Pozycjonowanie SOTE*
*poznaj najlepsze i najbardziej
skuteczne metody pozycjonowania sklepów internetowych
SEO
na luzie*
*Całkowicie za darmo przygotujemy wstępną analizę Twojej strony, sprawdzimy konkurencję i zaproponujemy skuteczną strategię działania. Wszystko w formie wideo, na przykładach, abyś nie musiał domyślać się o co chodzi.
Bezpłatna oferta
Nasze metody
Pracujemy po swojemu i robimy to z głową*
*Mamy własne sposoby na to, by wypracować dobre wyniki dla Twojej strony internetowej. Przećwiczyliśmy je na setkach stron i na własnych sklepach. Wiemy, co działa, a co nie. Własne umiejętności i metody pracy wzmacniamy autorskim oprogramowaniem. I to wszystko włożymy w Twój serwis.
Miesięczne raporty
Szczegółowo informujemy nie tylko o samych wynikach, ale też o tym, co dokładnie w danym miesiącu zrobiliśmy, by je osiągnąć. Zobaczysz tu wszystkie wykonane przez nas czynności, przykładowe zaplecze, katalog tekstów ze wskazaniem na ich autora, wykaz pozycji monitorowanych słów kluczowych oraz statystyki widoczności strony w wyszukiwarce. Nasze raporty nie pozostawiają miejsca na domysły.
Opiekunem Klienta zawsze jest wykwalifikowany specjalista SEO, który zajmuje się Twoją stroną, zna ją na wylot, a Ty masz do niego bezpośredni kontakt.
Merytoryczny kontakt
Reakcja w 24h
Jesteśmy szybcy i zwinni. Reagujemy na każde Twoje zgłoszenia i każdy pojawiający się problem. Większość z nich rozwiązujemy już w ciągu doby.
Analiza strony
Przeprowadzamy cykliczne i dokładne analizy stron wspierane przez autorskie narzędzia. Ich efektem są konkretne wskazówki i wytyczne gotowe do wdrożenia.
Inteligentny asystent SEO
Tworzymy własne narzędzia do analizy stron, które stale ulepszamy. Dzięki nim działamy dokładniej, szybciej, widzimy więcej, a na problemy reagujemy natychmiastowo. Twój serwis jest pod stałą opieką nie tylko specjalisty SEO, ale również naszych autorskich narzędzi.
Zobacz
Monitorowanie
Prowadzimy zautomatyzowany cykliczny monitoring strony. Każdy wykryty problem natychmiast badamy i zgłaszamy Tobie sugerując konkretne rozwiązania.
Copywriting
Posiadamy własny zespół kilkunastu copywriterów o różnorodnych zainteresowaniach. Tworzymy wartościowe treści, dotrzymujemy terminów, uwzględniamy Twoje uwagi.
Własne zaplecze SEO
Prowadzimy własne serwisy tematyczne, na których cyklicznie tworzymy dedykowany content, stale analizujemy linki zwrotne, a dokładny wykaz zaplecza przekazujemy w raportach.
Bezpieczne metody
Stosujemy wyłącznie bezpieczne metody pozycjonowania. Nie kupujemy linków, nie stosujemy ukrytych treści ani niedopuszczalnych przez Google praktyk, tropimy linki z niepożądanych źródeł. Nasze metody sprawiają, że Twój serwis staje się bardziej wartościowy w oczach Google i Twoich Klientów.
Panel Klienta 24H/7
Dajemy Ci stały wgląd do najbardizej aktualnych danych dotyczących Twojej strony. Oprócz kluczowych informacji dotyczących współpracy znajdziesz tu najnowsze wyniki pozycjononanych słów kluczowych wraz z ich pełną historią. Uzyskasz dostęp do pełnej listy miesięcznych raportów, a także wykresów ogólnej widoczności strony w wyszukiwarkach. W łatwy sposób sprawdzisz dane kontaktowe Twojego opiekuna oraz wyślesz pilne zgłoszenie przez przycisk szybkiego kontaktu. I to wszystko w jednym miejscu.
