Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – Dead-End Page, czyli zjawisko ogromnie niekorzystne z punktu widzenia pozycjonowania.
Co to jest Dead-End Page?
Dead-End Page to strona (adres URL), która nie zawiera żadnych linków wychodzących. Znajdujący się na niej użytkownik nie może przejść w żadne inne miejsce – do wyboru ma zatem całkowite opuszczenie witryny lub kliknięcie przycisku wstecz w przeglądarce. Stąd też wzięła się nazwa Dead-End Page, czyli strona „ślepy zaułek”.
Dead-End Page a SEO
Dead-End Page z punktu widzenia pozycjonowania jest sporym problemem i to z wielu różnych powodów. Przede wszystkim strona bez możliwości przejścia w inne miejsce jest mało atrakcyjna dla użytkownika, co obniża UX, a w konsekwencji negatywnie wpływa na widoczność w wyszukiwarce. Oprócz tego Dead-End Page przyczynia się do wyższego współczynnika odrzuceń i powoduje, że użytkownicy mniej czasu spędzają w witrynie.
Stron typu Dead-End Page należy się zatem pozbyć. Trzeba jednak pamiętać, że nie zawsze adres URL bez linków wychodzących to coś złego w kontekście generowania konwersji. Przykładem jest strona z podziękowaniami za złożone zamówienie – użytkownik wykonał już przecież rentowną akcję. Jednak mimo wszystko warto zadbać o to, aby nawet na końcowym etapie ścieżki zakupowej klient nie trafił na Dead-End Page.
Jak sprawdzić domenę pod kątem Dead-End Page?
Najlepszym sposobem na sprawdzenie, czy w obrębie witryny znajdują się strony typu Dead-End Page jest wykorzystanie narzędzi analitycznych np. Google Analytics.
Dead-End Page – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, co to jest Dead-End Page. To prawdziwy ślepy zaułek, z którego użytkownik nie może się wydostać. Należy w miarę możliwości eliminować tego typu strony. Z punktu widzenia SEO bardzo ważne jest to, że aby każda podstrona domeny zawierała linki wychodzące.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.