Pozycjonowanie ShopGold*

*poznaj najlepsze i najbardziej
skuteczne metody pozycjonowania sklepów internetowych

SEO
na luzie*

*Całkowicie za darmo przygotujemy wstępną analizę Twojej strony, sprawdzimy konkurencję i zaproponujemy skuteczną strategię działania. Wszystko w formie wideo, na przykładach, abyś nie musiał domyślać się o co chodzi.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Nasze metody

Pracujemy po swojemu i robimy to z głową*

*Mamy własne sposoby na to, by wypracować dobre wyniki dla Twojej strony internetowej. Przećwiczyliśmy je na setkach stron i na własnych sklepach. Wiemy, co działa, a co nie. Własne umiejętności i metody pracy wzmacniamy autorskim oprogramowaniem. I to wszystko włożymy w Twój serwis.

Miesięczne raporty
Pozycjonowanie stron internetowych - raportowanie

Szczegółowo informujemy nie tylko o samych wynikach, ale też o tym, co dokładnie w danym miesiącu zrobiliśmy, by je osiągnąć. Zobaczysz tu wszystkie wykonane przez nas czynności, przykładowe zaplecze, katalog tekstów ze wskazaniem na ich autora, wykaz pozycji monitorowanych słów kluczowych oraz statystyki widoczności strony w wyszukiwarce. Nasze raporty nie pozostawiają miejsca na domysły.

Opiekunem Klienta zawsze jest wykwalifikowany specjalista SEO, który zajmuje się Twoją stroną, zna ją na wylot, a Ty masz do niego bezpośredni kontakt.

Poznaj nasz zespoł

Merytoryczny kontakt
Reakcja w 24h
Pozycjonowanie stron internetowych - kontakt w 24h

Jesteśmy szybcy i zwinni. Reagujemy na każde Twoje zgłoszenia i każdy pojawiający się problem. Większość z nich rozwiązujemy już w ciągu doby.

Analiza strony

Przeprowadzamy cykliczne i dokładne analizy stron wspierane przez autorskie narzędzia. Ich efektem są konkretne wskazówki i wytyczne gotowe do wdrożenia.

Inteligentny asystent SEO

Tworzymy własne narzędzia do analizy stron, które stale ulepszamy. Dzięki nim działamy dokładniej, szybciej, widzimy więcej, a na problemy reagujemy natychmiastowo. Twój serwis jest pod stałą opieką nie tylko specjalisty SEO, ale również naszych autorskich narzędzi.
Zobacz

Monitorowanie

Prowadzimy zautomatyzowany cykliczny monitoring strony. Każdy wykryty problem natychmiast badamy i zgłaszamy Tobie sugerując konkretne rozwiązania.

Copywriting

Posiadamy własny zespół kilkunastu copywriterów o różnorodnych zainteresowaniach. Tworzymy wartościowe treści, dotrzymujemy terminów, uwzględniamy Twoje uwagi.

Poznaj nasz zespół

Własne zaplecze SEO

Prowadzimy własne serwisy tematyczne, na których cyklicznie tworzymy dedykowany content, stale analizujemy linki zwrotne, a dokładny wykaz zaplecza przekazujemy w raportach.

Bezpieczne metody

Stosujemy wyłącznie bezpieczne metody pozycjonowania. Nie kupujemy linków, nie stosujemy ukrytych treści ani niedopuszczalnych przez Google praktyk, tropimy linki z niepożądanych źródeł. Nasze metody sprawiają, że Twój serwis staje się bardziej wartościowy w oczach Google i Twoich Klientów.

Panel Klienta 24H/7

Dajemy Ci stały wgląd do najbardizej aktualnych danych dotyczących Twojej strony. Oprócz kluczowych informacji dotyczących współpracy znajdziesz tu najnowsze wyniki pozycjononanych słów kluczowych wraz z ich pełną historią. Uzyskasz dostęp do pełnej listy miesięcznych raportów, a także wykresów ogólnej widoczności strony w wyszukiwarkach. W łatwy sposób sprawdzisz dane kontaktowe Twojego opiekuna oraz wyślesz pilne zgłoszenie przez przycisk szybkiego kontaktu. I to wszystko w jednym miejscu.

Ze względu na zaciekłą i rosnącą nieustannie konkurencję wybicie się spośród setek sklepów internetowych stanowi dzisiaj nie lada wyzwanie. Nie ma już mowy o tym, że Klienci przyjdą do Ciebie sami. Skuteczny marketing internetowy to podstawa, a w tej kwestii pozycjonowanie to niezwykle korzystny wybór.