SOTE to popularny system CMS dla sklepów internetowych udostępniany na licencji SaaS. To rozwiązanie cechujące się wieloma zaletami. Od możliwości dodawania nieograniczonej liczby produktów, przez dostępność licznych integracji, aż po świetne przystosowanie do prowadzenia SEO. Jeśli prowadzisz lub chcesz założyć sklep w oparciu o tę platformę, powinieneś je rozważyć. Pozycjonowanie SOTE to realna szansa na stabilny rozwój biznesu i wzrost sprzedaży!
Spis treści:
- Co możesz zyskać, decydując się na pozycjonowanie sklepu SOTE?
- W jaki sposób działa pozycjonowanie SOTE?
- SOTE - rozbudowane, wydajne i praktyczne rozwiązanie dla e-commerce
- Nie tylko licencja, czyli SOTE jako platforma dla każdego
- Pozycjonowanie sklepu SOTE i jego znaczenie, czyli dlaczego potrzebujesz SEO
- SEO a Twój sklep SOTE - pozycjonowanie a zmiany w Twoim sklepie
- Elementy składające się na pozycjonowanie SOTE
- Optymalizacja sklepów SOTE - pozycjonowanie od podstaw
- Od czego zacząć prowadzenie SEO? Podstawowe elementy optymalizacji
- Generowanie i edycja URL-i w SOTE
- Jak zmienić meta tagi? Pozycjonowanie sklepu SOTE a meta dane
- Zgłoszenie pliku sitemap do Google Search Console
- Usuwanie błędów 404 i duplikacji - pozycjonowanie SOTE
- Treści a pozycjonowanie sklepu SOTE
- Nie wszystko powinno być widoczne - blokowanie indeksacji
- Zadbaj o pozycjonowanie sklepu SOTE!
- Sprawdź nas!
Co możesz zyskać, decydując się na pozycjonowanie sklepu SOTE?
W porównaniu z innymi formami marketingu internetowego, pozycjonowanie SOTE może przynieść Ci zdecydowanie najwięcej korzyści. Podstawową z nich jest zwiększenie ruchu w sklepie internetowym, czyli także ogromna szansa na wzrost sprzedaży. Co ważne, w dłuższej perspektywie, wiele z efektów SEO może zwiększać skuteczność innych działań marketingowych. Całość dopełnia też to, że przy ciągłym pozycjonowaniu, możesz systematycznie zwiększać efekty prowadzonych działań. Często bez konieczności zwiększania nakładów pracy czy kosztów.
Poprzez skuteczne pozycjonowanie sklepu SOTE możesz zyskać:
- większą, rosnącą systematycznie liczbę odwiedzin w sklepie internetowym dzięki rosnącym pozycjom na listach wyników wyszukiwania,
- poprawę współczynnika konwersji ze względu na wartościowy charakter ruchu organicznego,
- wzrost rozpoznawalności marki dzięki lepszej i rozszerzonej widoczności w wyszukiwarce,
- usprawnienie działania sklepu internetowego dzięki działaniom optymalizacyjnym,
- lepszy odbiór i większe zaufanie użytkowników poprzez rozbudowę treści i właściwie prowadzoną optymalizację,
- szansę na dynamiczny rozwój sklepu oraz podejmowanych działań marketingowych dzięki wszystkim efektom SEO,
- i wiele więcej!
W jaki sposób działa pozycjonowanie SOTE?
SEO długotrwały proces, składający się z wielu różnych czynności, którego celem jest zwiększenie widoczności Twojego sklepu internetowego w wyszukiwarce. To wiele różnorodnych działań prowadzonych zarówno w samym sklepie, jak i poza nim. Pozycjonowanie SOTE to m.in. optymalizacja techniczna witryny, optymalizacja treści, pozyskiwanie odnośników oraz poprzedzające je planowanie. Wszystkie z nich można rozbić na dziesiątki pomniejszych elementów, każdy ma jednak za zadanie pozwolić Ci dostosować w jakiś sposób Twój sklep do tego, jak Google dobiera wyniki wyszukiwania.
Odpowiednio zaplanowane i systematycznie prowadzone pozycjonowanie SOTE przekłada się na wzrost pozycji zajmowanych przez podstrony Twojego sklepu w wynikach wyszukiwania. Dzięki zwiększeniu liczby zapytań (słów kluczowych) oraz zajmowanych na nie miejsc w rankingu szukający mogą odnaleźć Twój sklep. W uproszczeniu można powiedzieć, że im wyższe pozycje, tym większy ruch, a co za tym idzie, więcej zainteresowania ofertą i zamówień.
