Pozycjonowanie Magento*

*poznaj najlepsze i najbardziej
skuteczne metody pozycjonowania sklepów internetowych

SEO
na luzie*

*Całkowicie za darmo przygotujemy wstępną analizę Twojej strony, sprawdzimy konkurencję i zaproponujemy skuteczną strategię działania. Wszystko w formie wideo, na przykładach, abyś nie musiał domyślać się o co chodzi.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Nasze metody

Pracujemy po swojemu i robimy to z głową*

*Mamy własne sposoby na to, by wypracować dobre wyniki dla Twojej strony internetowej. Przećwiczyliśmy je na setkach stron i na własnych sklepach. Wiemy, co działa, a co nie. Własne umiejętności i metody pracy wzmacniamy autorskim oprogramowaniem. I to wszystko włożymy w Twój serwis.

Miesięczne raporty
Pozycjonowanie stron internetowych - raportowanie

Szczegółowo informujemy nie tylko o samych wynikach, ale też o tym, co dokładnie w danym miesiącu zrobiliśmy, by je osiągnąć. Zobaczysz tu wszystkie wykonane przez nas czynności, przykładowe zaplecze, katalog tekstów ze wskazaniem na ich autora, wykaz pozycji monitorowanych słów kluczowych oraz statystyki widoczności strony w wyszukiwarce. Nasze raporty nie pozostawiają miejsca na domysły.

Opiekunem Klienta zawsze jest wykwalifikowany specjalista SEO, który zajmuje się Twoją stroną, zna ją na wylot, a Ty masz do niego bezpośredni kontakt.

Poznaj nasz zespoł

Merytoryczny kontakt
Reakcja w 24h
Pozycjonowanie stron internetowych - kontakt w 24h

Jesteśmy szybcy i zwinni. Reagujemy na każde Twoje zgłoszenia i każdy pojawiający się problem. Większość z nich rozwiązujemy już w ciągu doby.

Analiza strony

Przeprowadzamy cykliczne i dokładne analizy stron wspierane przez autorskie narzędzia. Ich efektem są konkretne wskazówki i wytyczne gotowe do wdrożenia.

Inteligentny asystent SEO

Tworzymy własne narzędzia do analizy stron, które stale ulepszamy. Dzięki nim działamy dokładniej, szybciej, widzimy więcej, a na problemy reagujemy natychmiastowo. Twój serwis jest pod stałą opieką nie tylko specjalisty SEO, ale również naszych autorskich narzędzi.
Zobacz

Monitorowanie

Prowadzimy zautomatyzowany cykliczny monitoring strony. Każdy wykryty problem natychmiast badamy i zgłaszamy Tobie sugerując konkretne rozwiązania.

Copywriting

Posiadamy własny zespół kilkunastu copywriterów o różnorodnych zainteresowaniach. Tworzymy wartościowe treści, dotrzymujemy terminów, uwzględniamy Twoje uwagi.

Poznaj nasz zespół

Własne zaplecze SEO

Prowadzimy własne serwisy tematyczne, na których cyklicznie tworzymy dedykowany content, stale analizujemy linki zwrotne, a dokładny wykaz zaplecza przekazujemy w raportach.

Bezpieczne metody

Stosujemy wyłącznie bezpieczne metody pozycjonowania. Nie kupujemy linków, nie stosujemy ukrytych treści ani niedopuszczalnych przez Google praktyk, tropimy linki z niepożądanych źródeł. Nasze metody sprawiają, że Twój serwis staje się bardziej wartościowy w oczach Google i Twoich Klientów.

Panel Klienta 24H/7

Dajemy Ci stały wgląd do najbardizej aktualnych danych dotyczących Twojej strony. Oprócz kluczowych informacji dotyczących współpracy znajdziesz tu najnowsze wyniki pozycjononanych słów kluczowych wraz z ich pełną historią. Uzyskasz dostęp do pełnej listy miesięcznych raportów, a także wykresów ogólnej widoczności strony w wyszukiwarkach. W łatwy sposób sprawdzisz dane kontaktowe Twojego opiekuna oraz wyślesz pilne zgłoszenie przez przycisk szybkiego kontaktu. I to wszystko w jednym miejscu.

Chcesz docierać do nowych Klientów, zwiększać sprzedaż i rozwijać swój sklep internetowy działający na Magento? SEO Ci w tym pomoże! Przy prawidłowo dobranej strategii to jeden z najskuteczniejszych sposobów na promowanie się w sieci. Sprawdź, dlaczego pozycjonowanie Magento się opłaca i zobacz, jak zacząć.

