Pozycjonowanie PrestaShop *

* poznaj najlepsze i najbardziej
skuteczne metody pozycjonowania sklepów internetowych

SEO
na luzie*

* Będziemy pracować dla Ciebie przez miesiąc zupełnie za darmo. Czy jesteśmy aż tak naiwni? Po prostu nie boimy się, że zrezygnujesz. Bo gdy już nas poznasz, zapewne wcale nie będziesz chciał.

Wypróbuj nas za darmo przez 30 dni. Bez zobowiązań, bez konsekwencji.

Zacznij darmowy miesiąc próbny

Nasze metody

Pracujemy po swojemu i robimy to z głową *

* Mamy własne sposoby na to, by wypracować dobre wyniki dla Twojej strony internetowej. Przećwiczyliśmy je na setkach stron i na własnych sklepach. Wiemy, co działa, a co nie. Własne umiejętności i metody pracy wzmacniamy autorskim oprogramowaniem. I to wszystko włożymy w Twój serwis.

Miesięczne raporty
Pozycjonowanie stron internetowych - raportowanie

Szczegółowo informujemy nie tylko o samych wynikach, ale też o tym, co dokładnie w danym miesiącu zrobiliśmy, by je osiągnąć. Zobaczysz tu wszystkie wykonane przez nas czynności, przykładowe zaplecze, katalog tekstów ze wskazaniem na ich autora, wykaz pozycji monitorowanych słów kluczowych oraz statystyki widoczności strony w wyszukiwarce. Nasze raporty nie pozostawiają miejsca na domysły.

Opiekunem Klienta zawsze jest wykwalifikowany specjalista SEO, który zajmuje się Twoją stroną, zna ją na wylot, a Ty masz do niego bezpośredni kontakt.

Poznaj nasz zespoł

Merytoryczny kontakt
Reakcja w 24h
Pozycjonowanie stron internetowych - kontakt w 24h

Jesteśmy szybcy i zwinni. Reagujemy na każde Twoje zgłoszenia i każdy pojawiający się problem. Większość z nich rozwiązujemy już w ciągu doby.

Analiza strony

Przeprowadzamy cykliczne i dokładne analizy stron wspierane przez autorskie narzędzia. Ich efektem są konkretne wskazówki i wytyczne gotowe do wdrożenia.

Inteligentny asystent SEO

Tworzymy własne narzędzia do analizy stron, które stale ulepszamy. Dzięki nim działamy dokładniej, szybciej, widzimy więcej, a na problemy reagujemy natychmiastowo. Twój serwis jest pod stałą opieką nie tylko specjalisty SEO, ale również naszych autorskich narzędzi.
Zobacz

Monitorowanie

Prowadzimy zautomatyzowany cykliczny monitoring strony. Każdy wykryty problem natychmiast badamy i zgłaszamy Tobie sugerując konkretne rozwiązania.

Copywriting

Posiadamy własny zespół kilkunastu copywriterów o różnorodnych zainteresowaniach. Tworzymy wartościowe treści, dotrzymujemy terminów, uwzględniamy Twoje uwagi.

Poznaj nasz zespół

Własne zaplecze SEO

Prowadzimy własne serwisy tematyczne, na których cyklicznie tworzymy dedykowany content, stale analizujemy linki zwrotne, a dokładny wykaz zaplecza przekazujemy w raportach.

Bezpieczne metody

Stosujemy wyłącznie bezpieczne metody pozycjonowania. Nie kupujemy linków, nie stosujemy ukrytych treści ani niedopuszczalnych przez Google praktyk, tropimy linki z niepożądanych źródeł. Nasze metody sprawiają, że Twój serwis staje się bardziej wartościowy w oczach Google i Twoich Klientów.

