Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Alexa Rank

Alexa Rank

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni — Alexa Rank, które może być użyteczne w kontekście szacowania popularności analizowanej domeny.

Alexa Rank — co to jest?

Alexa Rank (inaczej Alexa Traffic Rank) to główna miara rankingowa stworzona przez Alexa Internet. Pozwala oszacować popularność wybranej strony internetowej na podstawie częstotliwości odwiedzania witryny oraz jej wyświetlania w czasie 3 miesięcy przez internautów. Odpowiednia analiza Alexa Rank pomoże ulepszyć konkretną domenę i zwiększyć ruch (m.in. przez pozycjonowanie) lub zyski z kampanii reklamowych.

Czy Alexa Rank jest precyzyjną miarą rankingową?

Alexa Rank to bardzo dobry sposób na porównanie jednej witryny z drugą. Bazując na własnych doświadczeniach, możemy jednak śmiało stwierdzić, że statystyki z tego narzędzia nie są na tyle dokładne, żebyśmy w 100% im zaufali. Wynika to z prostego powodu — ranking Alexa opiera się w większości na internautach, którzy zainstalowali dedykowane rozszerzenie w swojej przeglądarce.

Jak sprawdzić własną domenę przy użyciu Alexa w 3 krokach?

  1. Przejdź do oficjalnego narzędzia Alexa.
  2. Wpisz adres swojej domeny.
  3. Kliknij „Run analysis”.

Po kilku sekundach otrzymamy podstawową analizę naszej strony, w której zawarta będzie pozycja w rankingu Alexa oraz najpopularniejsze słowa kluczowe, backlinki, a także najbardziej zbliżone treścią witryny internetowe.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Search intent – jak wykorzystać intencje użytkownika w SEO
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 05-06-2023
Search intent – jak wykorzystać intencje użytkownika w SEO - SEO blog
SEO Samodzielni
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 22-05-2023
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 08-05-2023
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google - SEO blog