Spis treści:

  1. Pozycjonowanie ShopGold - wstęp
  2. Czym wyróżnia się platforma ShopGold?
  3. Dlaczego powinieneś rozważyć pozycjonowanie sklepu ShopGold?
  4. Pozycjonowanie ShopGold - z czym to się je?
  5. Podstawowe zabiegi optymalizacyjne - czyli jak zacząć pozycjonowanie sklepu ShopGold
  6. Ustawianie adresów URL a pozycjonowanie ShopGold
  7. Zadbaj o indeksowanie podstron - tworzenie mapy strony
  8. Treści i ich optymalizacja a pozycjonowanie sklepu ShopGold
  9. Meta dane, czyli to, co widać w wyszukiwarce
  10. Zacznij prowadzić pozycjonowanie sklepu ShopGold!

Pozycjonowanie ShopGold - wstęp

Jeśli chcesz zacząć zwiększać widoczność swojego sklepu w Google i pozyskiwać dzięki temu ruch organiczny, skontaktuj się z nami. Prowadzimy pozycjonowanie e-commerce od niemal dziesięciu lat, znamy też świetnie oprogramowanie ShopGold. Nasz zespół to doświadczeni specjaliści, którzy sprawią, że pozycjonowanie sklepu ShopGold będzie naprawdę skuteczne.

Czym wyróżnia się platforma ShopGold?

ShopGold to polski system zarządzania treścią (CMS) udostępniany za pośrednictwem płatnej licencji. To rozwiązanie wymagające zadbania o własny hosting, ale oferujące dzięki temu większą niezależność. Dostępne w kilku wariantach dostosowanych do potrzeb przede wszystkim małych i średnich sklepów oraz oferujące duże możliwości rozbudowy pod postacią dodatkowym modułów.

Wśród wartych zaznaczenia cech tego oprogramowania znajdują się przede wszystkim prostota obsługi, łatwość rozbudowy i dostosowywania sklepu do indywidualnych potrzeb oraz przyjazność SEO. Zarówno z tworzeniem serwisu, jak i jego obsługą poradzisz sobie nawet jeśli nie masz w tym żadnego doświadczenia. Przyjazność SEO i związane z nim funkcje sprawią z kolei, że pozycjonowanie ShopGold będzie znacznie łatwiejsze.

To rozwiązanie idealne zarówno dla początkujących, jak i działających już prężnie przedsiębiorców. Korzystne pod względem finansowym, oferujące pełną funkcjonalność i łatwość codziennej pracy. Dużym plusem jest też tutaj możliwość dodawania nielimitowanej liczby produktów. Sama platforma jest także ciągle aktualizowana i rozwijana.

Dlaczego powinieneś rozważyć pozycjonowanie sklepu ShopGold?

Powodów jest wiele, najważniejszy to jednak realna szansa na stałe zwiększenie ruchu, a co za tym idzie, także sprzedaży. Równie ważne jest też to, że pozycjonowanie sklepu ShopGold, podobnie jak SEO każdego innego sklepu, jest dzisiaj praktycznie niezbędne. Bez niego Twój sklep nigdy nie znajdzie się na wysokich pozycjach list wyników wyszukiwania. Nie zostanie więc zauważony przez Twoich potencjalnych Klientów, a tych jest najwięcej właśnie w wyszukiwarce.

Pozycjonowanie ShopGold oddziałuje też na komunikację Twojego sklepu w sposób znacznie inny od “zwykłej” reklamy. Poprzez liczne zabiegi optymalizacyjne i marketingowe może bowiem wpływać pozytywnie na jego wizerunek. Może również zwiększać zaufanie użytkowników i podnosić współczynnik konwersji. Dobra widoczność to także z czasem większa rozpoznawalność. Wszystkie te korzyści dopełnia stałość kosztów przy współpracy z agencją połączona z praktycznie nieograniczonymi możliwościami zwiększania efektów.

Pozycjonowanie ShopGold - z czym to się je? (Z czego składa się SEO?)

Na pozycjonowanie ShopGold, podobnie jak na każde SEO, składają się działania prowadzone na stronie internetowej (w sklepie) oraz poza nią. Bywają one nazywane SEO on-site oraz SEO off-site. W przypadku pracy nad widocznością serwisu działającego na tym CMS-ie różnią się one jednak sposobem, w jaki są przeprowadzane. Dostosowuje się je też do specyfiki oprogramowania.