Panel Klienta 24H/7

Dajemy Ci stały wgląd do najbardizej aktualnych danych dotyczących Twojej strony. Oprócz kluczowych informacji dotyczących współpracy znajdziesz tu najnowsze wyniki pozycjononanych słów kluczowych wraz z ich pełną historią. Uzyskasz dostęp do pełnej listy miesięcznych raportów, a także wykresów ogólnej widoczności strony w wyszukiwarkach. W łatwy sposób sprawdzisz dane kontaktowe Twojego opiekuna oraz wyślesz pilne zgłoszenie przez przycisk szybkiego kontaktu. I to wszystko w jednym miejscu.

Pozycjonowanie PrestaShop

Każdy, kto prowadzi lub myśli poważnie o założeniu sklepu internetowego powinien brać też pod uwagę SEO. To jeden z najskuteczniejszych sposobów nie tylko na promowanie się w sieci, ale także na budowanie trwałej pozycji na rynku. Dzięki niemu można realnie zwiększać sprzedaż i rozwijać swoją działalność. Inwestycja w pozycjonowanie PrestaShop pozwoli Ci zapewnić sobie stały dopływ użytkowników do sklepu, czyli potencjalnych Klientów.

PrestaShop - kilka słów o rozwiązaniu i oferowanych możliwościach

PrestaShop to jedna z najpopularniejszych platform dla sklepów internetowych będących oprogramowaniem typu Open Source. To rozwiązanie w pełni darmowe, wyróżniające się mnóstwem przydatnych możliwości i intuicyjnością. Platforma ta pozwala założyć i prowadzić sklep internetowy praktycznie każdemu, bez zaawansowanej znajomości programowania czy innych zagadnień technicznych. Dzięki bezpłatności znacznie obniża też próg wejścia dla świeżo upieczonych przedsiębiorców.

PrestaShop to m.in. niezwykle przyjazny i łatwy w obsłudze panel (interfejs) administracyjny zapewniający łatwą konfigurację obsługi sklepu oraz dostęp do wielu dodatkowych modułów. Zarówno darmowych, jak i płatnych, które umożliwiają liczne integracje z zewnętrznymi rozwiązaniami, wprowadzanie dodatkowych funkcjonalności oraz ciągłe rozwijanie sklepu. Sama platforma została też świetnie przygotowana pod kątem SEO. Dzięki temu pozycjonowanie sklepu PrestaShop może być znacznie łatwiejsze.

Czym jest pozycjonowanie PrestaShop?

Pozycjonowanie PrestaShop to szereg działań, które prowadzi się w celu zwiększania widoczności sklepu internetowego w wyszukiwarce Google (oraz innych wyszukiwarkach). To właśnie ta widoczność jest kluczem do pozyskiwania nowych Klientów i zwiększania sprzedaży. Dzięki niej Twój sklep zaczyna wyświetlać się na konkretne, sprecyzowane w tym celu zapytania w wyszukiwarce. Zyskuje też wyższe pozycje na widzianych przez użytkowników listach wyników. Dzięki temu osoby poszukujące oferowanych przez Ciebie produktów mogą trafiać do Twojego sklepu.

Co więcej, nie jest to jedynie szansa na większy ruch, a praktycznie jego gwarancja. Wszystko dzięki temu, w jaki sposób korzystamy z wyszukiwarek. Osoby szukające produktów nie przeglądają kilku stron wyników, a decydują się zazwyczaj na którąś z pierwszych wyświetlonych opcji. Według różnych źródeł, z pierwszych trzech pozycji w rankingu wyników wybiera zazwyczaj ponad połowa użytkowników. Do drugiej dziesiątki (na drugą stronę) dociera mniej niż 1% szukających.

Po co prowadzić pozycjonowanie sklepu PrestaShop?

Rosnący w miarę prowadzenia skutecznego SEO ruch czy sprzedaż to tylko jedna strona medalu. Pozycjonowanie sklepu PrestaShop jest też korzystne pod wieloma innymi względami. Co więcej, przez wspomniane już zachowanie użytkowników, brak działań w tej kwestii jest wręcz skazaniem własnego sklepu na ukrycie przed ruchem organicznym. SEO jest więc w pewnym sensie nie tylko niezwykle przydatne, a wręcz niezbędne. Między innymi z tego powodu bywa ono nazywane przez wielu specjalistów podstawą marketingu internetowego.

