Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – AGC, czyli Auto-Generated Content. To sposób na szybkie i masowe tworzenie nowych treści na potrzeby pozycjonowania. Czy jest skuteczny?
AGC (Auto-Generated Content) – co to jest?
AGC (ang. Auto-Generated Content) to treść tworzona automatycznie np. przez roboty lub algorytmy. Tworzenie i publikowanie takiego contentu ma na celu manipulację wynikami wyszukiwania.
Dzięki AGC można w krótkim czasie stworzyć mnóstwo nowych treści i wykorzystać je w procesie pozycjonowania. Na czym to polega? Roboty czy algorytmy odpowiedzialne za automatyczne tworzenie contentu po prostu kopiują informacje z innych źródeł. Treści na pierwszy rzut oka są unikalne, jednak w rzeczywistości są to tylko „wymieszane” zlepki informacji, zaczerpnięte z innych stron.
AGC (Auto-Generated Content) a SEO
Auto-Generated Content to treści niskiej jakości. Zwykle brzmią nienaturalnie, z tego względu są nieatrakcyjne dla użytkownika. Jaki mają wpływ na pozycjonowanie? Jak można się domyślić, wyszukiwarka Google traktuje je jako spam.
AGC nie mają zatem pozytywnego wpływu na pozycję strony, a wręcz mogą jej zaszkodzić. Google nakłada kary na witryny, które działają niezgodnie z wytycznymi dla webmasterów.
AGC (Auto-Generated Content) – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest AGC, czyli Auto-Generated Content. Obecnie takie treści nie są na tyle jakościowe, aby wspierać działania SEO, zwłaszcza że algorytmy wyszukiwarki Google są coraz „mądrzejsze” i częściej wyłapują działania niezgodne z zasadami dla webmasterów.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.