Spis treści:

  1. Kilka słów o Magento
  2. O co chodzi w Magento SEO?
  3. Jak pozycjonowanie Magento wpłynie na Twój sklep? Zalety SEO
  4. Oprogramowanie e-commerce a pozycjonowanie sklepu - SEO Magento
  5. Czy pozycjonowanie sklepu Magento musi być prowadzone przez specjalistę?
  6. Podstawy optymalizacji - czyli, jak zacząć pozycjonowanie Magento
  7. Adresy URL jako istotny aspekt SEO Magento
  8. Meta dane podstron a pozycjonowanie Magento
  9. Content is king - treści oraz ich struktura w Magento SEO
  10. Mapa witryny a SEO Magento
  11. Zleć nam pozycjonowanie sklepu Magento!

Kilka słów o Magento

Magento to oprogramowanie e-commerce, z którego korzysta ponad 10% wszystkich istniejących na świecie sklepów internetowych. Udostępniane w dwóch wariantach: na bezpłatnej licencji Open Software License (OpenSource) oraz w wersji Commerce. To oprogramowanie, które pozwala stworzyć w stosunkowo łatwy sposób praktycznie dowolny sklep internetowy. Zarówno ten mały, jak i naprawdę duży.

Magento cechuje przede wszystkim ogromna elastyczność, uzyskiwana dzięki pełnemu dostępowi do kodu źródłowego, na co nie można liczyć w przypadku większości rozwiązań działających modelu SaaS. Ważne są jednak także duża intuicyjność, która pozwala na proste zarządzanie sklepem bez specjalistycznej wiedzy oraz możliwość łatwego uzyskania wsparcia technicznego. Nie sposób nie wspomnieć również o kompletności tego rozwiązania i przystosowaniu pod pozycjonowanie, dzięki któremu pozycjonowanie Magento jest w kilku aspektach znacznie szybsze.

O co chodzi w Magento SEO?

SEO Magento to nic innego jak po prostu pozycjonowanie sklepu internetowego, czyli budowanie jego widoczności w wyszukiwarce. To zbiór różnorodnych działań, pozwalających dostosować witrynę internetową do tego, w jaki sposób Google dobiera wyniki wyszukiwania. Działania te obejmują zarówno modyfikacje wielu aspektów technicznych samego sklepu, jak i pracę nad jego treścią, działania off-site (przeprowadzane poza witryną) czy ciągłą analizę konkurencji. Nie sposób nie wspomnieć też o planowaniu. Jeśli pozycjonowanie Magento ma przynosić wymierne efekty, musi być prowadzone strategicznie.

Głównym celem całego tego procesu jest uzyskanie jak najwyższych miejsc na listach wyników wyszukiwania. Dzięki nim Twój sklep internetowy może być zauważony przez osoby szukające w sieci sprzedawanych przez Ciebie produktów. To szansa na ciągłe pozyskiwanie darmowego ruchu, czyli w efekcie także znaczne zwiększenie sprzedaży. Pozycja w Google ma ogromne znaczenie, do końca pierwszej strony wyników dociera statystycznie mniej niż 10% szukających. Na drugą czy dalszą nie zagląda już prawie nikt.

Jak pozycjonowanie Magento wpłynie na Twój sklep? Zalety SEO

Poprzez wypracowanie wysokich pozycji na odpowiednio dobrane słowa kluczowe zyskasz więcej potencjalnych Klientów odwiedzających Twój sklep. To jednak dopiero początek. Poprzez działania prowadzące do zbudowania widoczności w Google i samą widoczność SEO może dać Ci bowiem znacznie więcej.

Poprzez skuteczne pozycjonowanie sklepu Magento możesz zyskać:

  • trwały wzrost ruchu organicznego w sklepie,
  • możliwość dotarcia do dużej liczby potencjalnych Klientów,
  • większą rozpoznawalność (poprzez bycie widocznym dla użytkowników),
  • większe zaufanie użytkowników (poprzez optymalizację, rozpoznawalność i zgodną z szukaną frazą, trafność widocznej w wyszukiwarce oferty),
  • wizerunek eksperta w swojej branży (poprzez wsparcie SEO prowadzeniem bloga),
  • większą sprzedaż oraz zmniejszenie współczynnika odrzuceń,
  • realną szansę na dynamiczne rozwijanie biznesu.

