Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / AI

AI

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – AI, czyli koncept zyskujący coraz większy rozgłos i znaczenie m.in. w digital marketingu.

AI – co to jest?

AI (ang. Artificial Intelligence) to sztuczna inteligencja, czyli programy, narzędzia, komputery i inne produkty cyfrowe, które mają naśladować charakterystyczne dla ludzkiego umysłu zdolności przetwarzania informacji i rozwiązywania problemów.

Koncept AI już teraz znajduje zastosowanie w wielu branżach, w tym oczywiście w marketingu internetowym. Sztuczna inteligencja pozwala przede wszystkim zwiększyć efektywność działań, obniżyć koszty oraz poprawić User Experience, czyli doświadczenia użytkowników.

Przykłady wykorzystania AI w marketingu internetowym

Przykładem wykorzystania AI są znane wszystkim inteligentne kampanie reklamowe Google Ads. Ich działanie opiera się na machine learning, czyli uczeniu maszynowym. Dzięki nieustannemu zbieraniu i przetwarzaniu danych system może zidentyfikować grupę docelową, stworzyć dla niej skuteczny przekaz i dotrzeć do niej w odpowiednim miejscu.

Inne przykłady wykorzystania AI w marketingu internetowym to systemy do wysyłki newslettera, chatboty na stronach internetowych, automatyczne tworzenie treści oraz personalizacja wyników wyszukiwania na podstawie wcześniejszej aktywności użytkownika.

AI – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest AI, czyli sztuczna inteligencja, i jak wykorzystuje się ją w marketingu internetowym. W dobie tak ogromnej świadomości użytkowników i stale rosnących oczekiwań odpowiednie wykorzystanie AI może okazać się sposobem na zwiększenie efektywności działań marketingowych.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Dwell time – czym jest? Czy wpływa na SEO?
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 27-03-2023
Dwell time – czym jest? Czy wpływa na SEO? - SEO blog
SEO Samodzielni
Stworzenie usługi i podpięcie śledzenia w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 14-03-2023
Stworzenie usługi i podpięcie śledzenia w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Jakie są różnice między Universal Analytics a GA4?
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 13-03-2023
Jakie są różnice między Universal Analytics a GA4? - SEO blog