Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – AI, czyli koncept zyskujący coraz większy rozgłos i znaczenie m.in. w digital marketingu.
AI – co to jest?
AI (ang. Artificial Intelligence) to sztuczna inteligencja, czyli programy, narzędzia, komputery i inne produkty cyfrowe, które mają naśladować charakterystyczne dla ludzkiego umysłu zdolności przetwarzania informacji i rozwiązywania problemów.
Koncept AI już teraz znajduje zastosowanie w wielu branżach, w tym oczywiście w marketingu internetowym. Sztuczna inteligencja pozwala przede wszystkim zwiększyć efektywność działań, obniżyć koszty oraz poprawić User Experience, czyli doświadczenia użytkowników.
Przykłady wykorzystania AI w marketingu internetowym
Przykładem wykorzystania AI są znane wszystkim inteligentne kampanie reklamowe Google Ads. Ich działanie opiera się na machine learning, czyli uczeniu maszynowym. Dzięki nieustannemu zbieraniu i przetwarzaniu danych system może zidentyfikować grupę docelową, stworzyć dla niej skuteczny przekaz i dotrzeć do niej w odpowiednim miejscu.
Inne przykłady wykorzystania AI w marketingu internetowym to systemy do wysyłki newslettera, chatboty na stronach internetowych, automatyczne tworzenie treści oraz personalizacja wyników wyszukiwania na podstawie wcześniejszej aktywności użytkownika.
AI – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest AI, czyli sztuczna inteligencja, i jak wykorzystuje się ją w marketingu internetowym. W dobie tak ogromnej świadomości użytkowników i stale rosnących oczekiwań odpowiednie wykorzystanie AI może okazać się sposobem na zwiększenie efektywności działań marketingowych.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.