Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – cloaking, czyli jedna z technik należących do Black Hat SEO.
Czym jest cloaking?
Cloaking (maskowanie) to metoda pozycjonowania polegająca na prezentowaniu robotom indeksującym innej treści niż ta, którą widzą użytkownicy. Celem takiego działania jest oczywiście uzyskanie jak najwyższej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania.
Cloaking to metoda niezgodna z wytycznymi wyszukiwarek internetowych, dlatego należy do Black Hat SEO, czyli technik niedozwolonych.
Jak działa cloaking?
W przypadku techniki cloaking treść wyświetlana robotom różni się od tej wyświetlanej użytkownikom. Konieczne jest zatem wcześniejsze wykrycie, kto wchodzi na stronę – robot czy człowiek. Odbywa się to poprzez sprawdzenie adresu IP lub nagłówka HTTP użytkownika wysyłającego żądanie do serwera. Jeśli na stronie zostanie wykryty robot, skrypt wyświetla specjalnie dla niego przygotowaną wersję.
Oprócz tego cloaking polega również na ukrywaniu treści poprzez stosowanie tego samego koloru tła i czcionki oraz zmniejszanie rozmiaru czcionki do 0. Takim sposobem można ukryć np. frazy kluczowe.
Cloaking a SEO
Wyszukiwarka Google przykłada dużą wagę do tego, aby na pierwszych pozycjach w wynikach wyszukiwania nie znalazły się strony sztucznie wypozycjonowane. Z tego względu niedozwolone metody takie jak cloaking są surowo karane. Strona, której właściciel stosuje cloaking może zanotować duży spadek pozycji lub zostać całkowicie usunięta z indeksu wyszukiwarki. Dlatego z całą pewnością można stwierdzić, że ma to negatywny wpływ na pozycjonowanie.
Cloaking – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest cloaking oraz dlaczego nie warto stosować tej techniki pozycjonowania. Nawet jeśli na początku uda się szybko wypracować wysoką pozycję, to w dłużej perspektywie czasu takie działanie przyniesie więcej szkód niż pożytku.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.