Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Click Depth, czyli termin związany ze strukturą i nawigacją witryny internetowej. Czy jest czynnikiem rankingowym?
Click Depth – co to?
Click Depth to wskaźnik określający liczbę kliknięć, jaka jest potrzebna, aby dostać się do danej podstrony (zasobu) ze strony głównej witryny.
Przykład: jeśli strona ze sprzętem sportowym zawiera kategorię Rowery, a następnie podkategorię Rowery górskie, to Click Depth podstrony kategorii Rowery górskie wynosi 2, ponieważ właśnie tyle kliknięć potrzeba, aby się do niej dostać.
Strona główna > Rowery (1) > Rowery górskie (2)
Można powiedzieć, że Click Depth określa, jak łatwo jest znaleźć dany content na stronie – zarówno z perspektywy użytkownika, jak i robota wyszukiwarki.
Click Depth a SEO
Click Depth to ważny czynnik rankingowy, co potwierdził sam John Mueller. W jednej ze swoich wypowiedzi poinformował, że liczba kliknięć konieczna do przejścia na daną podstronę ma większe znaczenie dla rankingu niż struktura adresu URL.
Nie ma więc wątpliwości, że Click Depth ma wpływ na pozycjonowanie. Content, do którego trudno jest dotrzeć, prawdopodobnie będzie stwarzał problemy w kwestii indeksowania i widoczności, ponieważ witryny z długimi ścieżkami dostępu do poszczególnych zasobów nie są „przyjazne” dla robotów indeksujących.
Liczba kliknięć nie powinna być większa niż 4, a za idealny Click Depth uznaje się 3.
Click Depth – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest Click Depth. Według Johna Muellera ma on ogromne znaczenie, jeśli chodzi o ranking strony. Warto więc już na etapie planowania struktury serwisu pomyśleć o tym, jak będzie wyglądała ścieżka dostępu do najważniejszych zasobów.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.