Pozycjonowanie PrestaShop *

* poznaj najlepsze i najbardziej
skuteczne metody pozycjonowania sklepów internetowych

SEO
na luzie*

* Będziemy pracować dla Ciebie przez miesiąc zupełnie za darmo. Czy jesteśmy aż tak naiwni? Po prostu nie boimy się, że zrezygnujesz. Bo gdy już nas poznasz, zapewne wcale nie będziesz chciał.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni. Bez zobowiązań, bez konsekwencji.

Bezpłatna konsultacja

Nasze metody

Pracujemy po swojemu i robimy to z głową *

* Mamy własne sposoby na to, by wypracować dobre wyniki dla Twojej strony internetowej. Przećwiczyliśmy je na setkach stron i na własnych sklepach. Wiemy, co działa, a co nie. Własne umiejętności i metody pracy wzmacniamy autorskim oprogramowaniem. I to wszystko włożymy w Twój serwis.

Miesięczne raporty
Pozycjonowanie stron internetowych - raportowanie

Szczegółowo informujemy nie tylko o samych wynikach, ale też o tym, co dokładnie w danym miesiącu zrobiliśmy, by je osiągnąć. Zobaczysz tu wszystkie wykonane przez nas czynności, przykładowe zaplecze, katalog tekstów ze wskazaniem na ich autora, wykaz pozycji monitorowanych słów kluczowych oraz statystyki widoczności strony w wyszukiwarce. Nasze raporty nie pozostawiają miejsca na domysły.

Opiekunem Klienta zawsze jest wykwalifikowany specjalista SEO, który zajmuje się Twoją stroną, zna ją na wylot, a Ty masz do niego bezpośredni kontakt.

Poznaj nasz zespoł

Merytoryczny kontakt
Reakcja w 24h
Pozycjonowanie stron internetowych - kontakt w 24h

Jesteśmy szybcy i zwinni. Reagujemy na każde Twoje zgłoszenia i każdy pojawiający się problem. Większość z nich rozwiązujemy już w ciągu doby.

Analiza strony

Przeprowadzamy cykliczne i dokładne analizy stron wspierane przez autorskie narzędzia. Ich efektem są konkretne wskazówki i wytyczne gotowe do wdrożenia.

Inteligentny asystent SEO

Tworzymy własne narzędzia do analizy stron, które stale ulepszamy. Dzięki nim działamy dokładniej, szybciej, widzimy więcej, a na problemy reagujemy natychmiastowo. Twój serwis jest pod stałą opieką nie tylko specjalisty SEO, ale również naszych autorskich narzędzi.
Zobacz

Monitorowanie

Prowadzimy zautomatyzowany cykliczny monitoring strony. Każdy wykryty problem natychmiast badamy i zgłaszamy Tobie sugerując konkretne rozwiązania.

Copywriting

Posiadamy własny zespół kilkunastu copywriterów o różnorodnych zainteresowaniach. Tworzymy wartościowe treści, dotrzymujemy terminów, uwzględniamy Twoje uwagi.

Poznaj nasz zespół

Własne zaplecze SEO

Prowadzimy własne serwisy tematyczne, na których cyklicznie tworzymy dedykowany content, stale analizujemy linki zwrotne, a dokładny wykaz zaplecza przekazujemy w raportach.

Bezpieczne metody

Stosujemy wyłącznie bezpieczne metody pozycjonowania. Nie kupujemy linków, nie stosujemy ukrytych treści ani niedopuszczalnych przez Google praktyk, tropimy linki z niepożądanych źródeł. Nasze metody sprawiają, że Twój serwis staje się bardziej wartościowy w oczach Google i Twoich Klientów.

Panel Klienta 24H/7

Dajemy Ci stały wgląd do najbardizej aktualnych danych dotyczących Twojej strony. Oprócz kluczowych informacji dotyczących współpracy znajdziesz tu najnowsze wyniki pozycjononanych słów kluczowych wraz z ich pełną historią. Uzyskasz dostęp do pełnej listy miesięcznych raportów, a także wykresów ogólnej widoczności strony w wyszukiwarkach. W łatwy sposób sprawdzisz dane kontaktowe Twojego opiekuna oraz wyślesz pilne zgłoszenie przez przycisk szybkiego kontaktu. I to wszystko w jednym miejscu.

Pozycjonowanie PrestaShop to jeden z najskuteczniejszych sposobów umożliwiających efektywne promowanie się w sieci oraz budowanie trwałej pozycji na rynku. Świadoma inwestycja w SEO zapewni stały dopływ opłacalnych, a przede wszystkim zdecydowanych klientów, którzy będą polecali Twój biznes znajomym.

