Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Bing, czyli produkt od firmy Microsoft.
Co to jest Bing?
Bing to wyszukiwarka internetowa, należąca do firmy Microsoft. Początkowo funkcjonowała jako część portalu MSN, następnie Windows Live, a obecnie jest samodzielną wyszukiwarką.
Bing pozwala na wyszukiwanie stron, obrazów, map, filmów, wiadomości i produktów. Jak podaje serwis StatCounter, jej udział w rynku wyszukiwarek to obecnie nieco ponad 3%, co daje jej drugie miejsce na świecie – pierwsze zajmuje oczywiście Google (udział w rynku na poziomie 92%).
Czy warto pozycjonować stronę w wyszukiwarce Bing?
Ze względu na ogromną przewagę Google na rynku, większość firm walczy o widoczność właśnie w tej wyszukiwarce. W Polsce prawie 96% użytkowników Internetu korzysta Google. To jednak nie oznacza, że wyszukiwarka Bing nie powinna być w ogóle brana pod uwagę w kampaniach SEO.
Jej udział w polskim rynku wynosi 3,17% (StatCounter). Liczba użytkownik Internetu w Polsce to ok. 30 milionów, co oznacza, że z wyszukiwarki Bing korzysta ok. 950 tysięcy internautów. To spora grupa, w której wiele firm znajdzie swoich potencjalnych klientów czy odbiorców. Warto więc rozważyć pozycjonowanie również tam, chociaż często optymalizacja strony pod Google, sprawia, że w Bingu również zajmujemy wysokie pozycje.
Bing – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Bing. Wyszukiwarka zajmująca drugie miejsce w światowym rankingu nie różni się sporo od Google. Wyszukiwanie odbywa się za pomocą fraz, a ranking wyników ustalany jest na podstawie dopasowania do czynników rankingowych. Pozycjonowaniem w Bing powinny zainteresować firmy, którym zależy na działaniu na szeroką skalę.
SEO na luzie
Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.
Bezpłatna oferta
Społeczność
SEO Samodzielni
Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.