SEO on-site to przede wszystkim optymalizacja, czyli najważniejszy proces odpowiedzialny w dużej mierze za to, czy pozycjonowanie sklepu ShopGold będzie skuteczne i trwałe. Obejmuje on pracę nad wieloma aspektami technicznymi sklepu oraz nad zawartą w nim treścią. W jego skład często wlicza się także audyt SEO, czyli proces analizy witryny w celu określenia jej sytuacji, zaplanowania działań pozycjonerskich i sformułowania strategii ich prowadzenia.

SEO off-site to przede wszystkim linkbuilding, czyli zespół czynności i działań prowadzących do pozyskiwania zewnętrznych odnośników do sklepu. Odnośniki te, czyli linki, mogą skutecznie wspierać budowanie pozycji w rankingu. Muszą jednak pochodzić z wartościowych i powiązanych tematycznie źródeł. Nie mogą być też zamieszczane jakkolwiek. Z tego powodu w grę wchodzą tu często guest blogging, tworzenie artykułów sponsorowanych czy networking.

To wszystko dopełniają jeszcze działania z pogranicza analityki internetowej oraz wszechstronne planowanie z wykorzystaniem specjalistycznych narzędzi. Dane o ruchu, zachowaniu użytkowników i samym działaniu sklepu internetowego są bowiem niezwykle istotne w celu weryfikacji skuteczności objętej strategii. Jeśli pozycjonowanie ShopGold ma pozwolić Ci wyprzedzić konkurencję, nie może być prowadzone na oślep.

Podstawowe zabiegi optymalizacyjne - czyli jak zacząć pozycjonowanie sklepu ShopGold

Pozycjonowanie sklepu ShopGold może wydawać się skomplikowane i niezwykle czasochłonne, co zresztą jest prawdą. Nie oznacza to jednak, że nie można prowadzić go samodzielnie. O podstawowe elementy optymalizacji warto zadbać już przy tworzeniu sklepu. Nie licząc tworzenia treści, które może pochłonąć dowolną ilość czasu, nie są one zazwyczaj pracochłonne. Nie sprawiają też większych trudności, szczególnie jeśli Twój sklep działa na systemie takim jak ShopGold.

Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych zabiegów optymalizacyjnych, które możesz przeprowadzić z poziomu interfejsu swojego sklepu. Dzięki nim zadbasz o właściwe przygotowanie serwisu do pozycjonowania. Jeśli Twój sklep jest już widoczny w wyszukiwarce, to zaczniesz poprawiać również jego pozycje.

Ustawianie adresów URL a pozycjonowanie ShopGold

To, jak wyglądają URL-e produktów, kategorii czy wpisów Twojego sklepu ma spory wpływ na jego pozycjonowanie. ShopGold dba jednak o tę kwestię automatycznie, generując nowo tworzonych podstron przyjazne adresy. Jedynym mankamentem są tutaj nazwy produktów, które są zbyt długie lub zawierają nieczytelne dla robotów i użytkowników dane, takie jak numery serii czy numery katalogowe.

Jeśli posiadasz takie w swoim sklepie, to nie musisz ich jednak zmieniać. Wystarczy, że wprowadzisz dla nich skrócone (ale nadal zawierające najważniejszą frazę) indywidualne adresy. Możesz zrobić to w ustawieniach poszczególnych produktów. Dzięki temu będą one skuteczniej pozycjonowane.

Zadbaj o indeksowanie podstron - tworzenie mapy strony

Mapa strony (lub mapa witryny - nazwa zamienna) to plik o rozszerzeniu .xml zawierający wszystkie adresy Twojego sklepu. Jest on ważnym elementem dla procesu indeksacji, który jest z kolei niezbędny, by samo pozycjonowanie sklepu ShopGold mogło mieć miejsce. Indeksacja, czyli dodawanie adresów podstrony do listy wyników wyszukiwania przebiega za pośrednictwem robotów internetowych. Te posiadają jednak ograniczone moce przerobowe dla każdej strony (tzw. crawl budget).

Tak czy inaczej, z czasem dotrą one do każdej podstrony, w przypadku rozbudowanych serwisów, takich jak sklepy, warto jednak “wskazać” im ich strukturę. Dzięki temu cały proces będzie o wiele bardziej usystematyzowany, a w niektórych przypadkach również szybszy. Przełoży się więc na sprawniejsze budowanie widoczności poprzez SEO. By to zrobić, należy stworzyć i zgłosić w Google Search Console mapę witryny.

W ShopGold jest to dziecinnie proste, system ten pozwala wygenerować ją kilkoma kliknięciami. Właściwą funkcję znajdziesz w zakładce Pozycjonowanie > Mapa XML dla Google. Pamiętaj jednak, że po każdej większej aktualizacji sklepu, czynność tę, razem ze zgłoszeniem pliku do GSC, trzeba będzie powtórzyć. Jeśli tworzysz więc dopiero swój sklep, wstrzymaj się z generowaniem mapy do momentu dodania i zoptymalizowania wszystkich podstron.

Treści i ich optymalizacja a pozycjonowanie sklepu ShopGold

Zgodnie z popularnym “content is king”, wyszukiwarki internetowe skupiają ocenianie witryn w dużej mierze właśnie na zawartym w nich tekście. Ilość ma tu znaczenie, ale nie bez jakości. Właściwa optymalizacja, unikalność, powiązanie tematyczne i maksymalna wartość dla użytkownika są niezbędne. Treść jest ważna zarówno dla robotów wyszukiwarki, które mogą dzięki niej zidentyfikować zawartość podstron, jak i dla użytkowników. Rozbudowa tekstu w sklepie, poprzez działania content marketingowe pozwala też zwiększać sprzedaż.

Tworzenie wartościowych i unikalnych opisów kategorii, produktów, dodatkowych sekcji takich jak FAQ czy wpisów blogowych to zaskakująco ważny element SEO. To on w dużej mierze pozwala na skuteczne pozycjonowanie sklepu ShopGold. Warto się do niego przyłożyć. Nie zapominaj jednak o prawidłowym stosowaniu nagłówków Hx (H1 - tytuł strony, H2 - śródtytuł lub tytuł sekcji, H3 - śródtytuł niższego stopnia itd.). Uwzględniaj też w naturalny sposób najważniejsze frazy, dbaj o przejrzystość, poprawność i przyjazność tekstu. Samo dodanie treści w ShopGold to banał, wystarczy przejść do modyfikacji dowolnej sekcji (np. kategorii).

Meta dane, czyli to, co widać w wyszukiwarce

Istotne z punktu widzenia SEO meta title oraz istotne dla pozyskiwania ruchu (niebędące czynnikiem rankingowym) meta description to elementy, o które musisz zadbać. To jedna z najbardziej podstawowych kwestii. Odpowiedzialna za to, co użytkownicy zobaczą przy adresie Twojego sklepu w wyszukiwarce i wpływająca na pozycjonowanie.

ShopGold pozwala ustawiać tagi z poziomu panelu zarządzania, na dwa sposoby. Możliwe jest zdefiniowanie automatycznych meta tagów dla poszczególnych rodzajów podstron (kategorii, produktów, wpisów blogowy itd.) za pomocą zmiennych. Możliwe jest także wpisywanie ich indywidualnie, dla pojedynczych adresów.

Warto połączyć te opcje. Wówczas automatyczne generowanie zadba o unikalność tagów na wszystkich podstronach, a indywidualne opisy i tytuły uzupełnisz z czasem, np. dla głównych kategorii czy wpisów. Dzięki temu szybko zadbasz o aspekt optymalizacyjny, nie tracąc przy tym potencjału dodatkowej promocji w wyszukiwarce.

Zacznij prowadzić pozycjonowanie sklepu ShopGold!

Jeśli chcesz zacząć pozyskiwać wartościowy ruch organiczny z wyszukiwarki, skontaktuj się z nami. Prowadzimy SEO e-commerce od 2012 roku. Stawiamy na realną współpracę z Klientem. Dbamy o stały i szybki kontakt, odpowiadamy na każde pytanie i regularnie raportujemy wszystkie podejmowane działania. U nas wiesz, za co płacisz, masz też realny wpływ na to, jak przebiega proces budowania widoczności.

Odezwij się do nas! Napisz maila, skorzystaj z formularza lub zadzwoń. Przekonasz się, że warto prowadzić z nami pozycjonowanie sklepu ShopGold.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

5 / 5

Liczba ocen: 1

Twoja ocena:

Case studies

Stoją za nami duże sukcesy. A za nimi jeszcze większe liczby.

Zobacz wszystkie

Zapracujemy na sukces Twojej strony. Zobacz jak .

Sprawdzam