Co zyskujesz, prowadząc pozycjonowanie PrestaShop?

Ze względu na to, że pozycjonowanie PrestaShop to tak naprawdę kilka odrębnych i złożonych procesów, właściwe prowadzenie go przynosi korzyści w wielu kwestiach. Procesy obejmujące tworzenie treści, poprawianie i usprawnianie aspektów technicznych, wdrażanie nowych rozwiązań czy pozyskiwanie odnośników mają jeden wspólny cel - budowanie widoczności. Prowadzą do niego jednak, wpływając przy tym pozytywnie na działanie strony, jej zawartość i odbiór przez użytkowników.

Pozycjonowanie sklepu PrestaShop skutkuje m.in.:

  • zwiększeniem ruchu w Twoim sklepie,
  • systematycznym wzrostem sprzedaży,
  • rosnącym zaufaniem użytkowników,
  • poprawą wizerunku Twojej marki,
  • wzrostem rozpoznawalności sklepu,
  • wzrostem współczynnika konwersji,
  • dodatkowymi możliwościami promocji i rozwoju.

Co więcej, ruch organiczny, czyli pochodzący z bezpłatnych wyników wyszukiwania, nie jest w żaden sposób ograniczony. Pozwala to zwiększać efekty praktycznie bez końca, a przy odpowiedniej strategii nawet bez ponoszenia jakichkolwiek dodatkowych kosztów. Cena pozycjonowania jest bowiem ceną usługi, czyli pracy nad widocznością strony. Nikt nie pobiera tu opłat od wejść na stronę czy efektów. Przy współpracy z naszą agencją koszt SEO jest też stały przez cały okres współpracy.

SEO a PrestaShop - pozycjonowanie sklepu łatwiej i sprawniej

Przy opisywaniu platformy wspomnieliśmy już o jej licznych funkcjach i udogodnieniach oraz o domyślnym przystosowaniu do SEO. Teraz przyjrzymy się temu jednak nieco bliżej. Pozycjonowanie PrestaShop może być skuteczniejsze i łatwiejsze głównie dzięki wbudowanym funkcjom. Pozwalają one stosunkowo szybko wprowadzać podstawowe zmiany bez znajomości programowania.

Łatwe zarządzanie całym sklepem, dostosowywanie jego podstron, ustawianie meta tagów, adresacji, przekierowań, generowanie map witryn - to tylko kilka z przydatnych w SEO funkcji PrestaShop. Pozycjonowanie sklepu opartego na tym oprogramowaniu możesz dzięki temu prowadzić nawet samodzielnie. Przynajmniej w kwestii wprowadzania zmian optymalizacyjnych. Pozwala to na skuteczniejsze budowanie widoczności, a często także zmniejszanie kosztów.

Procesy, z których składa się pozycjonowanie PrestaShop

W pozycjonowanie PrestaShop wchodzą działania wewnętrzne, czyli prowadzone w obrębie danej witryny internetowej oraz działania zewnętrzne, czyli prowadzone poza nią. Wewnętrzne to optymalizacja SEO PrestaShop, zewnętrzne - przede wszystkim link building, czyli pozyskiwanie odnośników do sklepu z innych miejsc w sieci. Oprócz tego pozycjonowanie obejmuje też zbieranie i analizowanie danych oraz planowanie. Pozwalają one działać w sposób strategiczny. SEO jest bowiem nie tylko dostosowywaniem sklepu do wytycznych stawianych przez Google. Jest także walką z konkurencją, każdemu zależy przecież na jak najlepszych pozycjach.

Optymalizacja SEO PrestaShop, najważniejszy element SEO

Ilu specjalistów i agencji, tyle opinii, prawda jest jednak taka, że SEO od dawna nie opiera się już na linkowaniu. W miarę zmian zachodzących w algorytmach oceniających i dobierających strony do wyników wyszukiwania zeszło ono na drugi plan. Nadal jest skuteczne i pozwala wspierać pozycjonowanie, najważniejsza jest jednak skrupulatna optymalizacja SEO. PrestaShop nie jest w tej kwestii wyjątkiem, dotyczy to każdej witryny.