Wszystkie te korzyści pozwalają długofalowo na budowanie przewagi konkurencyjnej. Samo pozycjonowanie Magento, jako forma marketingu, jest też elastyczne cenowo. Nie wymaga bowiem nieustannego zwiększania nakładów, pozwalając przy tym jednocześnie na wypracowywanie coraz lepszych wyników. Musi być jednak prowadzone ciągle.

Oprogramowanie e-commerce a pozycjonowanie sklepu - SEO Magento

Skuteczne pozycjonowanie można prowadzić w praktycznie każdym sklepie internetowym, niezależnie od tego, na jakim oprogramowaniu został stworzony. Zdarzają się oczywiście wyjątki, ale nie są one zależne od samego rozwiązania, a jedynie od ludzkich błędów. Mimo to, wybór rozwiązania może mieć wpływ na SEO. Magento, dzięki wielu wbudowanym funkcjom i dostępnym wtyczkom jest pod tym względem bardzo korzystne.

Sprawiają one, że przeprowadzenie podstawowych czynności optymalizacyjnych jest tu szybsze i łatwiejsze. Dostęp do kodu źródłowego pozwala z kolei na dosłownie dowolne modyfikacje. Dzięki temu pozycjonowanie Magento może być więc znacznie efektywniejsze. Możliwości te oraz domyślne przystosowanie aspektów technicznych tego CMS sprawiają, że oprogramowanie to jest uznawane za przyjazne SEO.

Czy pozycjonowanie sklepu Magento musi być prowadzone przez specjalistę?

Pozycjonowanie sklepu Magento nie musi być prowadzone przez agencję czy samodzielnego specjalistę. Z powodzeniem możesz zająć się tym procesem samodzielnie. Pamiętaj, że SEO wymaga ciągłości i wielu złożonych, czasochłonnych działań. Jeśli nie masz więc wystarczającej wiedzy i doświadczenia, prowadzenie go powinieneś traktować jako naukę.

Jeśli prowadzisz biznes i zależy Ci przede wszystkim na zwiększaniu ruchu i sprzedaży, to budowanie widoczności zleć doświadczonej agencji SEO. W ten sposób nie będziesz tracić czasu, a zyskasz pewność, że podjęte działania i zainwestowane pieniądze przyniosą wymierne efekty. Będziesz też w stanie skupić się na tym, co najważniejsze, czyli zarządzaniu swoim sklepem i systematycznym rozwijaniu działalności.

Podstawy optymalizacji - czyli, jak zacząć pozycjonowanie Magento

Dla osób, które chcą zadbać samodzielnie o widoczność swojego sklepu, przygotowaliśmy krótki przegląd podstawowych zabiegów optymalizacyjnych. Wdrożenie ich w Twoim sklepie pomoże Ci zadbać o jego widoczność. Będzie też dobrym punktem wyjścia do tego, by zacząć pozycjonowanie Magento. Możesz zainteresować się nimi nawet wówczas, gdy nie zamierzasz prowadzić SEO samodzielnie. To absolutne podstawy, które warto uwzględnić już przy tworzeniu sklepu.

Adresy URL jako istotny aspekt SEO Magento

Przyjazne adresy URL to jeden z najbardziej podstawowych, a zarazem niezwykle istotny element optymalizacji SEO. Magento pozwala zadbać o nie w bardzo prosty sposób, z poziomu interfejsu. Adresację poszczególnych podstron możesz zmienić w opcjach ich edycji, w polu “Klucz URL”, które znajduje się w sekcji “Optymalizacja dla wyszukiwarek”. Przyjazny adres to taki, który jest logicznym i zwięzłym ciągiem znaków, np. example.com/nazwa-produktu.

Dodatkowo, jeśli dopiero tworzysz swój sklep, wejdź kolejno w: Sklepy > Konfiguracja > Katalog > Optymalizacja dla wyszukiwarek i usuń domyślną wartość z pól “Sufiks URL”. Dzięki temu URL-e dodawanych podstron nie będą się niepotrzebnie wydłużać. Jeśli posiadasz już dodane podstrony, pomiń tę zmianę. Wdrożenie jej wymagałoby wówczas przekierowania wszystkich dotychczasowych adresów na nowe, niezawierające sufiksu.

Meta dane podstron a pozycjonowanie Magento

Meta tagi title i description to dane, które są wyświetlane w wynikach wyszukiwania jako tytuły oraz opisy podstron. Oba z nich są istotne i mogą wpływać pozytywnie na pozycjonowanie Magento. Robią to jednak w różny sposób. Czynnikiem rankingowym (wpływającym na widoczność) jest tylko meta title. Meta description służy przede wszystkim przedstawieniu witryny w wyszukiwarce. Może więc służyć jako zachęta do odwiedzenia Twojego sklepu, dodatkowa reklama i informacja.

