Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – CPM, czyli termin dotyczący płatnych kampanii online.
Czym jest CPM?
CPM (ang. Cost Per Mille) lub inaczej CPT (ang. Cost Per Thousand) to model rozliczeniowy wykorzystywany w kampaniach internetowych. Stosowany jest w systemach takich jak Google Ads, Facebook Ads czy Allegro Ads. Oznacza stawkę za 1000 wyświetleń reklamy lub dotarcie to 1000 użytkowników.
Przykład: jeśli CPM wynosi 15 zł, to znaczy, że właśnie tyle będzie musiał zapłacić reklamodawca za każde 1000 wyświetleń swojej reklamy w postaci tekstu, baneru graficznego czy wideo.
Co wpływa na wysokość CPM?
Na wysokość stawki CPM wpływa mnóstwo różnych czynników. Kwota jest zależna m.in. od popularności strony, na której ma się wyświetlać reklama; formatu, rozmiaru i jakości reklamy; urządzenia, a także branży.
W większości systemów reklamowych przy konfiguracji kampanii możliwe jest określenie maksymalnego CPM, czyli maksymalnej kwoty, jaką zgadzamy się zapłacić za 1000 wyświetleń.
Kiedy stosuje się model CPM?
Model rozliczeniowy CPM stosuje się przede wszystkim w kampaniach reklamowych nastawionych na budowanie świadomości marki i zwiększanie zasięgów. Niekoniecznie jest to dobry sposób na reklamę efektywnościową, gdzie ważne jest wygenerowanie jak największej liczby kliknięć.
CPM – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest CPM, czyli jeden z najczęściej stosowanych modeli rozliczeniowych w kampaniach reklamowych online. Takie rozwiązanie sprawdza się przede wszystkim w zwiększaniu świadomości marki.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.