Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – User-Agent, czyli ciąg tekstowy wysyłany do serwera sieciowego.
User-Agent – co to jest?
Kiedy jako użytkownik Internetu łączysz się ze stroną internetową, Twoja przeglądarka w swoim nagłówku HTTP zawiera pole User-Agent. To ciąg tekstowy, który różni się w zależności od rodzaju urządzenia, systemu operacyjnego czy typu przeglądarki.
Informacje przesyłane są do serwera. Dzięki temu żądana witryna może dopasować się do możliwości danego systemu operacyjnego czy urządzenia, jakim dysponuje użytkownik.
Przykład User-Agent:
Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:15.0) Gecko/20100101 Firefox/15.0.1
User-Agent – znaczenie w marketingu
User-Agent można wykorzystać w digital marketingu do monitorowania zachowań użytkowników i statystyk odwiedzin, a następnie do skuteczniejszego targetowania reklam i komunikatów marketingowych.
User-Agent Google
Wyszukiwarka Google używa robotów do automatycznego przeszukiwania sieci, skanowania stron internetowych, a następnie dodawania ich do indeksu.
W tym przypadku User-Agent wykorzystywany jest do identyfikowania/nazywania robotów, na przykład:
Googlebot/2.1 (+http://www.googlebot.com/bot.html) – dla Googlebota, czyli głównego robota wyszukiwarki Google.
User-Agent – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest i do czego służy User-Agent. Jest to nagłówek identyfikujący, wykorzystywany przez przeglądarki internetowe lub roboty (np. boty indeksujące Google) do określenia urządzenia, przeglądarki czy systemu operacyjnego, z jakiego korzysta klient w danym momencie.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.