Sklepasmoto.pl

Kliknęło !
Z 2981 do 7338
odwiedzin miesięcznie.

Case study pozycjonowania sklepu sklepasmoto.pl
Pozycjonowanie case study sklepu internetowego sklepasmoto.pl

O marce

Sklep A.S.MOTO

Sklep A.S.MOTO został założony w Prima Aprilis roku 2007. Jak piszą o sobie, na początku mieli w sprzedaży tylko dwa skutery i kilka butelek oleju, ale wcale sobie nie żartowali. Na przestrzeni lat oferta rozrosła się o kolejne skutery, ale też o quady, motorowery, motocykle 125, a nawet o rowery. Nie brakuje też mnóstwa akcesoriów i części zapasowych, a jeśli akurat brakuje - wystarczy ładnie poprosić, bo dla swoich Klientów są w stanie zdobyć niemal wszystko.

Sytuacja wyjściowa

Do 2018 roku sklep A.S.MOTO działał wyłącznie stacjonarnie. To właśnie wtedy, cztery lata temu, nadszedł czas na online. Przez pierwsze półtora roku w sieci sklep był jednak praktycznie niewidoczny, a jego potencjał nie był w ogóle wykorzystywany. Ostatecznie, po ponad dwóch i pół roku istnienia, w lutym 2021 roku, sklep A.S.MOTO trafił do Top Online - wtedy rozpoczęła się nasza współpraca.

Wiele wartych zagospodarowania obszarów sklepu widzieliśmy tutaj jeszcze przed szczegółowym audytem. Dokładny plan działań opracowaliśmy jednak dopiero po nim. W tej współpracy naszą rolą jest wsparcie Klienta i częściowa realizacja procesu optymalizacji technicznej serwisu. Prowadzimy też pozyskiwanie linków zewnętrznych do strony oraz wspieramy merytorycznie w zakresie tworzenia treści.

Poniższy wykres przedstawia widoczność sklepu od jego założenia do momentu rozpoczęcia współpracy:

Pozycjonowanie sklepu sklepasmoto.pl - case study - początek współpracy

Do lutego 2021 strona posiadała 122 słowa kluczowe w TOP 10 oraz 2154 fraz kluczowych w TOP 50. Biorąc pod uwagę postępującą rozbudowę sklepu (i jej skalę), widoczne na wykresie wzrosty widoczności są zdecydowanie zbyt wolne.

Cele i założenia współpracy

  • Pełny audyt SEO serwisu w celu zdiagnozowania i wyeliminowania wszystkich problemów technicznych na sklepie.
  • Częściowe wdrożenie zmian związanych z optymalizacją techniczną serwisu.
  • Wzrost pozycji na kluczowych frazach.
  • Wykorzystanie pełni potencjału sklepu do wzrostów widoczności.
  • Wsparcie merytoryczne w zakresie tworzenia contentu poprzez przygotowywanie wytycznych oraz weryfikacja tekstów SEO.

Przebieg współpracy

Współpraca rozpoczęła się standardowo, od audytu SEO, który wykazał podstawowe błędy związane z technicznymi aspektami strony. Między innymi nieprawidłowe znaczniki title oraz meta description, problemy z nagłówkami H1, czy nieprzyjazne adresy URL. O występowaniu większości z nich wiedzieliśmy już przed audytem, ale skala była tak duża, że musieliśmy odpowiednio ułożyć pracę.

Wykonaliśmy analizę słów kluczowych oraz widoczności serwisu i rozpoczęliśmy wdrożenia zmian od najważniejszych kategorii. Od początku współpracy zainicjowaliśmy też proces pozyskiwania linków zewnętrznych do serwisu. Czerpiemy je wyłącznie ze stron powiązanych tematycznie (motoryzacja, mechanika).

Na dalszym etapie zasugerowaliśmy lekką rozbudowę drzewa kategorii, aby w pełni wykorzystać potencjał wykazany w analizie. Rozpoczęliśmy również przygotowanie wytycznych do tworzenia treści (opisów kategorii). Podobnie, jak przy optymalizacji technicznej, tak i tutaj, ułożyliśmy plan. Zaczęliśmy w nim od kategorii najistotniejszych (potencjalnie najbardziej dochodowych) i przekazaliśmy wytyczne do Klienta.

STRONA BEZ SEO. JEST JAK
TAKSÓWKARZ BEZ AUTA.
NIE ZARABIA.

Warto zaznaczyć, że w tej współpracy zdecydowaną większość tekstów tworzy właśnie Klient, a my tylko sporadycznie wspieramy ten proces poprzez naszych copywriterów. W tym miejscu ogromne brawa za sumienność i zacięcie w tej kwestii, ponieważ treści powstają w szybkim tempie i są wysokiej jakości :)

Oczywiście przez cały czas współpracy monitorujemy sytuację serwisu m.in. w Google Search Console i Google Analytics. Pod naszym nadzorem prowadzona jest także wszelka rozbudowa sklepu. Nawet wtedy, gdy nie dostaniemy informacji o zmianach od Klienta, który akurat zapomniał przekazać je w natłoku prac.