To właśnie optymalizacja pozwala aktualnie na wypracowanie trwałej i bezpiecznej widoczności. To ona, pomimo swojej praco- i czasochłonności, jest kluczem do skutecznego pozycjonowania. Sama optymalizacja, bez linkowania, pozwala dotrzeć do TOP10, w odwrotnym przypadku, tj. samymi linkami, zdobycie takich pozycji jest już prawie że niemożliwe. Sprawdziliśmy to na własnych sklepach internetowych, a słuszności naszych wniosków dowodzą również wyniki naszych Klientów.

Sklep PrestaShop - pozycjonowanie prowadzone samodzielnie

Czy SEO można prowadzić samodzielnie? To pytanie z pewnością zdążyło przemknąć Ci już przez myśli. Zadaje je regularnie wiele osób trafiających na naszą stronę. Odpowiedź jest zawsze identyczna: tak! Jest to możliwe bez zaawansowanej wiedzy technicznej czy umiejętności programowania, szczególnie jeśli działasz na oprogramowaniu takim jak PrestaShop. Pozycjonowanie może być prowadzone samodzielnie, w większości przypadków jest ono jednak zwyczajnie zbyt czasochłonne. Nie tylko w kwestii samych działań, ale także nauki.

Skuteczne pozycjonowanie sklepu PrestaShop wymaga bowiem rozległej i dość zaawansowanej wiedzy. Do tego dochodzą też zazwyczaj bardzo złożona praca nad stroną, tworzenie treści czy planowanie. Połączenie samodzielnego SEO z prowadzeniem biznesu bywa więc trudne. Nic nie stoi jednak na przeszkodzie zadbaniu o podstawowe kwestie, które przedstawiamy poniżej.

Meta title i meta description - pozycjonowanie PrestaShop

Meta tagi title oraz description to jedne z pierwszych elementów optymalizacji, z którymi spotyka się każdy chcący dowiedzieć się nieco więcej o SEO. To nic innego jak tytuł i opis widoczny w wynikach wyszukiwania. Title to ważny czynnik rankingowy, description nie jest brany pod uwagę w dobieraniu wyników. Stanowi jednak dodatkową reklamę w wyszukiwarce, która pozwala zainteresować szukających. Dla każdej z podstron warto zadbać więc o oba.

Meta title oraz description dla poszczególnych rodzajów stron możesz ustawić w:

  • Dla strony głównej: Konfiguruj > Preferencje > Ruch > SEO & URL
  • Dla kategorii: Sprzedaż > Katalog > Kategorie > Edycja kategorii
  • Dla produktów: Sprzedaż > Katalog > Produkty > Edycja produktu > SEO
  • Dla stron: Ulepszenia > Wygląd > Edycja strony

Pamiętaj, że zarówno meta title, jak i meta description powinny być unikalne dla każdej podstrony. W tytule koniecznie zamieść też w naturalny sposób najważniejsze dla danego adresu słowo kluczowe.

Adresy URL - PrestaShop pozycjonowanie

Podobnie jak o wiele innych elementów optymalizacyjnych, tak i o właściwe URL-e, zadbasz za pomocą wbudowanych funkcji PrestaShop. Pozycjonowanie wymaga przyjaznych, czyli tworzących logiczne i zawierające najważniejsze frazy kluczowe adresów. Możesz je łatwo ustawić z poziomu interfejsu.

PrestaShop posiada wbudowaną funkcję przyjaznych adresów URL, która domyślnie jest włączona. Jeśli nie jest dostępna, włącz ją w Konfiguruj > Preferencje > SEO & URL. Po włączeniu możesz łatwo i szybko zmodyfikować adresy poszczególnych podstron. Opcja ta jest dostępna w opcjach konkretnych produktów, kategorii oraz stron.

