Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – przekierowanie 302, czyli odpowiedź HTTP, przenosząca użytkownika z jednego adresu na drugi.
Czym jest i kiedy stosuje się przekierowanie 302?
Przekierowanie 302 to kod odpowiedzi HTTP, służący do tymczasowego przekierowywania użytkownika na inny adres URL. Jeśli proces przebiegnie poprawnie, internauta nie otrzyma żadnego komunikatu o przekierowaniu. Z tego względu z jego punktu widzenia przekierowanie 302 niczym nie różni się od przekierowania 301.
Dla robotów indeksujących jest jednak spora różnica. Kod HTTP 302 informuje, że dany zasób został jedynie tymczasowo przeniesiony, dlatego stary adres nie powinien zostać usunięty z indeksu ani wyników wyszukiwania.
Ten rodzaj przekierowania stosuje się, gdy:
- na stronie trwają prace modernizacyjne,
- w sklepie internetowym produkt został tymczasowo wycofany ze sprzedaży lub jest chwilowo niedostępny,
- zawieszona została sprzedaż produktów sezonowych.
Przekierowanie 302 a SEO
Przekierowanie 302 jest dla robotów indeksujących jasnym komunikatem, że strona po pewnym czasie wróci, dlatego nie należy jej usuwać z indeksu. Z tego powodu ten rodzaj przekierowania nie przenosi mocy strony (link juice) na tymczasowy adres, do którego kierowani są użytkownicy.
Jego wdrożenie ma na celu podtrzymanie konwersji oraz zadowolenia użytkowników i sprawić, aby pozycjonowanie nie odczuło negatywnych skutków.
Przekierowanie 302 – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy zagadnienie „przekierowanie 302”. Wyjaśniliśmy, kiedy należy je stosować i dlaczego nie przenosi ono link juice na nowy adres. Warto także pamiętać, że ten rodzaj przekierowania powinien zostać po pewnym czasie usunięty i nie należy stosować go w przypadku trwałego usunięcia danej podstrony.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.