Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Cost Per View (CPV)

Cost Per View (CPV)

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – CPV, czyli jeden ze sposobów rozliczania płatnych kampanii internetowych.

Czym jest CPV?

CPV (ang. Cost Per View) to model rozliczeniowy wykorzystywany w przypadku kampanii na YouTube, utworzonych w ramach systemu Google Ads. Wybierając takie rozwiązanie reklamodawca decyduje się płacić ustaloną wcześniej kwotę za każdym razem, gdy użytkownik obejrzy reklamę w postaci wideo.

Ważne jest to, że istnieją pewne warunki co do minimalnego czasu oglądania przez odbiorcę reklamy. W końcu dla efektywności wideo reklamowego ogromne znaczenie ma to, czy odbiorca ogląda materiał przez 2 sekundy, czy 30 sekund.

Warunki dotyczące minimalnego czasu oglądania zależą przede wszystkim od formatu reklamowego. W przypadku dłuższych form minimalny próg to zwykle 30 sekund.

Istnieją też reklamy niemożliwe do pominięcia (np. Bumper Ads), które najczęściej rozliczane są za wyświetlenia.

CPV a CPM – różnice

Podobnym do CPV modelem rozliczeniowym jest CPM (koszt za każde tysiąc wyświetleń). Czym się od siebie różnią? Przede wszystkim tym, że w drugim przypadku reklamodawca nie ma pewności, czy odbiorca zobaczył reklamę. Płaci on za wyświetlenia i niestety nie może skontrolować tego, czy użytkownik nie przeoczył baneru, bo przykładowo został on umieszczony w mało widocznym miejscu na stronie.

Kiedy stosuje się CPV?

Model CPV stosuje się w kampaniach, których pierwszorzędnym celem jest zwiększenie świadomości i zasięgu marki, a także zachęcenie odbiorcy do rozważenia zakupu danego produktu.

CPV – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, na czym polega model rozliczeniowy CPV. Stosowany jest przede wszystkim w reklamach w serwisie YouTube. Dzięki takiemu rozwiązaniu reklamodawca ma pewność, że treść materiału dotarła do odbiorcy. Za pominięte reklamy nie ponosi się kosztów.

Naprodukowaliśmy się nie lada. A czy szczena opada? (D)oceń nas!

Aktualna ocena:

Bądź pierwszą osobą, która (d)oceni treść.

5 / 5

Liczba ocen: 0

Twoja ocena:

Społeczność

SEO Samodzielni

Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja kohort w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Pokrywanie się segmentów w GA4 - SEO Samodzielni
Kurs SEO Samodzielni
Eksploracja sekwencji ścieżki w GA4 - SEO Samodzielni

SEO na luzie

Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.

Bezpłatna oferta
  • Odezwiemy się w 24h
  • Otrzymasz analizę strony i porównanie z konkurencją
  • Przygotujemy strategię SEO dla Twojego biznesu
  • Pokażemy Ci na przykładach, jak wygląda współpraca i raporty miesięczne
  • Otrzymasz ofertę w formie video, współpraca od 1999 zł/mc