Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Clickbait, czyli metoda zwiększania ruchu na stronach internetowych. Czy jest skuteczna?
Co to jest clickbait?
Clickbait (ang. click = kliknięcie i bait = przynęta) to stosowany od wielu lat sposób na zwrócenie uwagi użytkowników i zachęcenie ich do odwiedzenia strony czy kliknięcia odnośnika. Zwykle ma postać chwytliwego nagłówka artykułu lub ciekawej grafiki, która wzbudza zainteresowanie odbiorców.
Według definicji clickbait to doskonały sposób na zwiększenie CTR (współczynnika klikalności) i ruchu na stronie internetowej, a jednocześnie także zysków z reklam. Niestety tytuły i grafiki stosowane jako clickbaity często wyolbrzymiają rzeczywistość i grają na emocjach odbiorcy, a do tego mają mało wspólnego z rzeczywistą treścią, którą użytkownik zastaje pod odnośnikiem.
Taka praktyka w perspektywie długoterminowej może wyrządzić stronie więcej szkód niż pożytku, ponieważ „przynęty” irytują użytkowników Internetu.
Czy istnieje dobry clickbait?
Clickbait może być skutecznym sposobem na zwiększenie ruchu, pod warunkiem że będzie rzeczywiście odnosił się do treści na stronie, a przy tym wzbudzał ciekawość.
Warto jednak wspomnieć, że internauci są coraz bardziej świadomi i rzadziej dają się nabrać na typowe clickbaity nastawione na generowanie zysku z reklam. Dlatego trzeba uważać, aby nagłówki nie przypominały tych znanych przede wszystkim z portali plotkarskich. Kluczem do sukcesu jest znalezienie złotego środka.
Clickbait – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest clickbait. Znana wszystkim marketerom metoda pozyskiwania kliknięć może okazać się skutecznym sposobem na budowanie ruchu w obrębie witryny, jednak tylko w odpowiednim wydaniu. Najważniejsza zasada to nie oszukiwać odbiorców.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.