Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Bing, czyli produkt od firmy Microsoft.
Co to jest Bing?
Bing to wyszukiwarka internetowa, należąca do firmy Microsoft. Początkowo funkcjonowała jako część portalu MSN, następnie Windows Live, a obecnie jest samodzielną wyszukiwarką.
Bing pozwala na wyszukiwanie stron, obrazów, map, filmów, wiadomości i produktów. Jak podaje serwis StatCounter, jej udział w rynku wyszukiwarek to obecnie nieco ponad 3%, co daje jej drugie miejsce na świecie – pierwsze zajmuje oczywiście Google (udział w rynku na poziomie 92%).
Czy warto pozycjonować stronę w wyszukiwarce Bing?
Ze względu na ogromną przewagę Google na rynku, większość firm walczy o widoczność właśnie w tej wyszukiwarce. W Polsce prawie 96% użytkowników Internetu korzysta Google. To jednak nie oznacza, że wyszukiwarka Bing nie powinna być w ogóle brana pod uwagę w kampaniach SEO.
Jej udział w polskim rynku wynosi 3,17% (StatCounter). Liczba użytkownik Internetu w Polsce to ok. 30 milionów, co oznacza, że z wyszukiwarki Bing korzysta ok. 950 tysięcy internautów. To spora grupa, w której wiele firm znajdzie swoich potencjalnych klientów czy odbiorców. Warto więc rozważyć pozycjonowanie również tam, chociaż często optymalizacja strony pod Google, sprawia, że w Bingu również zajmujemy wysokie pozycje.
Bing – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Bing. Wyszukiwarka zajmująca drugie miejsce w światowym rankingu nie różni się sporo od Google. Wyszukiwanie odbywa się za pomocą fraz, a ranking wyników ustalany jest na podstawie dopasowania do czynników rankingowych. Pozycjonowaniem w Bing powinny zainteresować firmy, którym zależy na działaniu na szeroką skalę.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.