Rekrutujemy! Zaindeksujemy nowego SEO Speca w naszej ekipie! Zobacz szczegóły i aplikuj czym prędzej .
Jesteś tutaj: Baza wiedzy / Słownik SEO / CTR

CTR

Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – CTR. Jedno z najważniejszych pojęć w marketingu internetowym, zwłaszcza w przypadku kampanii reklamowych i e-mail marketingu.

Co to jest CTR?

CTR (ang. Click Through Rate) to współczynnik klikalności, który odnosi się do liczby kliknięć wykonanych przez użytkowników. Wykorzystuje się go w marketingu internetowym, do analizowania skuteczności prowadzonych strategii np. w płatnych kampaniach reklamowych, w newsletterze, ale także w pozycjonowaniu organicznym.

Jak obliczyć CTR?

Aby obliczyć wyrażany w procentach współczynnik CTR, należy podzielić liczbę akcji (kliknięć) przez liczbę wszystkich użytkowników, którym wyświetliła się reklama, link organiczny czy wiadomość e-mail, a następnie pomnożyć przez 100.

Przykładowo, jeśli reklama została wyświetlona przez 100 osób, a 5 z nich kliknęło link, to współczynnik CTR wynosi 5%.

O czym świadczy niski CTR i jak go poprawić?

W przypadku kampanii reklamowych Google Ads niski współczynnik CTR najczęściej świadczy o źle dobranych słowach kluczowych (niedopasowanych do intencji odbiorców) lub o nieatrakcyjnej kreacji reklamy. Jak to naprawić?

Warto jeszcze raz przeanalizować zachowania i potrzeby grupy docelowej, a następnie dobrać frazy zgodne z jej intencjami oraz stworzyć reklamę, która będzie zachęcała do konwersji. Istotne są takie aspekty jak: zwięzły i jasny komunikat, przemyślane CTA (wezwanie do działania), a także rozszerzenia reklamy.

CTR – podsumowanie

W dzisiejszym wpisie omówiliśmy termin CTR, czyli ważny element analityki w marketingu internetowym. Wyjaśniliśmy, jak obliczyć współczynnik klikalności oraz o czym świadczy jego niska wartość i jak ją poprawić.

Społeczność

SEO Samodzielni

Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?

Dołącz do społeczności

Kurs SEO

Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.

SEO Samodzielni
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 22-05-2023
Zdarzenia i konwersje w Google Analytics 4 - SEO blog
SEO Samodzielni
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google
Kamil Stasiak, Adam Przybyłowicz, 08-05-2023
Semantyczne SEO, czyli jak osiągnąć wyższe pozycje w Google - SEO blog
SEO Samodzielni
Konfiguracja Google Analytics 4
Grzegorz Słoka, Adam Przybyłowicz, 24-04-2023
Konfiguracja Google Analytics 4 - SEO blog