Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / AMP

AMP

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – AMP, czyli inicjatywa wspierana przez firmę Google. Czy w takim razie ma znaczenie dla pozycjonowania w tej wyszukiwarce?

Czym jest AMP?

AMP (ang. Accelerated Mobile Pages) to projekt Open Source, rozwijany pod przewodnictwem światowego lidera wśród wyszukiwarek internetowych, czyli Google. Celem inicjatywy jest doskonalenie wrażeń użytkowników, odwiedzających strony za pomocą urządzeń mobilnych.

W ramach inicjatywy AMP opracowany został standard kodowania dla stron mobilnych. Jak to działa? Otóż strony zapisywane są w pamięci podręcznej np. Cache Google, dlatego mogą zostać bardzo szybko wyświetlone. Do tego technologia AMP opiera się na ograniczeniu niektórych elementów HTML i CSS.

Jak działają strony w standardzie AMP?

Wyrażenie Accelerated Mobile Pages w tłumaczeniu na język polski oznacza dosłownie przyspieszone strony mobilne. I właśnie o to przede wszystkim chodzi w projekcie AMP. Standard kodowania ma przyspieszyć działanie witryn otwieranych na urządzeniach mobilnych i tym samym poprawić wrażenia użytkowników.

AMP a pozycjonowanie strony

Dziś nikt już nie ma wątpliwości, że dbałość o wrażenia użytkownika to nieodłączna część procesu pozycjonowania. Mimo że AMP nie jest oficjalnym czynnikiem rankingowym, to firma Google wyraźnie sugeruje, że zwraca dużą uwagę na doświadczenia użytkowników mobilnych.

Skrócenie czasu ładowania strony na smartfonie czy tablecie wpływa na komfort użytkowników, dzięki czemu rzadziej opuszczają oni stronę bez wykonania akcji. Warto wspomnieć, że wysoki współczynnik odrzuceń może mieć negatywny wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania.

AMP – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest inicjatywa AMP. Dzięki niej można poprawić jakość strony i tym samym zadbać o wrażenia użytkowników smartfonów i tabletów. Warto pamiętać, że obecnie większość ruchu w Internecie pochodzi z urządzeń mobilnych.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Dwell time – czym jest? Czy wpływa na SEO?
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 27-03-2023
Dwell time – czym jest? Czy wpływa na SEO? - SEO blog
SEO Samodzielni
Stworzenie usługi i podpięcie śledzenia w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 14-03-2023
Stworzenie usługi i podpięcie śledzenia w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Jakie są różnice między Universal Analytics a GA4?
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 13-03-2023
Jakie są różnice między Universal Analytics a GA4? - SEO blog