Imker.pl

Wytargetowane !
Wzrosło o 203 frazy kluczowe w TOP 10 oraz 728 w TOP 50.

Case study pozycjonowania strony Imker.pl
Pozycjonowanie case study strony Imker.pl

O marce

Imker

Imker to pełna obsługa self-publishingowa, support (obsługa klienta), fulfillment e-commerce oraz SalesCRM, czyli autorskie oprogramowanie do sprzedaży online. To marka, która od przeszło 7 lat kompleksowo wspiera twórców, producentów i sprzedawców. Tworzona i rozwijana przez Krzysztofa i Ewę Bartników. Zdecydowanie jedyny taki zestaw usług w Polsce.

Sytuacja wyjściowa

Rozmowy zaczęły się już na początku 2021 roku. Wówczas w IMKER trwały przygotowania do zmiany struktury i wyglądu strony. Na tym etapie byliśmy do dyspozycji w zakresie doradztwa. Podpowiadaliśmy, jak wprowadzać planowane zmiany, aby nie ucierpiała na tym wypracowane dotychczas widoczność i pozycje na frazy kluczowe.

W ramach zmian usunięta została część podstron, a to naturalnie sprawiło, że skurczyła się ilość słów kluczowych wykorzystanych w serwisie. Spadki w widoczności były nieuniknione. Większych zmian w TOP 10 praktycznie jednak nie było, a zmniejszyła się tylko liczba fraz w TOP 50. W ogólnym rozrachunku, z całym zadaniem załoga Imker.pl poradziła sobie więc doskonale.

Do właściwej współpracy przystąpiliśmy w lipcu 2021 roku. W jej zakres, po dziś dzień wchodzi m.in. optymalizacja techniczna strony, tworzenie contentu oraz pozyskiwanie linków zwrotnych. Co ważne, każde z tych działań jest bardzo mocno targetowane na pozyskanie określonego użytkownika, co nie jest w tym wypadku łatwym zadaniem.

Poniżej znajduje się wykres widoczności przed rozpoczęciem współpracy:

Pozycjonowanie strony imker.pl - case study - początek współpracy

Strona posiadała 104 słowa kluczowe w TOP 10 oraz 806 fraz kluczowych w TOP 50.

Cele i założenia współpracy

  • Zwiększanie rozpoznawalności Imker.pl wśród self publisherów.
  • Dotarcie do twórców, którzy planują wydawać i sprzedawać swoje dzieła.
  • Wzrost widoczności w TOP 50 oraz TOP 10.
  • Rozwój contentu.
  • Wsparcie w kwestiach optymalizacyjnych.

Przebieg współpracy

Wraz z początkiem współpracy opracowany został dokument ze wskazówkami optymalizacyjnymi do poszczególnych podstron oraz wpisów blogowych, których IMKER posiada całkiem sporo. Były to m.in. title, meta description, atrybuty title, nagłówki H1 czy H2. Dodatkowo zaproponowaliśmy też nowe podstrony, pozwalające na skuteczniejsze pozycjonowanie się na wybrane frazy kluczowe.

Przygotowaliśmy również wytyczne do linkowania wewnętrznego. W tej kwestii położyliśmy nacisk na artykuły blogowe, w ramach których opracowaliśmy tzw. silosy tematyczne. Pozwalają one utrzymać logiczną strukturę odnośników, dzięki czemu możemy realnie kształtować dystrybucję (przepływ) link juice w serwisie. Nie zostawiamy go przypadkowi.

Równolegle opracowaliśmy także strategię contentową - kluczowe w tym aspekcie było targetowanie treści na określonych odbiorców. Zaproponowaliśmy stworzenie kompleksowej bazy wiedzy dla grupy docelowej IMKER, czyli dla self publisherów… i tak powstała “Akademia Self-Publishing”. Z realizacji tego projektu jesteśmy bardzo dumni (oczywiście bez fachowej wiedzy i uwag Ewy i Krzysztofa nigdy nie byłaby ona tak doskonała).