Jeśli zależy Ci na wypracowaniu konkurencyjnej przewagi, realnym rozwoju oraz zwiększeniu dochodów nawet o kilkaset procent w skali 12 lub 24 miesięcy, to trafiłeś w dziesiątkę! W Top Online zajmujemy się SEO e-commerce od niemal dekady, a zaufało nam już ponad 2 tysiące polskich kontrahentów prowadzących mikro-, małe- lub średnie przedsiębiorstwa.

Spis treści:

  1. Co oferuje PrestaShop?
  2. Pozycjonowanie PrestaShop — co to jest?
  3. Czym skutkuje pozycjonowanie sklepu PrestaShop?
  4. Pozycjonowanie PrestaShop — 5 najważniejszych elementów
  5. Czy warto zainwestować w pozycjonowanie PrestaShop? Zalety i wady tej platformy!
  6. Pozycjonowanie sklepu PrestaShop — samodzielnie czy z agencją SEO?
  7. Agencja SEO vs pozycjonowanie na własną rękę — 3 elementy, na które warto zwrócić uwagę
  8. Czy optymalizacja SEO PrestaShop na własną rękę jest możliwa?
  9. Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie PrestaShop? — podsumowanie
  10. FAQ — najczęstsze pytania i odpowiedzi

Co oferuje PrestaShop?

PrestaShop to jedna z najpopularniejszych platform dla sklepów internetowych będących oprogramowaniem typu Open Source. Jest w pełni darmowym rozwiązaniem wyróżniającym się intuicyjnością i mnóstwem przydatnych możliwości (np. eksport faktur i zamówień, dostosowanie serwisu bez modyfikacji jądra oprogramowania). Platforma ta pozwala założyć i prowadzić sklep internetowy praktycznie każdemu, bez zaawansowanej wiedzy w dziedzinie programowania czy innych zagadnień technicznych.

Zapamiętaj

PrestaShop wyróżnia się niezwykle przyjaznym i łatwym w obsłudze panelem (interfejsem) administracyjnym umożliwiającym bezproblemową konfigurację oraz dostęp do wielu dodatkowych, a także bardzo praktycznych modułów. Zarówno darmowych, jak i płatnych, które pozwalają na liczne integracje z zewnętrznymi rozwiązaniami, wprowadzanie dodatkowych funkcjonalności oraz nieustanny rozwój.

Zdaniem ekspertów Top Online, sama platforma została świetnie przygotowana pod kątem SEO. Dzięki temu pozycjonowanie sklepu PrestaShop okazuje się znacznie łatwiejsze, a co za tym idzie — bardziej skuteczne niż w przypadku platform tj. Shoper czy SkyShop.

Pozycjonowanie PrestaShop — co to jest?

Pozycjonowanie PrestaShop to szereg działań, które prowadzimy w celu systematycznego zwiększania widoczności sklepów internetowych naszych klientów w wyszukiwarkach (np. Google, Bing, Yahoo). Dzięki profesjonalnie opracowanym sposobom na wyższe pozycje w SERP-ach poszczególne serwisy zaczynają wyświetlać się na sprecyzowane zapytania, co powoduje, że osoby poszukujące konkretnych produktów trafią do Twojego sklepu internetowego, wypełnią koszyk i sfinalizują transakcję.

Czym skutkuje pozycjonowanie sklepu PrestaShop?

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop nie jest szansą na większy ruch — to jego gwarancja. Składa się na to kilka odrębnych i złożonych procesów, których właściwe wdrożenie przyniesie korzyści w wielu kwestiach obejmujących tworzenie contentu, usprawnienie aspektów technicznych czy wprowadzanie nowych rozwiązań mających na celu budowanie widoczności. Bazując na wieloletnim doświadczeniu naszych ekspertów, uważamy, że pozycjonowanie sklepu PrestaShop skutkuje m.in.:

  • zwiększeniem ruchu w Twoim sklepie,
  • systematycznym wzrostem sprzedaży,
  • rosnącym zaufaniem użytkowników,
  • poprawą wizerunku Twojej marki,
  • wzrostem rozpoznawalności sklepu,
  • wzrostem współczynnika konwersji,
  • dodatkowymi możliwościami promocji i rozwoju.