Zarówno title, jak i description, Magento pozwala Ci ustawiać globalnie, dla wszystkich podstron. Istnieje jednak także możliwość indywidualizacji, dla każdej strony produktowej czy kategorii z osobna. Domyślne meta dane dla wszystkich adresów możesz zdefiniować w Zawartość > Wygląd > Konfiguracja > Domyślny wygląd sklepu > Inne > Nagłówek HTML. Opcje modyfikacji indywidualnej znajdziesz w ustawieniach poszczególnych podstron, w sekcji “Optymalizacja dla wyszukiwarek”.

Content is king - treści oraz ich struktura w Magento SEO

Tak samo jak w każdym innym pozycjonowaniu, tak i w Magento SEO, treści są niezwykle istotne. Google uwielbia wartościowy i unikalny content, to właśnie on jest oceniany przez roboty wyszukiwarki. Jeśli zależy Ci więc na widoczności sklepu, musisz dbać o umieszczany w nim tekst. Regularnie go rozwijać, pilnować poprawności i starać się, by niósł on w sobie wartość dla użytkownika oraz zachęcał do zakupu. Warto prowadzić też specjalistycznego bloga tematycznego.

W optymalizacji treści podstawą jest właściwa hierarchia nagłówków Hx (H1-H6). Niestety, w tej kwestii pozycjonowanie sklepu Magento wymaga ingerencji w kod źródłowy lub wykorzystania dodatkowych wtyczek. W przypadku konieczności wprowadzenia zmian warto więc skonsultować to ze specjalistą.

Mapa witryny a SEO Magento

Mapa witryny, czyli plik sitemap.xml, pozwala robotom indeksującym na zapoznanie się ze strukturą podstron Twojego sklepu. Dzięki temu proces indeksowania, czyli dodawania adresów do wyników wyszukiwania będzie przebiegał sprawniej i szybciej. Zgłoszenie mapy w Google Search Console jest banalnie proste. Plik sitemap możesz natomiast wygenerować z poziomu opcji Magento SEO, kilkoma kliknięciami.

Aby to zrobić, przejdź do Sklepy > Ustawienia > Konfiguracja > Katalog > Mapa witryny (XML). W tym miejscu możesz dostosować w zależności od potrzeb m.in. częstotliwość aktualizacji mapy oraz ustawienia jej budowania. Po dokonaniu konfiguracji przejdź do Marketing > SEO i wyszukiwanie > Mapa witryny. Jako ścieżkę wybierz główny katalog sklepu (wpisz znak “/”). Kliknij “Zapisz i generuj” i gotowe, wygenerowaną mapę zgłoś w konsoli Google.

Zleć nam pozycjonowanie sklepu Magento!

Top Online to agencja SEO z wieloletnim doświadczeniem w budowaniu widoczności dla e-commerce. Sektor ten jest nam na tyle bliski, że sami również prowadzimy własne sklepy internetowe, głównie po to, by móc testować i rozwijać nowe sposoby pozycjonowania. Mamy wiedzę, dzięki której działamy skutecznie (sprawdź Opinie!). Znamy też doskonale wszystkie popularne platformy e-commerce, pracujemy z nimi na co dzień.

Do każdego Klienta podchodzimy w pełni indywidualnie, stawiając przy tym na prawdziwą współpracę. U nas zawsze jesteś w kontakcie z osobą koordynującą pracę nad Twoją stroną. Masz dostęp do naszego autorskiego panelu Klienta, z którego poziomu śledzisz efekty naszych działań. Regularnie otrzymujesz też szczegółowe raporty oraz specjalnie przygotowywane wskazówki optymalizacyjne. Zaufało nam już przeszło 2000 polskich firm!

Jeśli chcesz przekonać się, jak wygląda pozycjonowanie sklepu Magento w Top Online, skontaktuj się z nami. W naszej agencji możesz otrzymać analizę Twojej strony całkowicie za darmo – bez zobowiązań. Spróbuj i przekonaj się, jak pozycjonowanie może pomóc Ci rozwinąć Twój biznes! Nie czekaj!

Case studies

Stoją za nami duże sukcesy. A za nimi jeszcze większe liczby.

Zobacz wszystkie

Zapracujemy na sukces Twojej strony. Zobacz jak .

Sprawdzam