SOTE - rozbudowane, wydajne i praktyczne rozwiązanie dla e-commerce
SOTE zapewnia Ci wszystko, czego możesz potrzebować do prowadzenia sklepu. Zarówno tego małego, obejmującego zaledwie kilka czy kilkanaście produktów, jak i tego naprawdę dużego. Nie ma tu ograniczenia co do ilości dodawanego asortymentu. Oprogramowanie to pozwala też na wygodnie i intuicyjne zarządzanie zarówno samą witryną, jak i obsługą zamówień. Praktycznie wszystko wykonuje się tu z poziomu łatwego w obsłudze panelu administracyjnego.
Ważnym aspektem SOTE jest także możliwość integracji sklepu z zewnętrznymi platformami (np. Allegro), systemami firm kurierskich, porównywarkami cenowymi i wieloma innymi zewnętrznymi rozwiązaniami, które mogą wspierać Twój biznes. Jeśli z kolei zależy Ci na SEO, to wesprze się w tym kompleksowe przygotowanie SOTE. Pozycjonowanie będzie tutaj znacznie ułatwione dzięki licznym wbudowanym modułom. Z ich pomocą banalnie prosto przeprowadzisz podstawowe zabiegi optymalizacyjne.
Nie tylko licencja, czyli SOTE jako platforma dla każdego
Jeśli przedstawiamy już SOTE, pozycjonowanie i łączące je aspekty, to nie sposób nie wspomnieć też o tym, że oprogramowanie to można także wykupić. Podstawowo (co, dla absolutnej większości sklepów jest korzystniejsze i wystarczające), jest ono dostępne na licencji, w modelu SaaS (ang. Software as a Service). Dla naprawdę wymagających i nieszablonowych projektów twórcy dają jednak możliwość wykupienia go na wyłączność. Wówczas można zainstalować je na własnym serwerze i mieć pełną kontrolę nad kodem źródłowym. Pozycjonowanie sklepu SOTE może być jednak równie skuteczne w obu wariantach.
Pozycjonowanie sklepu SOTE i jego znaczenie, czyli dlaczego potrzebujesz SEO
Teraz gdy mamy do czynienia z najbardziej dynamicznym rozwojem e-commerce od lat, SEO staje się dla sklepów internetowych po prostu niezbędne. Zacięta konkurencja sprawia, że wypracowanie pozycji, a następnie utrzymanie się na rynku bez widoczności w Google staje się bardzo trudne. Widoczność pozwala na ciągłe pozyskiwanie nowych Klientów oraz nietracenie tych, którzy chcą do Ciebie wrócić.
Ruch organiczny pozyskiwany poprzez pozycjonowanie SOTE nie tylko pozwala dowiedzieć się użytkownikom o Twojej działalności. Dzięki swojej charakterystyce (znajdują cię ci, którzy, szukają sprzedawanych przez Ciebie produktów), może być też niezwykle wartościowy. Spośród wszystkich innych źródeł ruchu to właśnie on znajduje się w sklepach internetowych najczęściej na podium współczynnika konwersji. Co więcej, tak samo jak wypracowana widoczność, jest też stabilny i przy dobrze dobranej strategii może wzrastać dosłownie w nieskończoność. Pozwala więc rozwijać działalność długofalowo.
Bez SEO Twój sklep nie znajdzie się na pierwszych stronach wyników wyszukiwania. Nikt z osób szukających w wyszukiwarkach więc na niego nie trafi. Jedynym sposobem na pozyskiwanie Klientów będzie inwestowanie w reklamę. Ta jednak na dłuższą metę będzie wymagać coraz to większych nakładów. Pozycjonując, pozwolisz użytkownikom na zauważenie Twojego sklepu. Bez tego zbudowanie stabilnej pozycji rynkowej będzie znacznie utrudnione.
