Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – blog firmowy, czyli jedno z najpotężniejszych narzędzi digital marketingu.
Czym jest blog firmowy?
Blog firmowy zwykle tworzony jest na domenie głównej lub na subdomenie. Blogowanie to strategia, w ramach której regularnie publikuje się atrakcyjne i angażujące wpisy.
Ich celem jest pozyskiwanie ruchu, generowanie konwersji, a także budowanie profesjonalnego wizerunku marki i zdobywanie zaufania odbiorców.
Tworzenie i dystrybucja wpisów powinny odbywać się na podstawie wcześniej stworzonego, przemyślanego content planu, dopasowanego do celów firmy.
Czy warto założyć bloga firmowego?
Wpisy na blogu firmowym kierowane są do klientów lub potencjalnych klientów marki. Największą zaletą contentu w takiej formie jest to, że pozwala realizować przeróżne cele, a do tego firma ma nad nim pełną kontrolę.
Czy warto go założyć i prowadzić? Według serwisu Demand Metric, firmy, które blogują, pozyskują o prawie 70% więcej leadów marketingowych w miesiącu, w stosunku do firm, które nie prowadzą bloga. To jednak niejedyna korzyść tej strategii. Warto wiedzieć, że blog uznawany jest za jedno z najskuteczniejszych i najtańszych narzędzi do generowania wartościowego ruchu na stronie.
Blog firmowy a SEO
Blog firmowy wspiera proces pozycjonowania strony na kilka sposobów. Blogując, tworzysz obszerną przestrzeń do umieszczania słów kluczowych oraz linków wewnętrznych, a także:
- rozbudowujesz stronę i pokazujesz wyszukiwarce Google, że nieustannie serwujesz odbiorcom świeży content, a więc zwiększasz widoczność strony;
- publikując wartościowe wpisy, zachęcasz użytkowników do naturalnego linkowania do Twojej strony;
- budujesz i zwiększasz autorytet swojego serwisu w obrębie tematyki, którą się zajmujesz;
- możesz go wykorzystać także do linkowania wewnętrznego lub innych celów SEO.
Aby blog firmowy pozytywnie wpływał na strategię SEO, konieczna jest odpowiednia optymalizacja wpisów. Warto zadbać o tytuł i meta description, rozmieszczenie słów kluczowych, strukturę nagłówków, przyjazne adresy URL i formatowanie treści.
Blog firmowy – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest blog firmowy. Tym narzędziem powinna zainteresować się każda firma, której zależy na szerokim zasięgu i skutecznej promocji. Blogowanie ułatwia realizowanie zarówno celów sprzedażowych, jak i wizerunkowych.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.