Konkurencyjność
Liczba wyszukań
Odpowiedni dobór słów kluczowych to podstawa. Może Cię więc zainteresować na temat analizy słów kluczowych.
Społeczność
SEO Samodzielni
Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Planer słów kluczowych – podstawa w robieniu SEO
Pozycjonowanie zaczyna się tak naprawdę właśnie od planera słów kluczowych. To dobór fraz warunkuje bezpośrednio to, czy SEO przyniesie ono opłacalne efekty. Skuteczność optymalizacji to jedno, ale to, czy wypozycjonujemy się na słowa wyszukiwane i mające szansę coś sprzedać, czy zdobyć klienta to drugie. Umiejętnie użyty planer fraz pozwala to zweryfikować.
W planerze słów kluczowych znajdziesz liczbę miesięcznych wyszukiwań na przestrzeni ostatniego roku oraz uśrednioną, konkurencyjność oraz CPC (cost per click - koszt kliknięcia). Najważniejsza jest ta pierwsza, która nie powinna być równa zeru. Dwie pozostałe (konkurencyjność w skali 0-100 pkt i CPC) można traktować jako wskaźnik konkurencji w wynikach na danym zapytaniu – czyli to, ile i jak „mocnych” serwisów walczy o pozycje na takiej frazie.
Darmowy planer słów kluczowych od Top Online
Nasz darmowy planer słów kluczowych działa, podobnie zresztą jak inne nasze narzędzia, bardzo prosto. Wystarczy wpisać do niego słowo kluczowe i kliknąć przycisk (albo wcisnąć enter). Narzędzie zwróci od kilku do nawet kilkudziesięciu propozycji powiązanych fraz wraz z danymi – ułożonymi od najczęściej do najrzadziej wyszukiwanych. W danych, tak jak pisaliśmy wyżej, znajduje się średnia liczba wyszukiwań (tzw. potencjał fraz), CPC i konkurencyjność.
Co do zasady: im większy potencjał na frazie, tym większa konkurencyjność. Nie warto jednak nastawiać się na żadne konkretne liczby, bo czasem o wiele większe korzyści od fraz ogólnych (popularnych) przynieść mogą słowa kluczowe bardziej szczegółowe (szukane rzadziej). Liczy się przede wszystkim to, żeby zapytanie po prostu było wyszukiwane.
Jak wykorzystujemy nasz planer słów kluczowych
Nasz planer słów kluczowych przydaje się zasadniczo do dwóch zadań. Do szukania nowych fraz i ich wariantów wartych wykorzystania w SEO oraz do sprawdzenia potencjału/konkurencyjności frazy już dobranej.
W takich celach korzystamy z niego zarówno w pracy nad listą fraz na początek pozycjonowania, jak i np. w szukaniu zapytań do rozbudowy serwisu, na późniejszych etapach SEO.
W praktyce po nasz planer słów kluczowych sięgamy jednak najczęściej, np. gdy potrzebujemy nowych fraz dla jakiegoś projektu lub gdy potrzebujemy sprawdzić coś przy jednym konkretnym słowie. Choćby to, jaki ma potencjał, albo czy jest sezonowe, co widać po wykresie słupkowym wyszukiwań w poszczególnych miesiącach.
Zaplanuj frazy do pozycjonowania krok po kroku
Jeśli chcesz zaplanować frazy pod SEO swojej strony, to planer słów kluczowych nie powinien być pierwszym krokiem. Na początek najlepiej jest stworzyć sobie listę słów „z głowy”, albo na podstawie listy adresów URL (gdy strona już istnieje). Po narzędzie sięgamy dopiero potem, gdy skończą się nam pomysły na kolejne frazy i warianty.
Kolejne kroki to w dużym skrócie: sprawdzenie potencjałów, usunięcie fraz nietrafionych, dodanie wariantów, pogrupowanie słów i przypisanie ich do adresów URL. Na temat analizy fraz kluczowych mamy jednak cały obszerny i bardzo praktyczny artykuł, który znajdziesz w kursie SEO Samodzielni w bazie wiedzy na naszej stronie.