Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Screaming Frog. Jedno z najchętniej wykorzystywanych narzędzi w procesie SEO. Do czego służy?
Czym jest Screaming Frog?
Screaming Frog to tzw. crawler, czyli specjalny robot skanujący strony internetowe. Jego zadaniem jest sprawdzenie i przeanalizowanie zawartości oraz struktury serwisu.
Za pomocą tego narzędzia można przeprowadzić audyt czynników on-site, które mają znaczenie dla widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Oprócz tego możliwe jest połączenie go z narzędziami do analityki takimi jak Google Analytics czy Google Search Console.
Co sprawdza Screaming Frog?
Crawler Screaming Frog sprawdza niemal wszystkie najważniejsze aspekty optymalizacji technicznej, tj.:
- struktura adresów URL,
- duplicate content,
- struktura nagłówków,
- meta dane,
- błędy 404,
- przekierowania,
- dyrektywy w pliku robots.txt.
Screaming Frog wykrywa nieprawidłowości w poszczególnych obszarach, a także przedstawia wskazówki dotyczące ich naprawy.
Screaming Frog – czy to darmowe narzędzie?
Narzędzie Screaming Frog dostępne jest zarówno w wersji płatnej, jak i darmowej. Wersja darmowa, jak można się domyślić, jest mocno ograniczona – pozwala na analizę 500 losowych adresów URL danej strony internetowej. Choć warto wspomnieć, że nawet za pomocą funkcji dostępnych w podstawowej wersji można przeprowadzić całkiem porządną analizę strony.
Wersja płatna Screaming Frog daje znacznie szersze możliwości m.in. połączenie ze wspomnianymi wcześniej narzędziami analitycznymi.
Screaming Frog – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Screaming Frog. Ten rozbudowany crawler z pewnością przydaje się w procesie pozycjonowania. Nawet w wersji darmowej oferuje mnóstwo przydatnych funkcji, dlatego warto mu się przyjrzeć.