Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Bing

Bing

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Bing, czyli produkt od firmy Microsoft.

Co to jest Bing?

Bing to wyszukiwarka internetowa, należąca do firmy Microsoft. Początkowo funkcjonowała jako część portalu MSN, następnie Windows Live, a obecnie jest samodzielną wyszukiwarką.

Bing pozwala na wyszukiwanie stron, obrazów, map, filmów, wiadomości i produktów. Jak podaje serwis StatCounter, jej udział w rynku wyszukiwarek to obecnie nieco ponad 3%, co daje jej drugie miejsce na świecie – pierwsze zajmuje oczywiście Google (udział w rynku na poziomie 92%).

Czy warto pozycjonować stronę w wyszukiwarce Bing?

Ze względu na ogromną przewagę Google na rynku, większość firm walczy o widoczność właśnie w tej wyszukiwarce. W Polsce prawie 96% użytkowników Internetu korzysta Google. To jednak nie oznacza, że wyszukiwarka Bing nie powinna być w ogóle brana pod uwagę w kampaniach SEO.

Jej udział w polskim rynku wynosi 3,17% (StatCounter). Liczba użytkownik Internetu w Polsce to ok. 30 milionów, co oznacza, że z wyszukiwarki Bing korzysta ok. 950 tysięcy internautów. To spora grupa, w której wiele firm znajdzie swoich potencjalnych klientów czy odbiorców. Warto więc rozważyć pozycjonowanie również tam, chociaż często optymalizacja strony pod Google, sprawia, że w Bingu również zajmujemy wysokie pozycje.

Bing – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Bing. Wyszukiwarka zajmująca drugie miejsce w światowym rankingu nie różni się sporo od Google. Wyszukiwanie odbywa się za pomocą fraz, a ranking wyników ustalany jest na podstawie dopasowania do czynników rankingowych. Pozycjonowaniem w Bing powinny zainteresować firmy, którym zależy na działaniu na szeroką skalę.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Dwell time – czym jest? Czy wpływa na SEO?
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 27-03-2023
Dwell time – czym jest? Czy wpływa na SEO? - SEO blog
SEO Samodzielni
Stworzenie usługi i podpięcie śledzenia w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 14-03-2023
Stworzenie usługi i podpięcie śledzenia w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Jakie są różnice między Universal Analytics a GA4?
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 13-03-2023
Jakie są różnice między Universal Analytics a GA4? - SEO blog