Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – deep link. Jest to typ odnośnika, który ma duży wpływ na współczynnik konwersji.
Deep link – co to jest?
Deep link lub inaczej link głęboki to odnośnik, który przekierowuje użytkownika do zewnętrznej witryny, jednak nie do jej strony głównej, a do konkretnej podstrony np. z produktem lub z artykułem (w przypadku bloga).
Obecnie terminu deep link używa się również w kontekście aplikacji mobilnych oraz powiadomień Push.
Do czego służy deep link?
Deep link przenosi użytkownika bezpośrednio do miejsca docelowego, omijając stronę główną i wszystkie inne niepotrzebne w danym momencie obszary strony. Dzięki temu szanse na uzyskanie konwersji są znacznie większe. Dlaczego?
Przykładowo, gdyby link z reklamy konkretnego produktu przenosił do strony głównej sklepu, użytkownik musiałby poświęcić dodatkowy czas na użycie wewnętrznej wyszukiwarki. Większość potencjalnych klientów prawdopodobnie zrezygnowałaby na tym etapie i opuściła witrynę z negatywnymi doświadczeniami.
Deep link a UX
Głębokie linkowanie ułatwia poruszanie się po serwisie i docieranie do interesujących treści. Dlatego jest to kwestia, która wpisuje się w zasady projektowania UX, czyli wrażeń użytkownika. UX to natomiast jedna z najważniejszych kwestii przy optymalizacji konwersji.
Deep link ma szczególne znaczenie w przypadku urządzeń mobilnych, gdzie prosta nawigacja i szybkie działanie w dużej mierze wpływają na to, jaką akcję (i czy w ogóle) wykona użytkownik. Głębokie linkowanie może mieć przez to pośredni wpływ na pozycjonowanie.
Deep link – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie opisaliśmy pojęcie deep link. Wyjaśniliśmy, czym jest, gdzie używa się tego rodzaju linkowania i jakie ma znaczenie dla doświadczeń użytkownika oraz generowania konwersji.
SEO na luzie
Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.
Bezpłatna oferta
Społeczność
SEO Samodzielni
Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.