Warto również wspomnieć, iż ruch organiczny (pochodzący z bezpłatnych wyników wyszukiwania) nie jest w żaden sposób ograniczony. Pozwala zwiększać efekty praktycznie bez końca, natomiast przy odpowiednio zaplanowanej i realizowanej strategii SEO, bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Nie pobieramy opłat od wejść na stronę czy efektów — przy współpracy z naszą agencją cena pozycjonowania jest identyczna przez cały okres trwania umowy.

W Top Online pracujemy po swojemu i robimy to z głową. Wysyłamy comiesięczne raporty, oferujemy merytoryczny kontakt z opiekunami, a co więcej — reagujemy na każde zgłoszenie maksymalnie w 24 godziny. Do SEO podchodzimy na luzie, choć wyniki naszej pracy traktujemy śmiertelnie poważnie. Przykładamy rękę do wysokich pozycji stron w Google, robimy dobrą robotę i dobrze się z nami współpracuje.

Pozycjonowanie PrestaShop — 5 najważniejszych elementów

Współpracując z klientami w zakresie SEO PrestaShop, zauważyliśmy, że najważniejsze są działania zewnętrzne dot. link-buildingu oraz wewnętrzne obejmujące opracowywanie contentu na firmowego bloga. Oprócz tego pozycjonowanie to także zbieranie i analizowanie danych — w celu weryfikacji efektów poprzedzonych konkretną strategią SEO.

To nie wszystko, bowiem pozycjonowanie sklepu PrestaShop jest dodatkowo walką z konkurencją, którą sprawnie eliminujemy przy pomocy specjalistów, naszego inteligentnego asystenta, własnego zaplecza oraz bezpiecznych praktyk white-hat SEO. Poniżej przedstawiamy 5 najważniejszych elementów, na które warto zwrócić uwagę podczas pozycjonowania PrestaShop!

1. Content

Wysokiej jakości content jest podstawą każdego serwisu i sklepu internetowego. Osobiście największą uwagę przykładamy do opisów kategorii, które powinny być napisane zgodnie z zasadami SEO, zwracając uwagę na merytoryczne słownictwo, wdrożenie elementów CTA (Call To Action) oraz aspektów edukujących potencjalnego klienta w temacie konkretnej grupy produktowej.

Jeśli mówimy o PrestaShop, ważne są także opisy produktów. Copywriterów pracujących w Top Online uczymy, aby umieszczali oni konkretne frazy kluczowe przede wszystkim w nagłówkach i wypunktowaniach. Treść standardowego tekstu produktowego powinna zawierać od 2 do 6 tysięcy znaków ze spacjami (zzs), jednak ostateczną objętość polecamy uzależnić od treści konkurencji lub zasugerować się rzetelnymi narzędziami SEO.

Wielu naszym klientom prowadzimy także bloga, na którym opisujemy najważniejsze zagadnienia branżowe mające na celu edukację, ale również nakłonienie czytającego internauty do skorzystania z usług lub zakupu konkretnych produktów.

2. Meta tagi

Meta tagi title oraz description to nic innego jak tytuł i opis widoczny w wynikach wyszukiwania. Title to ważny czynnik rankingowy, description natomiast nie jest brany pod uwagę przez roboty Google’a. Stanowi jednak dodatkową reklamę w wyszukiwarce, która pozwala zainteresować użytkowników.

Pamiętajmy, że zarówno meta title, jak i meta description powinny być unikalne dla każdej podstrony. W tytule należy zamieścić w naturalny sposób najważniejsze słowo kluczowe, natomiast w opisie (meta description) warto użyć elementów Call To Action zachęcających potencjalnego klienta do odwiedzenia wybranej domeny.

3. Mapa witryny

Sitemap.xml (mapa witryny) to plik umożliwiający robotom Google poznanie struktury Twojego sklepu internetowego — dzięki temu zostanie on szybciej zaindeksowany. W PrestaShop wygenerujesz go z pomocą wbudowanego modułu „Mapa strony Google” (Ulepszenia > Moduł > Module Manager).

Teraz wystarczy, że zaznaczymy rodzaje stron, które ma zawierać mapa witryny oraz wybierzemy częstotliwość aktualizacji. Następnie klikamy „Generuj plik mapy strony”, a stworzony w ten sposób plik zgłaszamy w GSC (Google Search Console).

4. Link building

W Top Online stawiamy na bezpieczne i jakościowe praktyki link buildingu. Tworzymy rzetelne artykuły sponsorowane z linkiem dofollow, posiadamy własne zaplecza SEO i specjalistyczne narzędzia do monitorowania skuteczności wykonywanych prac.

