Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – artykuł sponsorowany, czyli jedna z form promocji firmy oraz pozyskiwania linków.

Czym jest artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany to treść zawierająca subtelną reklamę w postaci wzmianki o firmie (np. grafika, link do strony, nazwa marki). Dawniej tego typu artykuły publikowane były w tradycyjnej prasie. Jednak dziś najczęściej mówi się o nich w kontekście marketingu internetowego.

Artykuł sponsorowany umieszcza się na stronach wydawców za odpowiednią opłatą. Jego celem jest zainteresowanie grupy docelowej konkretnym produktem lub marką, zwiększenie świadomości marki wśród konsumentów, ale także wsparcie pozycjonowania – artykuły sponsorowane wykorzystuje się do budowania profilu linkowego pozycjonowanej domeny.

Jak stworzyć artykuł sponsorowany?

Artykuł sponsorowany musi zawierać wartościową dla czytelnika treść, a także omawiać zagadnienia związane z tematyką portalu, na którym zostanie opublikowany. Powinien w subtelny sposób wspominać o marce, a nie nachalnie namawiać czytelnika do zakupu produktu czy skorzystania z usługi.

Przykład: serwis dla kobiet w ciąży mógłby opublikować artykuł opisujący bezpieczne zajęcia grupowe dla przyszłych mam. W treści mogłaby znaleźć się wzmianka o ofercie szkoły X, prowadzącej pilates dla ciężarnych.

Gdzie umieścić artykuł sponsorowany?

Aby artykuł sponsorowany nie tylko budował świadomość marki wśród potencjalnych klientów, ale również pomagał w pozycjonowaniu witryny, powinien zostać umieszczony w serwisach o dużej wiarygodności i wysokim Domain Rating.

Warto za pomocą narzędzi takich jak Ahrefs sprawdzić, gdzie swoje artykuły publikuje konkurencja.

Artykuł sponsorowany – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest artykuł sponsorowany. Subtelna reklama w formie profesjonalnej treści pozwala budować pozytywny wizerunek, zwiększać świadomość marki, zwracać uwagę na konkretne produkty w ofercie, a także wspiera link building, który jest jednym z najważniejszych czynników rankingowych SEO. Warto jednak pamiętać, że niepoprawnie przygotowany lub opublikowany na mało wiarygodnej stronie artykuł może wyrządzić więcej szkody niż pożytku.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Analiza słów kluczowych
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 15-01-2024
Analiza słów kluczowych - SEO blog