Bio4Life.com.pl

Wzrosło ! Widoczność na 994 fraz w TOP50 oraz 305 fraz w TOP10 .

Case study pozycjonowania sklepu bio4life.com.pl
Pozycjonowanie case study sklepu bio4life.com.pl

O marce

Bio4Life.pl

BIO4LIFE to wyłączny dystrybutor olejków CBD marki Pure Life w Polsce. Firma opisuje się słowami: „Siła pochodząca z natury jest dla nas inspiracja do działania. Chcemy dystrybuować produkt, który przyniesie korzyść dla zdrowia ludzi a także zwierząt”.

Sytuacja wyjściowa

Poniższy wykres przedstawia widoczność sklepu od jego założenia do momentu rozpoczęcia współpracy:

Pozycjonowanie sklepu bio4life.com.pl - case study - początek współpracy

Do czerwca 2022 roku strona posiadała 25 słów kluczowych w TOP10 oraz 107 w TOP50.

Cele i założenia współpracy

  • Wzrost pozycji na najważniejsze dla sklepu słowa kluczowe z oferty.
  • Rozbudowanie widoczności o nowe, niewykorzystywane dotąd słowa kluczowe.
  • Zwiększenie rozpoznawalności marki poprzez tworzenie wartościowych treści na blogu.
  • Wykorzystanie nowych grup docelowych – które niekoniecznie wiedziały wcześniej o jadalnych robakach.
  • Przełożenie widoczności na wejścia na stronę oraz na wzrost konwersji sklepu.
  • Analiza słów kluczowych i konkurencji w celu optymalizowania serwisu pod nowe frazy (w nowej branży zasób wartościowych fraz stale się powiększa).

Przebieg współpracy

Pierwszy audyt i pierwsze optymalizacje

Współpracę z Panem Wojciechem zaczęliśmy standardowo, od przebadania serwisu.

W trakcie audytu SEO przebadaliśmy słowa kluczowe oraz kwestie techniczne i wyznaczyliśmy elementy wymagające poprawy. Przygotowaliśmy również szczegółowe wytyczne do linkowania zewnętrznego i wewnętrznego.

W efekcie stworzyliśmy strategię, którą mieliśmy realizować. Przygotowaliśmy też content plan na bloga sklepu.

Po tym wstępnym etapie zaczęliśmy działać on-site, czyli wprowadzać zmiany na stronie. Na początek poszły kwestie standardowe: optymalizacja meta tagów title, description, nagłówków H1, czy adresów URL.

Od razu opracowaliśmy także plan zwiększania widoczności sklepu poprzez rozbudowę o dodatkowe kategorie, który zaczęliśmy od razu realizować.

Zmiana opiekuna SEO

Po kilku miesiącach współpracy opiekę nad projektem przejął Hubert, który zajmuje się pozycjonowaniem sklepu BIO4LIFE do dnia dzisiejszego.

Po przejęciu prac nad serwisem zapoznał się on z jego strukturą, przeprowadził ponowny audyt i wprowadził drobne zmiany w optymalizacji sklepu.

Strategia nie uległa jednak zmianie – nadal kontynuowaliśmy dodawanie nowych podstron na stronie i optymalizowaliśmy je, dodając do nich treści.

Skuteczna rozbudowa i większy pakiet

Dzięki nastawieniu się na rozbudowę serwisu od samego początku współpracy dość szybko stworzyliśmy całkiem obszerną listę nowych kategorii produktów.

Na początku były to głównie podstrony zoptymalizowane na frazy dotyczące zastosowania olejków CBD przy różnych schorzeniach i dolegliwościach. W każdej z nich opisywaliśmy, jak olejki CBD mogą pomóc przy konkretnych dolegliwościach i problemach zdrowotnych.

Takim sposobem utworzyliśmy około 20 kategorii na frazy utworzone według schematu „olejek CBD + przeznaczenie”, np. „olejek CBD na bezsenność”.

Dzięki tej rozbudowie zwiększył się ruch na stronie, a Pan Wojciech, widząc skuteczność naszych działań, zdecydował się rozszerzyć współpracę. Od tego momentu do dyspozycji mieliśmy więc więcej treści i linków, mogliśmy więc śmiało tworzyć więcej kategorii.

Dalsza rozbudowa i problem z frazami

Jak nietrudno się domyślić, ilość słów kluczowych związanych z różnymi chorobami nie jest nieskończona. Stąd w pewnym momencie doszliśmy do ściany i razem z klientem musieliśmy porządnie zastanowić się, na jakie frazy dalej rozbudowywać sklep.

Okazało się, że wcale nie jest to prosta sprawa. Kolejne kategorie zaczęliśmy tworzyć po analizie słów kluczowych i konkurencji. Ta druga zbytnio jednak nie pomogła. W kwestii wykorzystywanych fraz musieliśmy tutaj przecierać szlaki.

Ostatecznie kolejno stworzyliśmy kategorie zoptymalizowane na frazy związane z kolejnymi dolegliwościami, a później na frazy lokalne („sklep konopny + miasto”). Powstały nawet kategorie związane z wykorzystaniem CBD u zwierząt (np. „olejki CBD dla psów“).

O czym pisać na blogu o CBD?

Mniej więcej wtedy, gdy szukaliśmy możliwości na dalszą rozbudowę, zaczęła się też kończyć dobrana na początku współpracy pula tematów na artykuły blogowe. Wraz z Klaudią (naszą specjalistką od contentu) zaczęliśmy więc szukać pomysłów na kolejne artykuły.

Po konsultacjach z Panem Wojciechem ustaliliśmy, że będziemy tworzyć artykuły z prostymi przepisami kulinarnymi, w których CBD grało pierwsze skrzypce.

Przebudowa menu sklepu i jeszcze większy pakiet

W miarę rozbudowy sklepu jasne stało się, że czeka nas przebudowa architektury informacji w serwisie.

Rosnąca liczba kategorii produktów dawała świetne efekty w wyszukiwarce, ale bardzo szybko obniżała też użyteczność menu. Wraz ze wzrostem liczby podstron stawało się ono po prostu coraz mniej przejrzyste.

Po analizie i konsultacji z klientem zdecydowaliśmy się na przebudowę głównego menu i uporządkowanie kategorii. Chcieliśmy, żeby, mimo znacznej rozbudowy, menu ponownie było proste, intuicyjne i dostosowane pod użytkownika.

Z całością uporaliśmy się dość szybko, poprzez dodanie zakładki „Menu”, z uporządkowanymi logicznie kategoriami i podkategoriami. Poza nią, w głównym menu zostawiliśmy też osobno najważniejsze kategorie produktowe.

Pozycjonowanie sklepu bio4life.com.pl - case study

W międzyczasie dostaliśmy kolejną świetną informację: Pan Wojciech postanowił kolejny raz zwiększyć pakiet.

Powtórka z rozrywki

Po zwiększeniu pakietu ponownie wróciliśmy do planowania rozbudowy kategorii produktowych.

Tym razem wiedzieliśmy już jednak, że klasyczne podejście bazujące na analizie konkurencji się tutaj nie sprawdzi. Nie ograniczyliśmy więc naszej kreatywności :).

W ten sposób w sklepie powstały kategorie produktowe zoptymalizowane na fraz związane z wykorzystaniem CBD w poszczególnych sportach (np. „CBD dla biegaczy”).

Dodaliśmy też frazy z podziałem według wieku czy płci i utworzyliśmy nowe podstrony zoptymalizowane na frazy lifestyle’owe (np. olejki CBD dla wegan).

Seria artykułów blogowych o CBD

W kolejnych krokach, również ze względu na zwiększony pakiet, skupiliśmy się na blogu, a konkretnie na poszukiwaniu tematów na wpisy, które w tym czasie znowu zaczynały się nam wyczerpywać.

Po intensywnych poszukiwaniach ostatecznie zaczęliśmy przygotowywać serię artykułów o sposobach na naturalne wspomaganie organizmu przy konkretnych chorobach.

Początkowo obawialiśmy się tutaj kanibalizacji słów kluczowych z kategoriami, ale koniec końców zdecydowaliśmy się spróbować, ze względu na potencjał fraz i dużą liczbę tematów do wykorzystania.

Staramy się, żeby artykuły dotyczyły tutaj stricte domowych sposobów na wspomaganie leczenia. Dzięki temu ostatecznie nie dochodzi do żadnej kanibalizacji fraz z kategoriami produktów.

Zgodnie z założeniem, blog buduje swoją widoczność niezależnie, bez naruszania słów kluczowych przypisanych już do kategorii.

Cykliczny audyt i PageSpeed

W trakcie naszej współpracy co pół roku przeprowadzamy cykliczne audyt strony. W ostatnim z nich wykryliśmy z kolei, że w efekcie rozbudowy i zmian, PageSpeed, czyli szybkość ładowania strony, zaczął wymagać poprawy.