Nie kupujemy odnośników, ponieważ wystrzegamy się niedozwolonych praktyk Black Hat SEO. Nasze metody linkowania sprawią, że Twój serwis stanie się bardziej wartościowy zarówno w oczach Google’a, jak i Twoich klientów.

5. Nagłówki Hx

Nagłówki H1-H3 są bardzo istotne pod kątem pozycjonowania PrestaShop. Z doświadczenia wiemy, że opracowanie właściwej struktury treści w całym sklepie wymaga zmian w kodzie źródłowym, jednak na początku wystarczy zadbać o najważniejsze pod kątem SEO nagłówki H1 dla kategorii i produktów. Aby to zrobić, wystarczy nadać im właściwe nazwy zawierające odpowiednie frazy kluczowe (to właśnie one są domyślnie nagłówkami H1).

Czy warto zainwestować w pozycjonowanie PrestaShop? Zalety i wady tej platformy!

Inwestycja w pozycjonowanie sklepu PrestaShop jest doskonałą opcją przede wszystkim dla przedsiębiorców, którym zależy na realnym zwiększeniu dochodów poprzez pozyskanie stałych i opłacalnych kontrahentów.

To również bardzo przyjazna platforma wyróżniająca się łatwą obsługą (nawet dla tzw. laików), szkoleniami od producenta oraz przejrzystym panelem administracyjnym. Uważamy jednak, że ilość dostępnych funkcji może początkowo przytłaczać, a opracowywanie koncepcji na mocno rozbudowane e-commerce jest dosyć skomplikowane (nawet średnio-zaawansowanym web-developerom). Zatem, czy warto zainwestować w pozycjonowanie PrestaShop? Zalety i wady tej platformy!

PrestaShop — zalety

  • platforma Open Source,
  • łatwa obsługa,
  • wsparcie dla j. polskiego,
  • regularne aktualizacje,
  • przejrzysty panel administracyjny.

PrestaShop — wady

  • większość płatnych funkcji,
  • skomplikowane tworzenie bardziej rozbudowanych e-commerce,
  • przytłaczająca ilość dodatkowych opcji.

Warto również wspomnieć, iż PrestaShop umożliwia darmowe założenie sklepu internetowego, dowolną edycję wybranych szablonów, a dodatkowo zrzesza deweloperów i przedsiębiorców na dedykowanych forach przeznaczonych do branżowych dyskusji w różnych tematykach m.in. pozycjonowanie sklepu PrestaShop, znaczenie meta tagów, czy nawet plusy i minusy szkoleń oferowanych przez tę platformę.

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop — samodzielnie czy z agencją SEO?

Pozycjonowanie strony jest koniecznością, jeśli zależy nam na realnym wzroście dochodów we własnym przedsiębiorstwie. Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu, możemy stwierdzić, że konkurencja online jest niezwykle wysoka w każdej branży i jednym z najlepszych sposobów na pozyskanie klientów przez internet są działania SEO zwiększające pozycję Twojej firmy w SERP-ach.

Agencja SEO vs pozycjonowanie na własną rękę — 3 elementy, na które warto zwrócić uwagę

Uważamy, że samodzielne pozycjonowanie strony, jak i te we współpracy z agencją SEO może być tak samo efektywne. Nie zawsze jednak wybór pierwszej opcji będzie rozwiązaniem bardziej opłacalnym od drugiej i odwrotnie. Otóż pod uwagę należy wziąć jakość obsługi, narzędzia oferowane przez konkretną firmę, a także koszty za poszczególne czynności. Poniżej przedstawiamy 3 elementy, na które warto zwrócić uwagę przy wyborze agencji SEO lub pozycjonowania na własną rękę!

A. Jakość obsługi

Rynek SEO zmienia się bardzo dynamicznie. Na przestrzeni lat z pozycjonowania polegającego głównie na zdobywaniu linków zewnętrznych z tzw. zaplecz, Google zaczęło od nas wymagać szeregu dodatkowych działań z zakresu marketingu internetowego, które bardzo ciężko wykonać na własną rękę. W 2022 roku liczy się przede wszystkim wysokiej jakości content, wartościowe linki dofollow poparte ciekawymi, a zarazem edukacyjnymi artykułami oraz aspektem UX, czyli wydajnością witryny, jej wyglądem i responsywnością.

