Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / API

API

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – API. To narzędzie, bez którego funkcjonowanie wielu współczesnych aplikacji i systemów internetowych nie byłoby tak atrakcyjne i wygodne.

Co to jest API?

API (ang. Application Programming Interface), czyli Interfejs Programowania Aplikacji to narzędzie, dzięki któremu aplikacje internetowe mogą się ze sobą komunikować oraz przesyłać między sobą różnego rodzaju dane.

API pomaga programistom integrować różne składowe systemu, takie jak np. bazy danych, co zwiększa funkcjonalność danego oprogramowania.

Jak działa to w praktyce? Najprostszym przykładem wykorzystania API są porównywarki cenowe np. Ceneo. Pobierają one dane ze sklepów internetowych, a następnie wyświetlają wszystkie informacje w jednym miejscu, co jest oczywiście korzystne dla użytkowników.

W przypadku pozycjonowania najpopularniejszymi API są Google Search Console, z którego możemy pobrać szereg danych, czy Semstorm i Senuto, z których możemy pobrać m.in. widoczność.

API – rodzaje interface’ów

Obecnie wyróżnia się trzy najważniejsze rodzaje API:

  • REST API (ang. Representational State Transfer) – wykorzystuje funkcje HTTP, aby wykonywać żądania i przesyłać informacje. To najczęściej stosowana technologia API.
  • SOAP API (ang. Simple Object Access Protocol) – pozwala na komunikację pomiędzy różnymi aplikacjami, poprzez wykorzystanie języka XML. Ze względu na wysoki poziom bezpieczeństwa często wykorzystywana jest do tworzenia aplikacji bankowych lub innych produktów instytucji finansowych.
  • RPC API (ang. Remote Procedure Call) – to najstarsza technologia API. Jak sama nazwa wskazuje, pozwala na wywołanie konkretnej procedury w sposób zdalny.

API – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest technologia API, która w we współczesnym świecie odgrywa ważną rolę. Pozwala nie tylko korzystać z funkcji i baz danych innych serwerów, ale również zautomatyzować przeróżne procesy w świecie digital. Znaczenie ma to przede wszystkim dla UX, czyli doświadczeń użytkownika, które od jakiegoś czasu są priorytetem w niemal każdej branży.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog