że na stronie pojawiła się nowa treść i trzeba ją zaindeksować.
Dzięki temu roboty mogą szybciej sprawdzić daną podstronę, dodać ją do indeksu wyszukiwarki i w konsekwencji wyświetlić w wynikach wyszukiwania.
Jak działa pingowanie?
W pierwszej kolejności za pomocą Internet Control Message Protocol wysyłany jest tzw. ping, czyli żądanie do serwera. Następnie powiadomione o nowej treści roboty wyszukiwarki wchodzą na daną podstronę i sprawdzają jej zawartość. Jeśli zostanie oceniona pozytywnie, dodają ją do indeksu.
Proces pingowania można przeprowadzić np. za pomocą ogólnodostępnych serwisów takich jak pingler.com czy pingomatic.com.
Czy pingowanie nadal ma sens?
Dawniej pingowanie było bardzo często stosowanym mechanizmem, zwłaszcza przez właścicieli blogów i serwisów często publikujących newsy. Dzięki temu nowe treści mogły znacznie szybciej znaleźć się w indeksie wyszukiwarki i co za tym idzie w wynikach wyszukiwania.
Jednak w ciągu ostatnich lat działanie robotów Google mocno się zmieniło. Niektóre strony odwiedzane są nawet codziennie. Dlatego wydaje się, że pingowanie nie ma już sensu. Jeśli strona jest wiarygodna i ma wysoką jakość, roboty indeksujące same ją odwiedzą.
Pingowanie – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, na czym polega proces pingowania. Choć dawniej takie działanie się sprawdzało, dziś niekoniecznie ma sens, a przez wiele osób uznawane jest nawet za mechanizm przestarzały.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.