Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Ścieżka konwersji

Ścieżka konwersji

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – ścieżka konwersji, czyli proces, jaki przechodzi konsument, zanim wykona pożądaną akcję.

Czym jest ścieżka konwersji?

Rzadko zdarza się tak, że konsumenci pierwszy raz spotykają się z marką lub produktem i od razu finalizują transakcję. W przeciwieństwie do zakupów stacjonarnych, w sieci klienci muszą wiele razy wejść w interakcję z firmą, zanim podejmą decyzję zakupową.

Ścieżka konwersji to proces, przez który przechodzą użytkownicy/konsumenci, zanim wykonają pożądaną przez firmę akcję (konwersję). Konwersją może być zakup produktu, ale również zapisanie do newslettera, pobranie e-booka, zapisanie na webinar czy podanie numeru telefonu.

Przykładowa ścieżka konwersji:

  1. Użytkownik wpisuje frazę z zapytaniem w wyszukiwarce i wchodzi na podstronę ze wpisem blogowym.
  2. Użytkownik zapisuje się do bazy mailingowej.
  3. Użytkownik otrzymuje wiadomość z kodem rabatowym na zakupy w danym sklepie.
  4. Użytkownik wykorzystuje kod i dokonuje konwersji.

Jak wygląda ścieżka konwersji?

Ścieżka konwersji może być nieprzerwana lub przerwana. To znaczy, że cały proces może zostać zrealizowany w ciągu jednego dnia, a nawet godziny lub też trwać kilka dni czy tygodni.

Nie ma jednego idealnego schematu ścieżki konwersji. Wszystko zależy od celu, jaki chce osiągnąć firma oraz od zachowań i przyzwyczajeń grupy docelowej.

Ścieżka konwersji a analityka

Żeby wiedzieć, co przynosi pożądane efekty, a co niekonieczne, trzeba na bieżąco monitorować wyniki np. za pomocą Google Analytics.

Analiza całego procesu pozwoli ustalić, które treści, CTA, strony docelowe i inne elementy sprawdzają się i zachęcają odbiorcę do wykonania konwersji, a które sprawiają, że rezygnuje on z jakiejkolwiek interakcji.

Ścieżka konwersji – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest ścieżka konwersji. To jedno z podstawowych pojęć w marketingu internetowym. Dobrze zaprojektowany proces przekształca anonimowego użytkownika w klienta lub lead, a dzięki temu napędza sprzedaż i generuje zysk.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

4.67 / 5

Liczba ocen: 3

Twoja ocena: