Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Query Deserves Diversity

Query Deserves Diversity

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Query Deserves Diversity, czyli jeden z algorytmów rankingowych Google.

Query Deserves Diversity – co to jest?

Query Deserves Diversity (zapytanie zasługuje na różnorodność) to algorytm wyszukiwarki Google. Dotyczy fraz, w przypadku których intencja użytkownika nie jest jasna.

Kiedy wyszukiwarka nie potrafi odgadnąć, czego tak naprawdę szuka internauta, rozszerza wyniki wyszukiwania i proponuje mu różne opcje.

przykład Query Deserves Diversity
Wyniki wyszukiwania Google na frazę aplikacja (zrzut ekranu)

Chodzi tu nie tylko o pojedyncze wyrazy mające kilka znaczeń, ale również o wyszukiwania takie jak nazwa produktu np. rower górski. Przeważającą część SERP-ów będą stanowiły linki do sklepów online, jednak Google w takich przypadkach stara się też proponować użytkownikom wyniki niekomercyjne.

Jak działa algorytm Query Deserves Diversity?

Algorytm Query Deserves Diversity uruchamia się, kiedy zapytanie użytkownika jest niejednoznaczne i może być interpretowane na różne sposoby. Wyszukiwarka wyświetla wówczas zróżnicowane wyniki na stronie SERP, tak aby zadowolić użytkownika niezależnie od jego intencji.

Google monitoruje zachowania internautów po wyświetleniu wyników wyszukiwania. W ten sposób uczy się ich intencji i może proponować trafniejsze wyniki.

Query Deserves Diversity – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Query Deserves Diversity. To algorytm, którego celem jest poprawa doświadczeń użytkownika podczas wyszukiwania fraz o niejednoznacznej intencji.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 22-05-2023
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 08-05-2023
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google - SEO blog
SEO Samodzielni
Konfiguracja Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 24-04-2023
Konfiguracja Google Analytics 4 - SEO blog