Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – CAPTCHA, czyli coś, z czym każdy Internauta z pewnością spotkał się nie raz.
CAPTCHA – co to jest?
CAPTCHA to skrót od angielskiego wyrażenia: Completely Automated Public Turing test to tell Computers and Humans Apart. Rozwinięcie skrótowca tak naprawdę mówi nam od razu, z czym mamy do czynienia. CAPTCHA to technika zabezpieczenia stron internetowych i innych produktów cyfrowych. Jej celem jest rozpoznanie, czy daną akcję wykonuje człowiek, czy może jednak robot.
Najczęściej w ramach zabezpieczenia od użytkownika wymagane jest przepisanie ciągu zniekształconych znaków. Niewyraźne litery czy cyfry na grafice są niemożliwe (w założeniu) do odczytania przez robota.
Istnieje wiele innych postaci zabezpieczenia CAPTCHA. Przykładowo Google korzysta z metody obrazkowej – użytkownik musi zaznaczyć obrazki przedstawiające dany element (np. Zaznacz wszystkie obrazki, na których są żółte taksówki).
W jakim celu wykorzystuje się metodę CAPTCHA?
Zabezpieczenie CAPTCHA ma przede wszystkim chronić sieć przed spamem i wprowadzaniu do systemu jakichkolwiek danych przez roboty czy algorytmy.
Spotkać się z nim można m.in. przy wypełnianiu formularzy, rejestrowaniu konta, dodawaniu komentarzy na blogu czy publikowaniu wpisów na forach internetowych. Takie zabezpieczenie uniemożliwia m.in. masowe dodawanie treści reklamowych czy spamerskich linków przez boty.
CAPTCHA – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest CAPTCHA. Z takim zabezpieczeniem możemy spotkać się w różnych miejscach w Internecie. Czy jest skuteczne? Warto wiedzieć, że spamerzy nieustannie próbują tworzyć metody mające pomóc w obejściu tego typu zabezpieczeń.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.