Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – crawler. Mówiąc w skrócie, to programy wykorzystywane przez wyszukiwarki do weryfikacji konkretnych elementów. Dzięki nim użytkownicy mogą dowiedzieć się, jakie są najbardziej wartościowe strony pod względem konkretnej frazy kluczowej lub zapytania wpisanego do paska wyszukiwań.
Crawler – co to jest?
Crawler to inaczej robot internetowy kompleksowo weryfikujący strukturę, zawartość i kod źródłowy serwisów internetowych. Bada strony pod względem jakości, dokonując ich indeksacji, jeśli zawarte elementy składowe są prawidłowe i pozbawione duplicate contentu. Część z nich sprawdza się idealnie, jako wsparcie pod pozycjonowanie.
Jak działają crawlery?
Działanie crawlerów jest bardzo proste. Otóż zbierają one konkretne informacje o witrynach w celu ich indeksacji oraz monitorowania najważniejszych zmian. W zależności od rodzaju badają kod, strukturę i zawartość strony całościowo lub częściowo (np. reagując na konkretne zmiany dokonane przez web developera danego serwisu).
Rodzaje crawlerów – jak to wygląda w praktyce?
Istnieją 3 rodzaje crawlerów – deep crawler, fresh crawler oraz main crawler. Pierwszy z nich (deep crawler) kompleksowo weryfikuje całą witrynę, łącznie ze skryptami, kodem oraz treściami i grafikami. Drugi (fresh crawler) analizuje domenę po każdej aktualizacji, natomiast ostatni z tego zestawienia (main crawler) obejmuje wyłącznie najważniejsze podstrony danego serwisu.
Crawler – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy znaczenie pojęcia pt.: „crawler”. Podpowiedzieliśmy, jak działają crawlery i jakie są ich rodzaje. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej – śledź nas na bieżąco. Regularnie publikujemy wartościowe materiały edukacyjne.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.