Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / Cross-linking

Cross-linking

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – cross-linking, czyli jedna z technik pozycjonowania i zwiększania autorytetu strony. Na czym polega?

Czym jest cross-linking?

Cross-linking (linkowanie krzyżowe) to technika SEO, polegająca na wzajemnym linkowaniu do siebie co najmniej dwóch witryn internetowych. Może dotyczyć zarówno stron należących do niezależnych od siebie podmiotów, jak i kilku stron, których właścicielem jest jedna osoba.

Celem techniki cross-linking jest zwiększenie Domain Authority (autorytetu domeny) i tym samym poprawienie widoczności w wyszukiwarce internetowej. Nie od dziś wiadomo, że linkowanie to jedno z najważniejszych działań, które obejmuje pozycjonowanie. Z tego względu powstają kolejne metody na zdobycie odnośników z zewnętrznych witryn. Linkowanie krzyżowe to sposób na link building, ale również na pozyskiwanie dodatkowego ruchu z innych stron.

Czy technika cross-linking jest zgodna z polityką Google?

Cross-linking jest techniką dozwoloną, pod warunkiem że realizowana jest poprawnie. Tak jak w przypadku każdej innej metody budowania profilu linkowego, odnośniki muszą wyglądać jak najbardziej naturalnie.

Ważne jest także UX, czyli wrażenia użytkownika. Linki powinny prowadzić do stron, które mogą zainteresować osobę przeglądającą witrynę, a nie do przypadkowych serwisów, niemających z nią nic wspólnego.

Cross-linking – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, na czym polega cross-linking. Ta technika pozycjonowania może przynieść wiele dobrego i poprawić autorytet strony, jednak trzeba być ostrożnym. Nienaturalne i spamerskie linki to sposób na zarobienie kary od Google w postaci bana lub filtra algorytmicznego.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Dwell time – czym jest? Czy wpływa na SEO?
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 27-03-2023
Dwell time – czym jest? Czy wpływa na SEO? - SEO blog
SEO Samodzielni
Stworzenie usługi i podpięcie śledzenia w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 14-03-2023
Stworzenie usługi i podpięcie śledzenia w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Jakie są różnice między Universal Analytics a GA4?
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 13-03-2023
Jakie są różnice między Universal Analytics a GA4? - SEO blog