Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – CPV, czyli jeden ze sposobów rozliczania płatnych kampanii internetowych.
Czym jest CPV?
CPV (ang. Cost Per View) to model rozliczeniowy wykorzystywany w przypadku kampanii na YouTube, utworzonych w ramach systemu Google Ads. Wybierając takie rozwiązanie reklamodawca decyduje się płacić ustaloną wcześniej kwotę za każdym razem, gdy użytkownik obejrzy reklamę w postaci wideo.
Ważne jest to, że istnieją pewne warunki co do minimalnego czasu oglądania przez odbiorcę reklamy. W końcu dla efektywności wideo reklamowego ogromne znaczenie ma to, czy odbiorca ogląda materiał przez 2 sekundy, czy 30 sekund.
Warunki dotyczące minimalnego czasu oglądania zależą przede wszystkim od formatu reklamowego. W przypadku dłuższych form minimalny próg to zwykle 30 sekund.
Istnieją też reklamy niemożliwe do pominięcia (np. Bumper Ads), które najczęściej rozliczane są za wyświetlenia.
CPV a CPM – różnice
Podobnym do CPV modelem rozliczeniowym jest CPM (koszt za każde tysiąc wyświetleń). Czym się od siebie różnią? Przede wszystkim tym, że w drugim przypadku reklamodawca nie ma pewności, czy odbiorca zobaczył reklamę. Płaci on za wyświetlenia i niestety nie może skontrolować tego, czy użytkownik nie przeoczył baneru, bo przykładowo został on umieszczony w mało widocznym miejscu na stronie.
Kiedy stosuje się CPV?
Model CPV stosuje się w kampaniach, których pierwszorzędnym celem jest zwiększenie świadomości i zasięgu marki, a także zachęcenie odbiorcy do rozważenia zakupu danego produktu.
CPV – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, na czym polega model rozliczeniowy CPV. Stosowany jest przede wszystkim w reklamach w serwisie YouTube. Dzięki takiemu rozwiązaniu reklamodawca ma pewność, że treść materiału dotarła do odbiorcy. Za pominięte reklamy nie ponosi się kosztów.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.