Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – CTR. Jedno z najważniejszych pojęć w marketingu internetowym, zwłaszcza w przypadku kampanii reklamowych i e-mail marketingu.
Co to jest CTR?
CTR (ang. Click Through Rate) to współczynnik klikalności, który odnosi się do liczby kliknięć wykonanych przez użytkowników. Wykorzystuje się go w marketingu internetowym, do analizowania skuteczności prowadzonych strategii np. w płatnych kampaniach reklamowych, w newsletterze, ale także w pozycjonowaniu organicznym.
Jak obliczyć CTR?
Aby obliczyć wyrażany w procentach współczynnik CTR, należy podzielić liczbę akcji (kliknięć) przez liczbę wszystkich użytkowników, którym wyświetliła się reklama, link organiczny czy wiadomość e-mail, a następnie pomnożyć przez 100.
Przykładowo, jeśli reklama została wyświetlona przez 100 osób, a 5 z nich kliknęło link, to współczynnik CTR wynosi 5%.
O czym świadczy niski CTR i jak go poprawić?
W przypadku kampanii reklamowych Google Ads niski współczynnik CTR najczęściej świadczy o źle dobranych słowach kluczowych (niedopasowanych do intencji odbiorców) lub o nieatrakcyjnej kreacji reklamy. Jak to naprawić?
Warto jeszcze raz przeanalizować zachowania i potrzeby grupy docelowej, a następnie dobrać frazy zgodne z jej intencjami oraz stworzyć reklamę, która będzie zachęcała do konwersji. Istotne są takie aspekty jak: zwięzły i jasny komunikat, przemyślane CTA (wezwanie do działania), a także rozszerzenia reklamy.
CTR – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie omówiliśmy termin CTR, czyli ważny element analityki w marketingu internetowym. Wyjaśniliśmy, jak obliczyć współczynnik klikalności oraz o czym świadczy jego niska wartość i jak ją poprawić.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.