Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Planer słów kluczowych. Jedno z najczęściej i najchętniej wykorzystywanych narzędzi w SEO oraz kampaniach SEM.
Czym jest i do czego służy Planer słów kluczowych?
Planer słów kluczowych (Keyword Planner) to darmowe narzędzie udostępniane przez firmę Google. Dostępne jest w usłudze Google Ads dla każdego właściciela konta.
Planer słów kluczowych pozwala wyszukiwać, a także analizować wybrane frazy kluczowe. W raportach udostępnianych przez narzędzie możemy sprawdzić m.in. takie parametry jak:
- średnia liczba wyszukiwań,
- konkurencja,
- udział w wyświetleniach,
- stawka CPC (koszt za kliknięcie),
- średnia pozycja w bezpłatnych wynikach wyszukiwania,
- zmiany w ciągu ostatnich 3 miesięcy.
Takie informacje są przydatne zarówno w przypadku uruchamiania płatnych kampanii Google Ads, jak i pozycjonowania organicznego.
Jak korzystać z Planera słów kluczowych?
Aby móc korzystać z Planera słów kluczowych, należy utworzyć i skonfigurować konto Google Ads. Następnie wystarczy wejść w zakładkę Narzędzia i Ustawienia i w rubryce Planowanie znaleźć Planer słów kluczowych.
Z narzędzia można korzystać na dwa sposoby: szukać nowych słów kluczowych lub sprawdzać statystyki wcześniej dobranych dla danej kampanii. W pierwszym przypadku możliwe jest wyszukiwanie na podstawie adresu URL. Ta funkcja pozwala na sprawdzenie, jakie słowa wykorzystuje na swoich stronach konkurencja.
Planer słów kluczowych – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Planer słów kluczowych. To darmowe narzędzie często stanowi podstawę pracy specjalistów SEO i SEM, choć przy planowaniu kampanii warto wspierać się również innymi narzędziami, które udostępniają jeszcze bardziej szczegółowe informacje.