O wszystkich nowych i usuniętych podstronach zawsze informuje nas IGNAŚ (Inteligentny Asystent SEO). Dzięki niemu błyskawicznie dowiadujemy się o zmianach na stronie i możemy wykonać odpowiednie działania - optymalizacją lub przekierowaniami 301. Nic nam nigdy nie umknie, a Klient może być spokojny o swój serwis.

Efekty naszych działań oraz całej współpracy załączamy poniżej. Cóż tu wiele mówić, jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągniętych rezultatów. Szczególnie widząc, że przekładają się one pozytywnie nie tylko na sprzedaż online, ale i na różne inne aspekty biznesu. Jak wiadomo, sukces naszego Klienta, to i nasz sukces :)

Nasza strona pod opieką Top Online została sprawdzona, a wszelkie wątpliwości oraz błędy zostały poprawione lub naprawione. Jeżeli mam jakieś pytanie i problem to zawsze udzielana jest mi pomoc. Fajnie mieć taki kontakt w biznesie. Zauważyłam wzrost zamówień organicznych i ciągle pracujemy nad jego zwiększeniem z Top Online. Bez pomocy specjalistów trudno samemu wypozycjonować swój sklep.
Anna Morlo, współwłaścicielka sklepasmoto.pl

Obecnie kontynuujemy pracę nad tworzeniem treści w obrębie serwisu. Regularnie audytujemy też stronę pod kątem technicznym. Kolejne miesiące współpracy będą nadal skupione wokół treści i technicznych aspektów. Będziemy jednak uzupełniać je o rekomendacje dot. poprawy użyteczności serwisu, aby sukcesywnie zmniejszać współczynnik odrzuceń oraz zwiększać współczynnik konwersji.

Top Online Sklep A.S.MOTO

Co udało się wypracować?

Efekty współpracy

1. Ruch organiczny

150,97% wzrostu wejść organicznych po roku współpracy

Pierwszy rok współpracy przyniósł duże wzrosty widoczności, które z kolei przełożyły się na większy ruch organiczny. Dane z Google Analytics jasno pokazują, że po roku wzrost wyniósł 150,97% wejść organicznych porównując analogiczny okres.

wzrost ruchu organicznego po roku współpracy sklepasmoto.pl

Wzrost ruchu organicznego idealnie oddaje rownież poniższy screen, który przedstawia ilość ruchu organicznego od momentu, kiedy podpięliśmy Google Analytics.

ruch organiczny Google Analytics sklepasmoto.pl

2. Kliknięcia i wyświetlenia

15.600 kliknięć, czyli wzrost o 159% wzrost.

Prowadzone działania znajdują również odzwierciedlenie w danych z Google Search Console. W porównywanych okresach ilość kliknięć wzrosła o 159%, a konkretnie z 6020 do 15.600 kliknięć. Jeżeli chodzi o ilość wyświetleń, to tutaj z 283 tysięcy, podjęte czynności przełożyły się na 1,16 miliona wyświetleń, co daje wzrost o 309%.

Kliknięcia i wyświetlenia - pozycjonowanie sklepuasmoto

3. Widoczność po 17 miesiącach współpracy

+920% fraz kluczowych w TOP10 i +259% w TOP50.

Widoczność od początku współpracy, czyli po 17 miesiącach współpracy wzrosła o 1408 słów kluczowych w TOP 10 (920%) oraz o 6163 frazy kluczowe w TOP 50 (259%).

wykres widoczności sklepasmoto - sierpień 2022

4. Pozycje na kluczowe frazy

Warto również wspomnieć o pozycjach w wyszukiwarce na konkretne frazy kluczowe, które w tej branży posiadają ogromną konkurencję ale także są bardzo często wyszukiwane przez użytkowników Google.

Fraza kluczowa:
crossy 125
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 6

Fraza kluczowa:
crossy dla dzieci
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 21
Aktualna pozycja: 6

Fraza kluczowa:
quad elektryczny
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 78
Aktualna pozycja: 6

Fraza kluczowa:
sklep z motorami
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
quad bez homologacji
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 33
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
motor cross
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 34
Aktualna pozycja: 8

Fraza kluczowa:
quady z homologacją
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 17
Aktualna pozycja: 7

Fraza kluczowa:
skutery 50 ccm
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 26
Aktualna pozycja: 8

Fraza kluczowa:
quad sportowy
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 6

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni.

Case Study

Zobacz podobne
przykłady

fotoforma.pl

Case Study pozycjonowanie strony fotoforma.pl

TOP10: +9927 fraz
TOP50: +31502 fraz

Zobacz pełne Case Study

urbanvegan.pl

Case Study pozycjonowanie sklepu urbanvegan.pl

TOP10: +869 fraz
TOP50: +3864 fraz

Zobacz pełne Case Study

Cart-Art-Wedding.com.pl

Case Study pozycjonowanie storny cartartwedding.com.pl

TOP10: +23 fraz
TOP50: +545 fraz

Zobacz pełne Case Study