By zmienić adresy, przejdź do:

  • Dla kategorii/produktów: Sprzedaż > Katalog > Produkty/Kategorie
  • Dla stron: Ulepszenia > Wygląd > Strony

Mapa witryny w PrestaShop - pozycjonowanie a indeksacja

Sitemap.xml, czyli mapa witryny, to plik, dzięki któremu roboty Google będą w stanie poznać strukturę Twojego sklepu. Dzięki temu będzie on szybciej i efektywniej indeksowany, czyli dodawany do bazy danych wyszukiwarki (dzięki temu można go w niej odnaleźć). W PrestaShop wygenerujesz go z pomocą wbudowanego modułu “Mapa strony Google” (Ulepszenia > Moduł > Module Manager).

Sprawa jest banalnie prosta, wystarczy, że zaznaczysz rodzaje stron, które ma zawierać mapa witryny oraz wybierzesz częstotliwość aktualizacji. Później kliknij “Generuj plik mapy strony”, a stworzony w ten sposób plik zgłoś w Google Search Console.

Nagłówki Hx a pozycjonowanie PrestaShop

Nagłówki H1, H2 oraz H3 i dalsze są bardzo istotne. Jeśli pozycjonowanie PrestaShop ma być skuteczne, musisz o nie zadbać. Tutaj wszystko zależy od szablonu sklepu, z którego korzystasz. Niestety, bardzo prawdopodobne, że stworzenie właściwej architektury treści w całym sklepie będzie wymagać zmian w kodzie źródłowym. O najważniejsze pod kątem SEO nagłówki H1 dla kategorii i produktów zadbasz jednak, nadając im po prostu właściwe (zawierające odpowiednie frazy) nazwy. To one są domyślnie nagłówkami H1.

Ile trwa pozycjonowanie sklepu PrestaShop?

Przedstawione przez nas tutaj kwestie to zaledwie drobny ułamek tego, z czego składa się pełna optymalizacja SEO PrestaShop. Cały proces to nawet setka i więcej poszczególnych czynności wykonywanych na podstronach witryny. Wszystkie z nich muszą być prowadzone maksymalnie dokładnie, a często także z określoną częstotliwością. To samo dotyczy działań zewnętrznych. To m.in. dlatego pozycjonowanie sklepu PrestaShop nie jest szybkie.

Całości nie przyśpiesza też fakt tego, że wyszukiwarka nie reaguje na zmiany od razu. Skanowanie witryn przebiega ciągle, ale ze względu na ogrom stron w sieci również wymaga czasu. Wszystkie działania trzeba prowadzić także nieustannie, a przy tym, każdy sklep jest po prostu inny. Pierwsze realne efekty odpowiedniego pozycjonowania można zauważyć zazwyczaj po upływie kilku miesięcy. Inwestycja w prawidłowo prowadzone SEO zwraca się w czasie. Kluczową kwestią jest więc tutaj wybór właściwego wykonawcy.

Pozycjonowanie PrestaShop z Top Online

Jeśli chcesz zacząć pozycjonować swój sklep działający na oprogramowaniu PrestaShop, to możemy Ci w tym pomóc. Zajmujemy się SEO e-commerce od prawie dekady, zaufało nam już przeszło dwa tysiące polskich firm. Mamy wiedzę, mamy doświadczenie, mamy też nieszablonowe podejście i niegasnący zapał do poszerzania naszych umiejętności.

Stawiamy na realną współpracę i stały kontakt z Klientem. Nie uciekamy od żadnych pytań, regularnie raportujemy naszą pracę i zawsze służymy wsparciem. Wierzymy też w to, że jakość naszych usług broni się sama, dlatego udostępniamy miesiąc testowy. To 30 dni pozycjonowania całkowicie za darmo i bez żadnych zobowiązań. Skontaktuj się z nami, razem pchniemy Twój biznes do przodu!

Case studies

Stoją za nami duże sukcesy. A za nimi jeszcze większe liczby.

Zobacz wszystkie

Zapracujemy na sukces Twojej strony. Zacznij darmowy miesiąc próbny .

Sprawdzam