Dodatkowo zaczęliśmy realizować artykuły blogowe, na tematy szeroko związane z działalnością Imker.pl. Łącznie stworzyliśmy do tej pory 88 tekstów, a ich liczba rośnie z miesiąca na miesiąc. Wiele z nich osiągnęło topowe wyniki, dzięki czemu zyskujemy co miesiąc nowych użytkowników - przyszłych samodzielnych twórców i autorów :)

Podsumowując:

Rezultaty współpracy widać jak na dłoni. Na rok od rozpoczęcia współpracy widoczność strony przebiła już wszystkie wcześniejsze najlepsze wyniki i systematycznie rośnie. Jesteśmy bardzo dumni, że możemy pozycjonować lidera rynku we wsparciu self publisherów i osiągać przy tym świetne wyniki. Nie spoczywamy jednak na laurach i walczymy dalej o topowe pozycje.

Długo szukaliśmy odpowiedniego partnera, który wesprze budowanie marki IMKER poprzez pozycjonowanie w Google. To na czym nam zależało, to zagospodarowanie tematu w sposób kompleksowy oraz indywidualne doradztwo. Przy czym celem był nie tylko ogólny wzrost widoczności, ale wypozycjonowanie się w ściśle określonej niszy rynkowej. Top Online wyszło naprzeciw wszystkim naszym oczekiwaniom, proponując ciekawe i nieszablonowe rozwiązania. Zbyszek, nasz opiekun, na bieżąco odpowiada na wszelkie nasze pytania, wyjaśnia co robi i chętnie dzieli się wiedzą. To postawa unikalna wśród specjalistów SEO, którzy raczej bronią dostępu do swojego know-how. Współpracę z Top Online cechuje pełna transparentność, responsywność i znakomita opieka nad klientem, a wyniki mówią same za siebie. Nie wiem, co musiałoby się stać, żebyśmy zmienili partnera w zakresie pozycjonowania naszych stron www.
Ewa Bartnik, współwłaścicielka IMKER

Ewie, Krzysztofowi i całemu zespołowi IMKER z tego miejsca dziękujemy i my. Za zaufanie, otwartość na nasze sugestie, bezpośrednie wsparcie w zakresie optymalizacji oraz zaangażowanie w całą współpracę. Mamy nadzieję, że ten rok to dopiero początek!

Top Online IMKER

Co udało się wypracować?

Efekty współpracy

1. Widoczność strony

+203 fraz kluczowych w TOP 10 oraz +728 słowa kluczowe w TOP 50

Wykres widoczności imker.pl po półtorej roku współpracy

2. Pozycje na kluczowe frazy

Fraza kluczowa:
jak wydać książkę
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 4

Fraza kluczowa:
self publishing
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 4
Aktualna pozycja: 1

Fraza kluczowa:
pisanie książek
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 19
Aktualna pozycja: 2

Fraza kluczowa:
jak zacząć pisać książkę
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 33
Aktualna pozycja: 2

Fraza kluczowa:
self publishing w polsce
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 16
Aktualna pozycja: 6

Fraza kluczowa:
wydanie własnej książki
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: 20
Aktualna pozycja: 10

Fraza kluczowa:
insertowanie
Miejsce z rozpoczęcia współpracy: -
Aktualna pozycja: 3

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Zacznij darmowy miesiąc próbny.

Bezpłatna oferta

Case Study

Zobacz podobne
przykłady

fotoforma.pl

Case Study pozycjonowanie strony fotoforma.pl

TOP10: +9927 fraz
TOP50: +31502 fraz

Zobacz pełne Case Study

nakrywamy.pl

Case Study pozycjonowanie strony nakrywamy.pl

TOP10: +4072 fraz
TOP50: +13262 fraz

Zobacz pełne Case Study

urbanvegan.pl

Case Study pozycjonowanie sklepu urbanvegan.pl

TOP10: +869 fraz
TOP50: +3864 fraz

Zobacz pełne Case Study