SEO a Twój sklep SOTE - pozycjonowanie a zmiany w Twoim sklepie
Wśród osób zastanawiających się nad pozycjonowaniem bardzo częstą obawą jest to, że działania prowadzone w ramach SEO wpłyną znacząco na wygląd sklepu. Ta jest jednak nieuzasadniona, w optymalizacji serwisu praktycznie nie zachodzą bowiem zmiany wizualne. Większość procesów skupia się na aspektach czysto technicznych. To one pozwalają wpływać na to, jak Google ocenia i w efekcie, klasyfikuje w rankingu wyników Twój sklep. Dla budowania widoczności w wyszukiwarce nie trzeba ingerować w wygląd sklepu.
Jedyne widoczne, a konieczne dla skutecznego SEO zmiany to dodatkowe treści oraz poprawa ich przejrzystości dzięki nagłówkom i właściwemu formatowaniu. Widoczne mogą być też wdrażane w celu zwiększenia widoczności i funkcjonalności sklepu rozwiązania dodatkowe. Może być to na przykład menu nawigacyjne (rich snippets). Te nie są jednak niezbędne. Jeśli zdecydujesz się więc na współpracę z naszą agencją, to ostatecznie decyzja odnośnie zmian zawsze należeć będzie i tak do Ciebie.
Elementy składające się na pozycjonowanie SOTE
Niezależnie od tego, jakiego rodzaju strony internetowej dotyczy SEO i w jakim zakresie jest prowadzone, jego podstawą jest zawsze optymalizacja. To proces mający dostosować pozycjonowany serwis internetowy do jak najlepszego spełnienia wymagań wyszukiwarek. Istotną częścią jest także link building, wspomagający budowanie widoczności. Oprócz tego niezbędne są też właściwe przygotowania i planowanie.
W prowadzone przez nas na platformie SOTE pozycjonowanie wchodzą między innymi:
- Profesjonalna analiza i dobór słów kluczowych,
- Kompleksowy audyt SEO,
- Tworzenie właściwej dla danego serwisu strategii SEO,
- Rozbudowana optymalizacja techniczna,
- Optymalizacja treści i tworzenie dodatkowych tekstów pozycjonujących,
- Pozyskiwanie zewnętrznych odnośników do Twojego sklepu (link building),
- Przygotowywanie wskazówek optymalizacyjnych dla Klienta,
- Regularne raportowanie wszystkich podejmowanych prac,
- Całodobowy monitoring pozycjonowanego sklepu,
- Ciągłe ulepszanie i modyfikowanie przyjętej strategii.
Praktycznie wszystkie czynności wchodzące w pozycjonowanie sklepu SOTE sprowadzają się do oddziaływania na czynniki rankingowe, czyli elementy wpływające bezpośrednio lub pośrednio na zajmowane przez niego pozycje. Nie wszystkie z nich są jawne, Google wskazuje jednak na to, że aktualnie jest ich ponad 200. Warto mieć też na uwadze, że sama optymalizacja to tak naprawdę dziesiątki różnorodnych zabiegów.
Optymalizacja sklepów SOTE - pozycjonowanie od podstaw
Pomimo złożoności i ilości procesów prowadzonych w ramach profesjonalnego SEO w sklepie SOTE, pozycjonowanie można tutaj z powodzeniem prowadzić samodzielnie. Nawet bez szczegółowej znajomości zagadnień technicznych czy programowania. Korzystając z SOTE, o podstawowe elementy optymalizacji zadbasz z poziomu panelu administracyjnego. Musisz tylko wiedzieć, co trzeba zrobić i być przy tym dokładnym.
Oczywiście, nie będzie to od razu gwarancją skutecznej widoczności. Pozwoli jednak zapobiec częstym błędom i tym samym, niepotrzebnemu zaniżeniu pozycji. Niezależnie więc od tego, czy prowadzisz swój sklep od dawna, czy dopiero go tworzysz, warto o to zadbać.
Od czego zacząć prowadzenie SEO? Podstawowe elementy optymalizacji
Pozycjonowanie sklepu SOTE zacznij od podstawowych działań optymalizacyjnych. Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych aspektów wraz z krótkimi instrukcjami. O wszystkie z nich zadbasz z poziomu interfejsu. Jeśli nie chcesz lub nie możesz jednak prowadzić optymalizacji samodzielnie, a zależy Ci na maksymalnej skuteczności i opłacalności pozycjonowania, skontaktuj się z nami. Mamy wieloletnie doświadczenie w SEO e-commerce, razem pchniemy Twój biznes do przodu!
Generowanie i edycja URL-i w SOTE
To, jak wyglądają adresy URL podstron Twojego sklepu internetowego, ma spory wpływ na jego SEO. Ich tworzenie i edycja są tu jednak bardzo proste. Wszystko zrobisz z poziomu panelu SOTE. Pozycjonowanie wymaga stosowania przyjaznych adresów, czyli adresów o prostej, zrozumiałej i logicznej strukturze. Zawierających wyłącznie ich nazwy.
Przykładowy przyjazny URL: example.com/kategoria/nazwa-produktu
By zadbać o nie w SOTE, przejdź do modułu “Generuj linki SEO”. W tym miejscu możesz łatwo zaktualizować URL-e wszystkich podstron. Nie musisz zmieniać ich ręcznie. Wystarczy wybrać zakres stron (np. kategorie, grupy produktowe, produkty) i kliknąć jeden przycisk. Oprogramowanie automatycznie zaktualizuje adresy. Ważną kwestią jest jednak tutaj właściwe nazywanie podstron, a właściwie stosowanie jako nazw dobrze dobranych i unikalnych słów kluczowych. To na podstawie nazw generowane są bowiem adresy.
Jak zmienić meta tagi? Pozycjonowanie sklepu SOTE a meta dane
Meta dane to dane ujęte w znacznikach HTML w kodzie źródłowym sklepu internetowego. To elementy z reguły niewidoczne dla użytkownika, a służące jedynie robotom internetowym. Istnieje jednak od tej reguły wyjątek, a są nim meta tagi title oraz description. To właśnie one są wyświetlane w wyszukiwarce jako tytuł i opis danej podstrony. To one decydują więc często o tym, czy szukający zainteresuje się Twoim sklepem (widząc go w wynikach).
Meta title jest też ważnym czynnikiem rankingowym. Powinien mieścić się on w około 150 znakach (dłuższy nie wyświetli się w całości na stronie wyników Google). Powinien także być zachęcający, przekazywać w zrozumiały i jasny sposób informację, o tym, co znajduje się pod danym adresem i zawierać najważniejsze dla podstrony słowo kluczowe.
Ustawianie metadanych ułatwią Ci oczywiście moduły wspierające pozycjonowanie sklepu SOTE. W zakładce “Meta Tagi” możesz tutaj ustawić title oraz description dla strony głównej. W zakładkach “Pozycjonowanie” ustawień poszczególnych produktów możesz z kolei ustawić je indywidualnie dla pojedynczych podstron. Dla podstron ofertowych SOTE pozwala Ci jednak także na generowanie meta tagów automatycznie, na podstawie ich nazw.
Zgłoszenie pliku sitemap do Google Search Console
Plik sitemap.xml to specjalny spis wszystkich adresów Twojego sklepu internetowego. Zawierający nie tylko URL-e wszystkich podstron, ale także ich strukturę. Jest w pewnym sensie drogowskazem dla robotów indeksujących Google. Pozwala wykazać strukturę witryny, dzięki czemu proces indeksacji (czyli dodawania podstron do list wyników wyszukiwania) przebiega sprawniej i efektywniej. Zgłoszenie mapy w Google Search Console to podstawa, jeśli pozycjonowanie SOTE ma przebiegać skutecznie.
Jeśli Twój sklep internetowy jest już gotowy do publikacji (posiada dodane i zoptymalizowane podstrony), wygenerowanie mapy witryny jest tylko formalnością. By to zrobić, przejdź do “Mapy witryn”. Wybierz właściwą wersję językową i kliknij przycisk “Generuj mapę serwisu”. Będzie ona dostępna w głównym katalogu sklepu (np. https://example.com/sitemap_pl.xml
). Adres ten zgłoś w konsoli Google.
Usuwanie błędów 404 i duplikacji - pozycjonowanie SOTE
Znane wszystkim dobrze błędy 404 to efekt adresów URL pozostałych po usunięciu lub zmianie adresacji podstrony. Pojawienie się ich w sklepie internetowym może zniechęcić użytkowników do zapoznania się z ofertą. Może więc zwiększać współczynnik odrzuceń i wpływać niekorzystnie na pozycjonowanie SOTE. W niektórych przypadkach zdarza się także, że pod dwoma adresami dostępna jest ta sama podstrona. Występuje więc szkodliwa dla SEO duplikacja.
Oba te problemy można rozwiązać poprzez przekierowania 301. To mechanizm przenoszący przeglądającego z jednego, konkretnego adresu, na drugi (wskazany). Właściwe korzystanie z przekierowań jest ważnym elementem pozycjonowania. W SOTE możesz je ustawiać w module “Przekierowanie linków 404”.
Treści a pozycjonowanie sklepu SOTE
Zarówno pozycjonowanie sklepu SOTE, jak i pozycjonowanie każdego innego sklepu zawsze powinno obejmować pracę nad treścią. To właśnie ona jest jednym z najistotniejszych elementów optymalizacji. Ważne są nie tylko nagłówki H1-H3, poprawność, formatowanie czy używanie słów kluczowych. Ważne jest także ciągłe dodawanie nowego, wartościowego dla użytkowników tekstu.
Roboty skanujące strony zwracają na niego uwagę w coraz to większym stopniu. Wpływa więc on bezpośrednio na pozycje, ale jest też ważny dla użytkowników. Dzięki wartościowym treściom w postaci opisów produktów, kategorii czy wpisów blogowych możesz zwiększać swoją widoczność, a dodatkowo zachęcać użytkowników do zakupu, budować profesjonalny wizerunek i zwiększać konwersję. Unikalny content to podstawa. Jeśli chcesz prowadzić pozycjonowanie SOTE, skup się również na jego regularnym rozwijaniu.
Uczulamy przy tym na bardzo częsty błąd utrudniający zdobywanie wysokich pozycji, czyli zewnętrzną duplikację treści. Pod żadnym pozorem nie kopiuj opisów swoich produktów czy kategorii ze stron producentów lub innych sklepów. To znacznie zaniża ostateczną ocenę witryny, najczęściej jest też pogwałceniem praw autorskich. Każdy tekst powinien być unikalny.
Nie wszystko powinno być widoczne - blokowanie indeksacji
Jako że napisaliśmy już co nieco o mapie witryny, musimy jeszcze wspomnieć o samym zarządzaniu indeksacją. Proces ten nie musi bowiem, i nigdy nie powinien, obejmować dosłownie wszystkich podstron w Twoim sklepie. Niektóre z nich, takie jak koszyki zakupowe, regulaminy, polityka prywatności czy strony płatności, nie są wartościowe w oczach Google. Z natury posiadają one powtarzalną lub niezbyt dużą ilość treści, mogą więc wpływać negatywnie na SEO całego sklepu. Nikt nie wchodzi też na nie z wyszukiwarki. Mają jedną, ściśle określoną funkcję.
Warto więc zablokować je przed indeksacją, dzięki czemu roboty nie uwzględnią ich w rankingach wyników. Pozycjonowanie SOTE będzie dzięki temu skuteczniejsze. W tym celu zedytuj plik robots.txt, dodając w nim właściwe dyrektywy. Możesz to zrobić w zakładce “Edycja pliku robots.txt”.
Zadbaj o pozycjonowanie sklepu SOTE!
Systematyczne budowanie stabilnej widoczność sklepu internetowego to jeden z najlepszych sposobów na skuteczny marketing w sieci. To świetny punkt wyjścia, który pozwoli Ci na rozwijanie Twojego biznesu. Zaczynając pozycjonowanie SOTE musisz jednak pamiętać, że SEO to długotrwały i złożony proces. Optymalizacji nie przeprowadza się jednorazowo, a pozostałe działania, takie jak link building również muszą być prowadzone ciągle. Bez tego nie sposób utrzymać wypracowaną pozycję. Niezbędna jest też właściwa strategia.
Jeśli chcesz zacząć zwiększać ruch w swoim sklepie internetowym, to możemy Ci w tym pomóc. Pozycjonowanie sklepów internetowych to nasza specjalność, zajmujemy się nim nieprzerwanie od 2012 roku. Zbierane latami doświadczenie i wiedza pozwalają nam tutaj działać naprawdę skutecznie, czego dowodzą Opinie naszych Klientów. Stawiamy na współpracę.
Sprawdź nas!
Skontaktuj się z nami za pomocą formularza, napisz lub zadzwoń. Razem wypromujemy Twój biznes w wyszukiwarce!