Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – przekierowanie 301, czyli najczęściej stosowany rodzaj przekierowań, mający duże znaczenie dla SEO.
Czym jest i kiedy stosuje się przekierowanie 301?
Przekierowanie 301 to kod odpowiedzi HTTP, który informuje roboty indeksujące wyszukiwarki, że dany zasób został na stałe przeniesiony w inne miejsce, czyli na inny adres URL. Użytkownik natomiast zostaje automatycznie przeniesiony ze starego adresu na nowy, nie otrzymując przy tym żadnego komunikatu.
Przekierowanie 301 stosuje się m.in., gdy:
- dana podstrona albo cała witryna zostaje usunięta,
- zawartość strony zostaje przeniesiona w inne miejsce,
- adres URL zostaje zmieniony,
- wdrożony zostaje certyfikat SSL (przekierowanie z http na https).
Gdy witryna zostanie usunięta, a administrator nie wdroży przekierowania 301, użytkownikowi wyświetli się strona błędu 404 (żądany zasób nie został odnaleziony).
Przekierowanie 301 a SEO
Przekierowanie 301 jest stałe, co oznacza, że link juice ze starego linku przenoszony jest prawie w całości na nowy adres. To bardzo ważne z punktu widzenia SEO. Bez takiego przekierowania właściciel witryny straciłby wypracowaną wcześniej pozycję, a także ruch.
Warto jednak pamiętać, że dotyczy to sytuacji, gdy zawartość strony została przeniesiona na nowy adres w identycznej lub bardzo podobnej formie. Jeśli przekierowanie przenosi użytkownika na podstronę z zupełnie inną treścią i słowami kluczowymi, nie można oczekiwać utrzymania pozycji.
Przekierowanie 301 – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest przekierowanie 301. Omówiliśmy jego funkcje, a także znaczenie pod pozycjonowanie. Ten rodzaj przekierowania powinien być stosowany zawsze, gdy chcemy na stałe przenieść zasób w inne miejsce.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.