Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Screaming Frog

Screaming Frog

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Screaming Frog. Jedno z najchętniej wykorzystywanych narzędzi w procesie SEO. Do czego służy?

Czym jest Screaming Frog?

Screaming Frog to tzw. crawler, czyli specjalny robot skanujący strony internetowe. Jego zadaniem jest sprawdzenie i przeanalizowanie zawartości oraz struktury serwisu.

Za pomocą tego narzędzia można przeprowadzić audyt czynników on-site, które mają znaczenie dla widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Oprócz tego możliwe jest połączenie go z narzędziami do analityki takimi jak Google Analytics czy Google Search Console.

Co sprawdza Screaming Frog?

Crawler Screaming Frog sprawdza niemal wszystkie najważniejsze aspekty optymalizacji technicznej, tj.:

  • struktura adresów URL,
  • duplicate content,
  • struktura nagłówków,
  • meta dane,
  • błędy 404,
  • przekierowania,
  • dyrektywy w pliku robots.txt.

Screaming Frog wykrywa nieprawidłowości w poszczególnych obszarach, a także przedstawia wskazówki dotyczące ich naprawy.

Screaming Frog – czy to darmowe narzędzie?

Narzędzie Screaming Frog dostępne jest zarówno w wersji płatnej, jak i darmowej. Wersja darmowa, jak można się domyślić, jest mocno ograniczona – pozwala na analizę 500 losowych adresów URL danej strony internetowej. Choć warto wspomnieć, że nawet za pomocą funkcji dostępnych w podstawowej wersji można przeprowadzić całkiem porządną analizę strony.

Wersja płatna Screaming Frog daje znacznie szersze możliwości m.in. połączenie ze wspomnianymi wcześniej narzędziami analitycznymi.

Screaming Frog – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Screaming Frog. Ten rozbudowany crawler z pewnością przydaje się w procesie pozycjonowania. Nawet w wersji darmowej oferuje mnóstwo przydatnych funkcji, dlatego warto mu się przyjrzeć.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

4.72 / 5

Liczba ocen: 45

Twoja ocena: