Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Cost Per View (CPV)

Cost Per View (CPV)

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – CPV, czyli jeden ze sposobów rozliczania płatnych kampanii internetowych.

Czym jest CPV?

CPV (ang. Cost Per View) to model rozliczeniowy wykorzystywany w przypadku kampanii na YouTube, utworzonych w ramach systemu Google Ads. Wybierając takie rozwiązanie reklamodawca decyduje się płacić ustaloną wcześniej kwotę za każdym razem, gdy użytkownik obejrzy reklamę w postaci wideo.

Ważne jest to, że istnieją pewne warunki co do minimalnego czasu oglądania przez odbiorcę reklamy. W końcu dla efektywności wideo reklamowego ogromne znaczenie ma to, czy odbiorca ogląda materiał przez 2 sekundy, czy 30 sekund.

Warunki dotyczące minimalnego czasu oglądania zależą przede wszystkim od formatu reklamowego. W przypadku dłuższych form minimalny próg to zwykle 30 sekund.

Istnieją też reklamy niemożliwe do pominięcia (np. Bumper Ads), które najczęściej rozliczane są za wyświetlenia.

CPV a CPM – różnice

Podobnym do CPV modelem rozliczeniowym jest CPM (koszt za każde tysiąc wyświetleń). Czym się od siebie różnią? Przede wszystkim tym, że w drugim przypadku reklamodawca nie ma pewności, czy odbiorca zobaczył reklamę. Płaci on za wyświetlenia i niestety nie może skontrolować tego, czy użytkownik nie przeoczył baneru, bo przykładowo został on umieszczony w mało widocznym miejscu na stronie.

Kiedy stosuje się CPV?

Model CPV stosuje się w kampaniach, których pierwszorzędnym celem jest zwiększenie świadomości i zasięgu marki, a także zachęcenie odbiorcy do rozważenia zakupu danego produktu.

CPV – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, na czym polega model rozliczeniowy CPV. Stosowany jest przede wszystkim w reklamach w serwisie YouTube. Dzięki takiemu rozwiązaniu reklamodawca ma pewność, że treść materiału dotarła do odbiorcy. Za pominięte reklamy nie ponosi się kosztów.

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 01-04-2024
Eksploracja kohort w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 26-02-2024
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 29-01-2024
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO blog