B. Narzędzia

Biorąc pod uwagę wymagania rynku SEO w 2022 roku, konieczne jest użycie odpowiednich narzędzi umożliwiających weryfikację efektów. Kosztują one dosyć sporo (szczególnie dla klientów indywidualnych), a w rocznej perspektywie mogą okazać się kompletnie nieopłacalne, ponieważ używamy je sporadycznie do sprawdzenia naszej strony (agencje za pomocą tego typu programów weryfikują setki witryn miesięcznie).

C. Koszty za poszczególne czynności

Agencja oferuje nam konkretną, miesięczną kwotę za pozycjonowanie, w skład którego wchodzą działania on-site (np. prowadzenie firmowego bloga, optymalizacja strony pod kątem UX) oraz off-site (np. tworzenie artykułów sponsorowanych z linkiem dofollow na branżowych serwisach).

Praktykując SEO na własną rękę, musimy każde z tych zadań wykonywać samodzielnie, co według specjalistów Top Online jest niezwykle trudne, ponieważ wymaga kompleksowej wiedzy z zakresu copywritingu, tworzenia stron internetowych oraz pozycjonowania.

Czy optymalizacja SEO PrestaShop na własną rękę jest możliwa?

Optymalizacja SEO PrestaShop na własną rękę jest zadaniem do wykonania przez przedsiębiorców, którzy w przeszłości działali w branży SEO, mieli styczność z tworzeniem stron internetowych i byli również redaktorami czy specjalistami od contentu.

W innym przypadku samodzielne pozycjonowanie uważamy za stratę czasu i pieniędzy, ponieważ budżet potrzebny do osiągnięcia satysfakcjonujących rezultatów może okazać się nawet dwukrotnie wyższy niż cena za współpracę z agencją. Wynika to z faktu, iż optymalizując stronę na własną rękę, płacimy oddzielnie za każdego ze specjalistów (np. copywriter, web developer czy specjalista SEO), natomiast wynajmując agencję, otrzymujemy to wszystko w cenie miesięcznego abonamentu.

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie PrestaShop? — podsumowanie

Inwestycja w pozycjonowanie sklepu PrestaShop to świadomy krok w kierunku rozwoju Twojego przedsiębiorstwa. Mamy 9 lat doświadczenia i zatrudniamy ponad 20 specjalistów, a na optymalizacji SEO znamy się lepiej, niż ktokolwiek inny. Jeśli nam zaufasz, sprawimy, że Twoja strona zakumpluje się z Google, a co więcej, będzie to długa i owocna przyjaźń. Wypróbuj nas — Nic Cię to nie kosztuje, jednak biorąc pod uwagę, jakie sukcesy za nami stoją, możesz tylko zyskać. Sprawdź nasze Case Study i daj nam szansę!

FAQ — najczęstsze pytania i odpowiedzi

Poniżej przedstawiamy odpowiedzi na najczęstsze pytania zadawane w tematyce pozycjonowania PrestaShop!

#1 Ile trwa pozycjonowanie sklepu PrestaShop?

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop to zadanie wymagające opracowania odpowiedniej strategii SEO i jej konsekwentnego realizowania. Naszym zdaniem nie da się jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie pt.: „Ile trwa optymalizacja SEO PrestaShop?”. Czynnikami decydującymi są m.in. wymagania narzucone przez klienta oraz konkurencyjność poszczególnych słów kluczowych i branży, w której działamy.

To nie wszystko, bowiem na koszt pozycjonowania wpływa również wykonawca — freelancer lub agencja SEO. Osobiście polecamy zastanowić się nad drugą opcją, ponieważ jeśli porównamy zakres działań obu podmiotów, ceny okażą się bardzo podobne. Agencja natomiast deleguje kilku specjalistów, którzy będą zajmować się kompleksowo Twoją stroną (freelancer pracuje zazwyczaj samodzielnie, co przekłada się na mniejszą skuteczność wykonywanych prac).

#2 Co obejmuje pozycjonowanie sklepu PrestaShop?

Na pozycjonowanie sklepu PrestaShop składają się wielotorowe działania i są one znacznie bardziej złożone od SEO wykonywanego na standardowych CMS-ach (np. WordPress). Jednym z najważniejszych sposobów na wysoką pozycję Twojej witryny w SERP-ach jest optymalizacja meta tagów, nagłówków H1-H3 oraz adresów URL. Proces ten można dodatkowo usprawnić, instalując specjalne rozszerzenia (np. Moduł SEO Expert).

Case studies

Stoją za nami duże sukcesy. A za nimi jeszcze większe liczby.

Zobacz wszystkie

Zapracujemy na sukces Twojej strony. Zacznij darmowy miesiąc próbny .

Sprawdzam