Żeby przyspieszyć serwis przebudowaliśmy lekko stronę główną oraz we współpracy z właścicielem zajęliśmy się konwersją zdjęć na lżejsze formaty. Dzięki tym działaniom PageSpeed szybko wrócił do oczekiwanego poziomu.

Cały czas dbamy też o linkowanie

Na koniec musimy też wspomnieć o linkowaniu wewnętrznym sklepu BIO4LIFE, które w trakcie naszej współpracy znacznie się rozwinęło.

O linki wewnętrzne dbamy tutaj właściwie od samego początku współpracy.

Sukcesywnie, z każdej kategorii, która ma uzupełniany opis, uzupełniamy też linkowanie. Tak, by wzmacniać strukturę strony.

W celu rozwoju linkowania wewnętrznego podczas współpracy pracowaliśmy też nad wyglądem menu, czy optymalizacją stopki strony, w celu dodania tam linków.

O opinię poprosiliśmy również Klienta:

Bardzo dobry kontakt, przejrzyste raporty i schematy działania. Współpraca z Top Online to pełen profesjonalizm oraz indywidualne podejście do klienta. Polecamy!
Wojciech Herma

Top Online Bio4Life

Co udało się wypracować?

Efekty współpracy

1. Widoczność sklepu

Wykres widoczności bio4life.pl

Wzrost o 887 fraz w TOP50 i 287 fraz w TOP10..

2. Ruch organiczny (kliknięcia w Search Console)

Wzrost o 81% wejść organicznych porównując okres od marca do czerwca 2023 roku z tym samym okresem roku 2024.

ruch organiczny foodbugs

Porównując okres 3 tych samych miesięcy w 2023 i 2024 roku zanotowaliśmy wzrost o 81% ruchu organicznego. Dokładnie jest to zmiana z 2100 na 4070 kliknięć.

Dla porównania wybraliśmy okresy marzec 2023 - maj 2023 kontra marzec 2024 - maj 2024.

3. Wyświetlenia w wynikach

Wzrost o 27% wyświetleń strony w Google porównując okres od marca do czerwca 2023 roku z sam okresem roku 2024.

kliknięcia foodbugs

Podjęte działania przełożyły się również na wzrosty w Google Search Console w metrykach wyświetleń. Porównując marzec 2023 - maj 2023 z marcem 2024 - majem 2024 odnotowaliśmy wzrost o 27% wyświetleń, ze 148 do 188 tysięcy!

4. Statystyki realizacji

Liczba przygotowanych tekstów na stronę: około 130 opisów kategorii oraz 130 artykułów blogowych. Od roku zdecydowaną większość tekstów tworzymy na więcej niż standardowe 2500 znaków.

Liczba pozyskanych odnośników: około 440 linków.

5. Pozycje na kluczowe frazy

Fraza kluczowa:
cbd dla kobiet
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
olej konopny na zmarszczki
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 2

Fraza kluczowa:
olejek cbd dla triathlonistów
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
olejek cbd na azs
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 50+
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
olejek cbd na ból neuropatyczny
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
olejek cbd na cerę
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 50+
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
sklep konopny
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 50+
Aktualna pozycja: 11

Fraza kluczowa:
olejek cbd na migreny
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 2

Fraza kluczowa:
olejek cbd na pamięć
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 50+
Aktualna pozycja: 2

Fraza kluczowa:
olejek cbd na trądzik
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 50+
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
cbd dla piłkarzy
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
cbd dla mężczyzn
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 50+
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
olej konopny na stawy
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 50+
Aktualna pozycja: 3

Fraza kluczowa:
olejek cbd na alergie
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 50+
Aktualna pozycja: 4

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Case Study

Zobacz podobne
przykłady

fotoforma.pl

Case Study pozycjonowanie strony fotoforma.pl

TOP10: +9927 fraz
TOP50: +31502 fraz

Zobacz pełne Case Study

Cart-Art-Wedding.com.pl

Case Study pozycjonowanie strony cartartwedding.com.pl

TOP10: +919 fraz
TOP50: +4759 fraz

Zobacz pełne Case Study

imker.pl

Case Study pozycjonowanie strony imker.pl

TOP10: +203 fraz
TOP50: +728 fraz

Zobacz pełne Case Study

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

5 / 5

Liczba ocen: 2

Twoja ocena: