Narzędzia SEO

Sprawdzanie pozycji w Google

Siema! Tu IGNAŚ . Słyszałem, że interesuje Cię szybkie i darmowe zbadanie pozycji u wujka. Pomogę Ci! Podaj mi Twoją domenę i kilka fraz (max 20) oddzielając je enterem. Kliknij sprawdź... i pa na to...

Polubiłeś mnie? Zapodaj info o mnie do znajomych... no i Ty też zaglądaj do mnie kiedy tylko chcesz .

Chcę otrzymywać raport co 7 dni na maila

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

4.67 / 5

Liczba ocen: 70

Twoja ocena:

Co znaczą pozycje w Google i jak je analizować

Pozycje w Google to miejsca, które strony zajmują na liście wyników wyszukiwania danej frazy kluczowej. To o nie walczy się poprzez prowadzenie SEO i to nimi mierzy się jego efekty (zwykle licząc liczbę fraz, na które widać stronę w TOP10 i TOP50, czyli na pierwszych dziesięciu pozycjach i na pozycjach od 11 do 50). Zresztą, to właśnie od pozycji w Google wzięła się nazwa pozycjonowanie.

Nie są one jednak tak oczywiste jak mogłyby się wydawać, bo po pierwsze: jeden adres URL może zajmować pozycje na wiele (nawet setki!) fraz w wynikach. Po drugie: układ pozycji wyświetlanych przez Google może zmieniać się dość szybko w czasie. No i po trzecie: może być inny w zależności od wielu czynników (geolokalizacji użytkownika, jego historii wyszukiwania, profilu demograficznego i tak dalej).

Jak działa sprawdzanie pozycji w Google od Top Online

Nasze sprawdzanie pozycji w Google to prosta aplikacja, która pozwala na dostęp do zewnętrznego API (interfejsu programistycznego) rozwiązania, z którego korzystamy w analizie pozycji w agencji. Za jej pomocą możesz wysłać do niego adres domeny, której pozycje chcesz sprawdzić i listę słów kluczowych, które Cię interesują. Po otrzymaniu tych danych narzędzie wyśle swoje roboty internetowe do wyszukiwarki (wyszuka to, co Cię interesuje), zapisze układ wyników i odeśle Ci sformatowaną listę pozycji, którą zobaczysz w naszej aplikacji.

Sprawdź pozycję w Google krok po kroku

Żeby sprawdzić pozycję w Google w naszym narzędziu, wystarczy wkleić do niego adres swojej domeny i listę fraz, a następnie kliknąć „Sprawdź”. Nic prostszego. Udostępniamy jednak też opcję dodatkową, czyli raport pozycji na maila co 7 dni. Polecamy zaznaczyć tę opcję przy najważniejszych słowach kluczowych dla Twojej strony. Na przykład przy najważniejszych usługach, czy przy najlepiej sprzedających się kategoriach produktów.

Dzięki temu najistotniejsze biznesowo pozycje będziesz mieć zawsze pod kontrolą. Bez konieczności pamiętania o ich sprawdzaniu. Nasz Inteligentny Asystent SEO zadba o to, by co tydzień dostarczyć Ci je na skrzynkę.

Kiedy wykorzystujemy sprawdzenie pozycji w Google

Czy sprawdzenie pozycji w Google wystarczy do zmierzenia efektów SEO? Nie do końca, bo pozycje, jak już zresztą wspomnieliśmy u góry, są zależne od wielu czynników i dla każdego mogą wyglądać nieco inaczej. My traktujemy pozycje poglądowo, a efekty weryfikujemy łącząc je z widocznością strony, ruchem z wyników organicznych z Google Analytics i danymi z Google Search Console.

Same pozycje w Google są jednak świetnym sygnałem co do tego, co dzieje się z danymi podstronami w wynikach. Korzystamy z nich również wtedy, gdy chcemy sprawdzić, czy wprowadzone pod danym adresem zmiany przyniosły efekty.