Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – zepsute linki. Czy trzeba się nimi przejmować?
Czym są zepsute linki?
Zepsute linki (broken links, uszkodzone linki) to odnośniki, które prowadzą użytkownika do niedziałającej lub nieistniejącej strony albo do wygasłej domeny. Najczęściej powoduje to pojawienie się błędu 404 (zasób nie został odnaleziony), jednak może zdarzyć się tak, że link przekierowuje do innej (działającej) witryny.
W każdym przypadku użytkownik nie uzyskuje dostępu do tego, co mu obiecano.
Zepsute linki – wpływ na SEO i UX
Jeśli użytkownik klika w link z zamiarem odnalezienia jakiegoś konkretnego zasobu, a zamiast tego otrzymuje komunikat o błędzie, jego wrażenia z pewnością są negatywne. Przez zepsute linki bardzo łatwo stracić klienta lub stałego obserwatora – nikt nie chce przecież odwiedzać strony zawierającej błędy techniczne.
Zepsute linki negatywnie wpływają także na pozycję strony, ponieważ obniżają jej wiarygodność w oczach wyszukiwarki. Strona ze słabej jakości linkami może zostać uznana przez Google za mało wartościową.
Jak wykryć zepsute linki?
Zepsute linki można wykryć za pomocą ogólnodostępnych narzędzi SEO np. Screaming Frog lub Ahrefs. Warto regularnie sprawdzać witrynę pod tym kątem, ponieważ nigdy nie mamy pewności, czy strona, do której odsyłamy na przykład w artykule na blogu nie została usunięta.
Zepsute linki – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym są zepsute linki. Nie wpływają one dobrze ani na pozycjonowanie, ani na UX, dlatego koniecznie trzeba się ich pozbyć. Pamiętaj, aby regularnie monitorować swoją stronę.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.