Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – deep link. Jest to typ odnośnika, który ma duży wpływ na współczynnik konwersji.
Deep link – co to jest?
Deep link lub inaczej link głęboki to odnośnik, który przekierowuje użytkownika do zewnętrznej witryny, jednak nie do jej strony głównej, a do konkretnej podstrony np. z produktem lub z artykułem (w przypadku bloga).
Obecnie terminu deep link używa się również w kontekście aplikacji mobilnych oraz powiadomień Push.
Do czego służy deep link?
Deep link przenosi użytkownika bezpośrednio do miejsca docelowego, omijając stronę główną i wszystkie inne niepotrzebne w danym momencie obszary strony. Dzięki temu szanse na uzyskanie konwersji są znacznie większe. Dlaczego?
Przykładowo, gdyby link z reklamy konkretnego produktu przenosił do strony głównej sklepu, użytkownik musiałby poświęcić dodatkowy czas na użycie wewnętrznej wyszukiwarki. Większość potencjalnych klientów prawdopodobnie zrezygnowałaby na tym etapie i opuściła witrynę z negatywnymi doświadczeniami.
Deep link a UX
Głębokie linkowanie ułatwia poruszanie się po serwisie i docieranie do interesujących treści. Dlatego jest to kwestia, która wpisuje się w zasady projektowania UX, czyli wrażeń użytkownika. UX to natomiast jedna z najważniejszych kwestii przy optymalizacji konwersji.
Deep link ma szczególne znaczenie w przypadku urządzeń mobilnych, gdzie prosta nawigacja i szybkie działanie w dużej mierze wpływają na to, jaką akcję (i czy w ogóle) wykona użytkownik. Głębokie linkowanie może mieć przez to pośredni wpływ na pozycjonowanie.
Deep link – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie opisaliśmy pojęcie deep link. Wyjaśniliśmy, czym jest, gdzie używa się tego rodzaju linkowania i jakie ma znaczenie dla doświadczeń użytkownika oraz generowania konwersji.
Społeczność
SEO Samodzielni
Wszystkie treści tworzymy z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.