Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / SEM

SEM

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – SEM, czyli jeden z segmentów digital marketingu. Na czym polega?

Co to jest SEM?

SEM to skrót od wyrażenia Search Engine Marketing, które w dosłownym tłumaczeniu oznacza „marketing w wyszukiwarce internetowej”. Jest to więc segment marketingu cyfrowego, który obejmuje wszystkie działania promocyjne w wyszukiwarce np. w Google.

SEM a SEO – różnice

Niektórzy używają terminu SEM wyłącznie w odniesieniu do płatnych kampanii reklamowych i zakładają, że SEM oraz SEO to dwie zupełnie różne strategie. To błąd. W rzeczywistości SEO jest częścią SEM.

Search Engine Marketing to szerokie zagadnienie, które obejmuje wszystkie działania zwiększające widoczność w wyszukiwarce i pozwalające pozyskiwać klientów tym kanałem – w tym również pozycjonowanie.

Jakie działania obejmuje strategia SEM?

Najprościej mówiąc, SEM = SEO + PPC. To oznacza, że termin obejmuje zarówno działania płatne, jak i organiczne.

SEO to optymalizacja strony pod kątem wymagań wyszukiwarki. Celem jest zwiększenie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Efekty zwykle pojawiają się po 2-6 miesiącach prowadzenia kampanii i utrzymują się przez długi czas.

PPC to kampanie reklamowe, rozliczane za kliknięcie. W Google wyświetlają się jako linki sponsorowane nad oraz pod wynikami organicznymi. Efekty pojawiają się niemal natychmiast, jednak wraz z zakończeniem kampanii czy wyczerpaniem budżetu znikają.

SEM – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest SEM. Marketing w wyszukiwarce internetowej ma dziś ogromne znaczenie. Ze względu na przyzwyczajenia i trendy konsumenckie powinien być podstawą działań promocyjnych w niemal każdym biznesie.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

4.77 / 5

Liczba ocen: 49

Twoja ocena: